Science Based Targets-initiative godkender hummels klimamål
Science Based Targets initiative har verificeret hummels mål om at reducere sine totalte scope 1 og scope 2 drivshusgasemissioner med 60 procent inden 2031 sammenlignet med 2021.
Derudover har hummel forpligtet sig til at reducere sine scope 3 drivhusgasemissioner, som omfatter varer og ydelser, med 55 procent per købt produkt inden for samme tidsramme. Samtidig har hummel også forpligtet sig til, at 33 procent af virksomhedens leverandører skal have videnskabeligt baserede klimamål i 2026.
De videnskabsbaserede mål sørger for en klar defineret vej for hummel til at reducere sine udledninger af drivhusgasser og er med til at sikre løbende fremskridt.
”Vi er stolte over, at vores klimamål er blevet verificeret af SBTi, og vi forpligter os nu til at samarbejde med vores partnere og leverandører om at opnå dem. Godkendelsen er et vigtigt skridt på vores rejse inden for dette område og understøtter samtidig vores ambition om at skabe en bedre fremtid for os selv, vores kunder og vores planet,” siger hummel CEO Allan Vad Nielsen.
Vil skabe værdi på den lange bane
Det danske sportstøjsbrand fortsætter nu det arbejde, som blev igangsat for flere år siden om at reducere sin CO2-udledning og opnå de godkendte klimamål fra SBTi.
Her er der blandt andet fokus på at øge andelen af organiske- og genbrugsmaterialer, samarbejde med leverandører om at reducere deres CO2-udledning, investere i ny teknologi og udvælge speditører, der aktivt arbejder på at reducere deres CO2-udledning i forbindelse med transport.
hummel sigter efter at evaluere sine fremskridt hvert år op imod virksomhedens kortsigtede mål med det formål at kunne etablere endnu mere ambitiøse mål i fremtiden.
”Som et globalt sportstøjsbrand spiller vi en afgørende rolle i kampen mod klimaforandringerne, og derfor har vi en klar ambition om at reducere vores miljøpåvirkning. Det vil vi gøre ved at spore og reducere vores drivhusgasemissioner og gradvist rykke tættere på vores godkendte mål fra SBTi, da vi ser det som en forudsætning for at kunne skabe en reel værdi på den lange bane for vores forretning, interessenter og samfund,” slutter Allan Vad Nielsen.
På internationalt plan har mere end 2.000 virksomheder fået valideret deres klimamål af SBTi, og hummel slutter sig nu til en række store globale brands som Ørsted, Vestas, Novo Nordisk, LEGO og Carlsberg.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel og DBU forlænger samarbejdet til 203222.11.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
hummel og DBU har underskrevet en hensigtserklæring om at indgå en ny otteårig aftale, der betyder, at de ikoniske hummel-vinkler fortsætter med at pryde landsholdstøjet frem til sommeren 2032. Aftalen vil omfatte alle danske fodboldlandshold, DBU Fodboldskole og dommere og vil blandt andet indebære, at bonusordninger for kvinde- og herrelandsholdene sidestilles.
hummel og Parasport Danmark indgår stort partnerskab2.11.2023 10:03:19 CET | Pressemeddelelse
Parasport Danmark har indgået et fireårigt partnerskab med sportsbrandet hummel, der fremover skal beklæde forbundets atleter, frivillige og ansatte i de karakteristiske hummel-vinkler. Aftalen er den største tøjaftale i Parasport Danmarks historie og spænder over alle idrætter og sportslige niveauer.
hummel lancerer specialdesignet Equality-trøje i samarbejde med syv internationale fodboldklubber26.9.2023 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop lanceret en unik og farvestrålende Equality-trøje, der er skabt i samarbejde med syv af deres største internationale fodboldklubber. Trøjen markerer fejringen af hummels 100-årige historie med at fremme diversitet og inklusion i sportens verden.
hummel med drømme-comeback i Werder Bremen: Ny hjemmebanetrøje slår 10 år gammel salgsrekord12.9.2023 09:59:22 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og Werder Bremen er stolte over at kunne annoncere en bemærkelsesværdig milepæl, da klubbens nye hjemmebanetrøje er blevet den bedst sælgende i de seneste ti år. Trøjesalget markererer dermed et ekstraordinært comeback for hummel, der netop er vendt tilbage som sponsor for Werder Bremen efter 45 år.
hummel og Warner Bros. Discovery fejrer 100-års jubilæum med lancering af unik børnetøjskollektion10.8.2023 09:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Fejringen af hummels 100-års fødselsdag fortsætter med et unikt samarbejde med gigantiske Warner Bros. Discovery, der også fylder 100 år i år. I en ekstraordinær børnetøjskollektion bringes de populære Looney Tunes-karakterer til live i et fortryllende mashup, der hylder begge brands' jubilæum.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum