Science Based Targets-initiative godkender hummels klimamål
Science Based Targets initiative har verificeret hummels mål om at reducere sine totalte scope 1 og scope 2 drivshusgasemissioner med 60 procent inden 2031 sammenlignet med 2021.
Derudover har hummel forpligtet sig til at reducere sine scope 3 drivhusgasemissioner, som omfatter varer og ydelser, med 55 procent per købt produkt inden for samme tidsramme. Samtidig har hummel også forpligtet sig til, at 33 procent af virksomhedens leverandører skal have videnskabeligt baserede klimamål i 2026.
De videnskabsbaserede mål sørger for en klar defineret vej for hummel til at reducere sine udledninger af drivhusgasser og er med til at sikre løbende fremskridt.
”Vi er stolte over, at vores klimamål er blevet verificeret af SBTi, og vi forpligter os nu til at samarbejde med vores partnere og leverandører om at opnå dem. Godkendelsen er et vigtigt skridt på vores rejse inden for dette område og understøtter samtidig vores ambition om at skabe en bedre fremtid for os selv, vores kunder og vores planet,” siger hummel CEO Allan Vad Nielsen.
Vil skabe værdi på den lange bane
Det danske sportstøjsbrand fortsætter nu det arbejde, som blev igangsat for flere år siden om at reducere sin CO2-udledning og opnå de godkendte klimamål fra SBTi.
Her er der blandt andet fokus på at øge andelen af organiske- og genbrugsmaterialer, samarbejde med leverandører om at reducere deres CO2-udledning, investere i ny teknologi og udvælge speditører, der aktivt arbejder på at reducere deres CO2-udledning i forbindelse med transport.
hummel sigter efter at evaluere sine fremskridt hvert år op imod virksomhedens kortsigtede mål med det formål at kunne etablere endnu mere ambitiøse mål i fremtiden.
”Som et globalt sportstøjsbrand spiller vi en afgørende rolle i kampen mod klimaforandringerne, og derfor har vi en klar ambition om at reducere vores miljøpåvirkning. Det vil vi gøre ved at spore og reducere vores drivhusgasemissioner og gradvist rykke tættere på vores godkendte mål fra SBTi, da vi ser det som en forudsætning for at kunne skabe en reel værdi på den lange bane for vores forretning, interessenter og samfund,” slutter Allan Vad Nielsen.
På internationalt plan har mere end 2.000 virksomheder fået valideret deres klimamål af SBTi, og hummel slutter sig nu til en række store globale brands som Ørsted, Vestas, Novo Nordisk, LEGO og Carlsberg.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.
En hyldest til det øde fodboldfællesskab: hummel lancerer unik grønlandsk landsholdstrøje13.12.2024 10:00:20 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel præsenterer i samarbejde med Grønlands Fodboldforbund (KAK) en helt ny og eksklusiv landsholdstrøje, der indfanger ånden, kulturen og styrken hos det grønlandske folk. Med designet ønsker hummel at fejre det unikke fodboldfællesskab, der samler Grønland på tværs af landets enorme afstande og traditionsrige kultur.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum