Danskerne vil ud af plastickortjunglen
Fitnessklub, hudplejeklub, tøjklub, rejseklub og klub-hvad-som-helst – listen af plastickort til alle de rabat- og medlemsklubber, vi til dagligt forsøger at navigere i, er lang. Så lang, at mange har mistet overblikket over hvilke fordele, der er tilknyttet hvert enkelt fordelskort.
En undersøgelse foretaget af analysebureauet YouGov for Statoil viser, at hver tredje dansker har fem eller flere plastickort til kundeklubber liggende. Hver fjerde kvinde har syv eller flere. Men hvad nu hvis rabatterne bare fulgte med det betalingskort, man alligevel bruger? Dét synes 86 pct. af danskerne, ville være mere enkelt og nemmere.
Fra i dag sætter Statoil fokus på EXTRA. Det er simpelt og handler om at tilmelde sit sædvanlige betalingskort til Statoils fordelsprogram.
Danskerne: Færre kort vil give mere rabat
Med EXTRA samler Statoil alt på ét kort, giver mere rabat og gør kunde- og rabatkortet overflødigt. Kunden skal ikke finde et særligt kort frem for at få udbytte af fordelene – alt kører automatisk via betalingskortet. Der er bl.a. rabat på brændstof og så er hver sjette bilvask, kop kaffe og Coca-Cola gratis.
Marketing- og kommunikationsdirektør Ann Kirstine Havsteen glæder sig: ” Med Statoil EXTRA kan vi gøre kundernes hverdag nemmere. De vil få flere fordele og opleve, at det er meget enkelt. Danskerne kæmper med at holde styr på alle deres kunde- og rabatkort og får ikke de rabatter, de egentlig kunne få. I Norge og Sverige har vi hundredetusindevis EXTRA-profiler, og det fungerer for vores kunder. Danskerne skal også have muligheden for en lettere hverdag. Vi forventer, at rigtig mange af vores kunder, vil takke ja til tilbuddet her. ”
YouGov og Statoil har spurgt danskerne: ”Tror du, at du ville få mere ud af dine
aftaler/medlemsskaber, hvis du ikke selv skulle huske at bruge eller vise forskellige kort, men kunne bruge fx dit Dankort/MasterCard til det hele og din rabat/point så automatisk blev registreret?” 80 pct. af danskerne mener, at de vil få mere ud af at fordelsprogrammer bliver samlet på deres betalingskort.
Ann Kirstine Havsteen forklarer: ”Det er fuldstændig afgørende, at løsningen er sikker, overholder alle internationale standarder og samtidig er enkel. Statoil EXTRA forenkler tingene både for os og vores kunder. Det er nemt at tilmelde sig, og fordelene registreres direkte på kundens betalingskort. Det giver mindre håndtering for os og flere rabatter til kunderne, fordi de ikke selv skal huske på at vise kortet, når de køber hos os."
Kunder kan tilmelde sig Statoil EXTRA på stationen, via mobilen og på Statoil.dk.
Fakta: Statoil EXTRA via betalingskortet
- Man kan benytte alle de større betalingskort fx MasterCard, Visa Card og Dankort til sin Statoil EXTRA-profil.
- Man tilmelder sig Statoil EXTRA på stationen, via statoil.dk eller via mobiltelefon.
- Til hver Statoil EXTRA-profil kan der tilknyttes flere betalingskort. Så uanset hvem i fx familien, der handler, så tæller det og der optjenes fordele.
- Statoil EXTRA giver rabatter på brændstof, kaffe, Coca-Cola og bilvask samt løbende særtilbud.
- Via Statoils app eller statoil.dk, kan man hele tiden holde øje med rabatter og fordele.
Fakta: Fordele for kunder med Statoil EXTRA
EXTRA-kunder får altid syv øre rabat per liter benzin og 21 øres brændstofrabat per liter diesel samt hver sjette kaffe, hver sjette Coca-Cola og hver sjette bilvask gratis samt løbende særtilbud. Desuden får alle nye Statoil EXTRA-kunder 25 øres rabat på brændstof i de første to måneder efter tilmelding.
Fakta
Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 2008 CAWI-interview med danskere i alderen 18-74 år, i perioden 2.- 7. januar 2015.
For at se dette indhold fra d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra d20tdhwx2i89n1.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Nøgleord
Kontakter
Kirsten Grumstrup
Communication Manager
Pressekontakt, talsmand og diverse henvendelser
pressedk@circlekeurope.com
+45 29 13 55 51
Information om Circle K
Statoil Fuel & Retail betjener ca. en million kunder på stationerne dagligt og har godt 2.300 stationer (full-service stationer og ubemandede anlæg) i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland. Derudover sælges olie, diesel og fuel til opvarmning og industri samt marinebrændstoffer, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. Med omkring 18.500 ansatte i Europa driver koncernen også 12 olieterminaler, cirka 400 tankbiler (via leverandører) og 38 depoter.
De danske aktiviteter består af mere end 215 bemandede servicestationer under varemærket Statoil, godt 145 automatstationer under varemærkerne 1-2-3 og INGO samt direkte salg af olieprodukter til transport, opvarmning andre industrielle formål.
Statoil Fuel & Retail AS et helejet datterselskab af Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-Tard). Couche-Tard er en ledende convenience-kæde hjemmehørende i Canada bestående af cirka 8.100 butikker i Nordamerika og Europa, hvoraf circa 5.500 er servicestationer.
Følg pressemeddelelser fra Circle K
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Circle K
Elbilister får adgang til Berlingske14.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Circle K gør det endnu mere attraktivt at lade elbilen på farten. Som det første brændstofselskab i Danmark tilbyder Circle K – i samarbejde med Berlingske – adgang til nyheder og kvalitetsindhold til nul kroner, mens bilen lader op.
Nordjyderne strømmer mod elbiler: Interessen er fordoblet på to år8.7.2025 10:23:27 CEST | Pressemeddelelse
Flere nordjyder end nogensinde har en elbil i kikkerten. En ny landsdækkende undersøgelse, som YouGov har foretaget for Circle K, viser, at 29 procent af nordjyderne overvejer at købe en elbil i 2025. Det er næsten en fordobling siden 2023 – og betydeligt over landsgennemsnittet på 25 procent.
Prisudvikling gør biobrændstoffet HVO attraktiv i den grønne omstilling af den tunge transport18.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det CO2-reducerende biobrændstof HVO er ikke et nyt fænomen på brændstof-markedet, men den seneste prisudvikling gør det nu langt mere attraktivt i den grønne omstilling i praksis. Med en prisforskel på kun 1,51 kr./literen bliver HVO et reelt grønt alternativ i transportsektoren, lyder det fra Circle K.
Elbilen tager førersædet – flere end nogensinde vil skifte til el4.6.2025 09:57:07 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vender ryggen til benzin og diesel og drømmer i stigende grad om at sætte strøm til bilen. En ny landsdækkende undersøgelse foretaget af YouGov for Circle K viser, at hver fjerde dansker overvejer at anskaffe sig en elbil i 2025. Det er en markant stigning fra 2023, hvor det kun gjaldt 16 procent.
Circle K og Too Good To Go udvider samarbejdet og fejrer vigtig milepæl26.2.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Circle K har i samarbejde med Too Good To Go sikret, at mere end 350.000 poser med overskudsmad har fået nyt liv blandt danskerne – til glæde for kunderne og miljøet. Det svarer til en besparelse på over 945.000 kg CO2e – eller udledningen fra 164 flyture rundt om jorden. For at reducere madspild globalt udvides succesen nu til flere lande, så det bl.a. dækker Danmark, USA, Canada og senest Holland, Tyskland og Belgien.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum