Indkøbsdirektør i Lidl: Priserne på private label-produkter begynder at falde
Lidl Danmark vil i den kommende tid komme med en række prisnedsættelser på udvalgte basisvaregrupper. Første markante prisnedsættelse sker mandag i uge 11, når dagligvarekæden sænker normalpriserne med over 10 % på tre udvalgte smørprodukter fra eget sortiment.
Ifølge indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape, kan kunderne i den kommende tid se frem til yderligere prisnedsætteser på helt almindelige dagligvarer:
”Vi har set toppen af prisstigningerne og forventer, atpriserne vil falde i de kommende måneder. Vi har haft positive leverandørforhandlinger, og der er faldende råvarepriser. Vi ser ind i, at der i den kommende tid vil komme yderligere prisnedsættelser på blandt andet mejeriprodukter, kaffe og helt almindelige dagligvarer,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark, og han uddyber:
”Vi ser i stigende grad, at kunderne søger mod private label-produkter, og vi har stort fokus på at styrke sortimentet af egne produkter - en kategori, der udgør cirka 80 % af vores sortiment. Det gør også, at vi er mere fleksible i forhold til prissætning. Et godt eksempel er vores mejeriserie fra Engvang, som er produceret i Danmark, og hvor kunderne kan finde alt lige fra mælk og fløde til yoghurt, creme fraiche, smør og ost også iøkologiske varianter.”
Prisnedsættelserne gælder i samtlige af Lidls 139 i butikker fra mandag d. 13. marts. Lidl Danmark følger markedet og prisudviklingen tæt, og der vil kunne komme udsving i prisdannelsen.
Fakta om prisnedsættelsen:
Mærke: Artikel: Vægt: Tidl. pris: Ny pris: Prisfald i %:
Milbona Södergården smørbar 250 g. 18,95 kr. 16,95 kr. 10,55 %
Milbona Letsaltet smør 250 g. 23,95 kr. 21,50 kr. 10,23 %
Engvang Økologisk smør 200 g. 26,95 kr. 23,95 kr. 11,13 %
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 162 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl oplever markant fremgang i salget af populært værktøj og haveredskaber4.10.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark oplever en stor stigning i salget af værktøjer, som for alvor er blevet et hit blandt forbrugerne. Det er Lidls eget værktøjsmærke, PARKSIDE, som står for den store fremgang i salg af værktøjer og haveredskaber. Ifølge håndværker og freelanceskribent Jann Wagner er det et tegn på, at gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste i takt med at priserne på håndværkere er blevet dyrere.
Lidl styrker klimainitiativer: Vil være Net Zero i 205030.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl skruer endnu en gang op for klimaindsatsen og forpligter sig til at opnå Net Zero i 2050. Med nye ambitiøse klimamål i forsyningskæden intensiverer dagligvarekæden sit engagement i mere bæredygtige forretningsmetoder og klimabeskyttelse. Virksomheden har allerede reduceret sine drivhusgasudledninger med 65 % siden 2019 på tværs af alle markeder.
Solceller dækker 20 % af strømforbruget ved Lidls lager- og logistikcenter i Køge13.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl udvider solcellekapaciteten på lager- og logistikcenteret i Køge med et nyt 4542 m² stort solcelleanlæg, så 20 % af strømforbruget i bygningen nu dækkes af el fra egne grønne og vedvarende energikilder. Anlæggets kapacitet svarer til det årlige forbrug i over 200 danske husstande.
Lidl bliver officiel partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League2.9.2024 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl fortsætter deres vellykkede “We´re on your team”-kampagne som Official Fresh Fruit Partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League. Ved at tilbyde oplevelser som muligheden for at være en del af Lidl Kids Team vil Lidl inspirere flere børn i hele Europa til at være aktive – og dermed inspirere til en sundere livsstil.
Momsfri frugt og grønt får kunderne til at ændre indkøbsvaner i en sundere retning23.8.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I februar og marts 2024 fjernede dagligvarekæden Lidl et beløb svarende til momsen på al frugt og grønt. Indsatsen er en del af Lidls arbejde med at give danskerne endnu bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de foretager deres dagligvareindkøb.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum