Lidl Danmark

Indkøbsdirektør i Lidl: Priserne på private label-produkter begynder at falde

Del
Fra mandag i uge 11 sænker Lidl normalprisen med over 10 % på tre udvalgte smørprodukter fra dagligvarekædens eget sortiment. Prisnedsættelsen følger efter lang tids forhandlinger med leverandører af Lidls private label-varer, og det kommer nu kunderne til gode. I de kommende måneder vil de lavere normalpriser slå igennem på endnu flere varer – særligt inden for Lidls eget sortiment af basisvarer.
Lidl forventer i den kommende fremtid at sænke normalpriserne på en række basisprodukter. Fra uge 11 falder smørpriserne med over 10 %.
Lidl forventer i den kommende fremtid at sænke normalpriserne på en række basisprodukter. Fra uge 11 falder smørpriserne med over 10 %.

Lidl Danmark vil i den kommende tid komme med en række prisnedsættelser på udvalgte basisvaregrupper. Første markante prisnedsættelse sker mandag i uge 11, når dagligvarekæden sænker normalpriserne med over 10 % på tre udvalgte smørprodukter fra eget sortiment.  

Ifølge indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape, kan kunderne i den kommende tid se frem til yderligere prisnedsætteser på helt almindelige dagligvarer: 

”Vi har set toppen af prisstigningerne og forventer, atpriserne vil falde i de kommende måneder. Vi har haft positive leverandørforhandlinger, og der er faldende råvarepriser. Vi ser ind i, at der i den kommende tid vil komme yderligere prisnedsættelser på blandt andet mejeriprodukter, kaffe og helt almindelige dagligvarer,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark, og han uddyber: 

”Vi ser i stigende grad, at kunderne søger mod private label-produkter, og vi har stort fokus på at styrke sortimentet af egne produkter - en kategori, der udgør cirka 80 % af vores sortiment. Det gør også, at vi er mere fleksible i forhold til prissætning. Et godt eksempel er vores mejeriserie fra Engvang, som er produceret i Danmark, og hvor kunderne kan finde alt lige fra mælk og fløde til yoghurt, creme fraiche, smør og ost også iøkologiske varianter.” 

Prisnedsættelserne gælder i samtlige af Lidls 139 i butikker fra mandag d. 13. marts. Lidl Danmark følger markedet og prisudviklingen tæt, og der vil kunne komme udsving i prisdannelsen.

Fakta om prisnedsættelsen: 

Mærke:      Artikel:                          Vægt:        Tidl. pris:        Ny pris:        Prisfald i %: 

Milbona     Södergården smørbar   250 g.        18,95 kr.          16,95 kr.        10,55 % 

Milbona     Letsaltet smør             250 g.        23,95 kr.          21,50 kr.       10,23 % 

Engvang    Økologisk smør            200 g.         26,95 kr.          23,95 kr.       11,13 % 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Lidl forventer i den kommende fremtid at sænke normalpriserne på en række basisprodukter. Fra uge 11 falder smørpriserne med over 10 %.
Lidl forventer i den kommende fremtid at sænke normalpriserne på en række basisprodukter. Fra uge 11 falder smørpriserne med over 10 %.
Download

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 162 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl oplever markant fremgang i salget af populært værktøj og haveredskaber4.10.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark oplever en stor stigning i salget af værktøjer, som for alvor er blevet et hit blandt forbrugerne. Det er Lidls eget værktøjsmærke, PARKSIDE, som står for den store fremgang i salg af værktøjer og haveredskaber. Ifølge håndværker og freelanceskribent Jann Wagner er det et tegn på, at gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste i takt med at priserne på håndværkere er blevet dyrere.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye