Aller Media Denmark opruster i direktionen

Aller Media Denmark, der til foråret kan fejre 150-års jubilæum, tilpasser endnu engang forretningen mod en mere digital tilstedeværelse. Lise Sohn Kammersgaard bliver fremover ansvarlig for Aller Media Denmarks nye afdeling for Digital Products & User Experience som Chief Product Officer (CPO).
Den nye afdeling har til formål at samle udviklingsansvaret for Aller Medias digitale brugervendte produkter og rene digitale koncepter ét sted samt sikre øget fokus på at sætte brugerne i centrum for Allers digitale produktudvikling, hvilket blandt andet inkluderer Allers brandsites, Pling, Vi Elsker Serie/Streaming konceptet og det nye digitale produkt ALLY.
Lise bliver ansvarlig for Product Management, CX/UX-design, Data & Analytics, SEO og Development, og den nye afdeling kommer fremadrettet til at stå for strategien og udførelsen af alle brugervendte digitale produktrelaterede aktiviteter i organisationen.
Lise bliver samtidig en del af direktionen, der desuden består af CEO Charlotte Riperballi, CFO Martin Tørnes og Kommerciel Direktør Louise Frandsen.
”Formålet med den nye organisering er at designe en udviklingsorganisation, der understøtter vores overordnede strategi og sikrer, at vi kan lykkes med den digitale transformation af vores produktportefølje og distributionsmodel, som er knyttet til vores digitale vækstambitioner,” siger Lise Sohn Kammersgaard, og fortsætter;
”Fremtidens medieprodukter vil – hvad end de formatmæssigt er tekst, billeder, lyd, video eller noget midt imellem - være digital forankret. Og det bliver denne nye afdelings fornemmest opgave at sikre, at Allers digitale brugervendte medieprodukter lever op til de brugssituationer, markeds- og teknologistandarder samt værdiopfattelser, som forbrugerne forventer af nutidens (og fremtidens) medieprodukter og platforme. Personligt synes jeg, at det er en vanvittig spændende opgave at gå på arbejde for.”
Lise har været en del af blad- og magasinhuset siden 2016, hvor hun blandt andet har været Produktchef for ELLE, femina, IN og Psykologi, Digital chef for Aller Analytics og Digital Mediechef. Siden maj 2022 har Lise været Porteføljechef med ansvaret for forretningsudvikling på tværs af Allers brandportefølje. Hun tiltræder stillingen som Chief Product Officer (CPO) og nyt direktionsmedlem den 1. februar, 2023.
Kontakter
Karen-Sofie BrunseKommunikationschef
Tlf:+45 51 51 81 02Billeder

Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
femina får ny chefredaktør7.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I foråret kom Danmarks ældste magasin for kvinder igen på papir, og samtidigt skabte de et helt nyt digitalt medlemsunivers – med bragende succes. De første tre numre har solgt omkring 20.000 stykket, hvilket har været langt over egne forventninger. Nu får femina en ny chefredaktør til at føre succesen videre.
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum