Aller Media Denmark opruster i direktionen
Aller Media Denmark, der til foråret kan fejre 150-års jubilæum, tilpasser endnu engang forretningen mod en mere digital tilstedeværelse. Lise Sohn Kammersgaard bliver fremover ansvarlig for Aller Media Denmarks nye afdeling for Digital Products & User Experience som Chief Product Officer (CPO).
Den nye afdeling har til formål at samle udviklingsansvaret for Aller Medias digitale brugervendte produkter og rene digitale koncepter ét sted samt sikre øget fokus på at sætte brugerne i centrum for Allers digitale produktudvikling, hvilket blandt andet inkluderer Allers brandsites, Pling, Vi Elsker Serie/Streaming konceptet og det nye digitale produkt ALLY.
Lise bliver ansvarlig for Product Management, CX/UX-design, Data & Analytics, SEO og Development, og den nye afdeling kommer fremadrettet til at stå for strategien og udførelsen af alle brugervendte digitale produktrelaterede aktiviteter i organisationen.
Lise bliver samtidig en del af direktionen, der desuden består af CEO Charlotte Riperballi, CFO Martin Tørnes og Kommerciel Direktør Louise Frandsen.
”Formålet med den nye organisering er at designe en udviklingsorganisation, der understøtter vores overordnede strategi og sikrer, at vi kan lykkes med den digitale transformation af vores produktportefølje og distributionsmodel, som er knyttet til vores digitale vækstambitioner,” siger Lise Sohn Kammersgaard, og fortsætter;
”Fremtidens medieprodukter vil – hvad end de formatmæssigt er tekst, billeder, lyd, video eller noget midt imellem - være digital forankret. Og det bliver denne nye afdelings fornemmest opgave at sikre, at Allers digitale brugervendte medieprodukter lever op til de brugssituationer, markeds- og teknologistandarder samt værdiopfattelser, som forbrugerne forventer af nutidens (og fremtidens) medieprodukter og platforme. Personligt synes jeg, at det er en vanvittig spændende opgave at gå på arbejde for.”
Lise har været en del af blad- og magasinhuset siden 2016, hvor hun blandt andet har været Produktchef for ELLE, femina, IN og Psykologi, Digital chef for Aller Analytics og Digital Mediechef. Siden maj 2022 har Lise været Porteføljechef med ansvaret for forretningsudvikling på tværs af Allers brandportefølje. Hun tiltræder stillingen som Chief Product Officer (CPO) og nyt direktionsmedlem den 1. februar, 2023.
Kontakter
Karen-Sofie BrunseKommunikationschef
Tlf:+45 51 51 81 02Billeder
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Aller Media Denmark får mediestøtte til Heartbeats.dk14.6.2024 19:00:14 CEST | Pressemeddelelse
Det er netop blevet offentliggjort at Aller Media Denmark tildeles redaktionel produktionsstøtte til Heartbeats.dk. Støtten gives som tilskud til nyhedsmedier til produktion af redaktionelt indhold. Aller Media Denmark har søgt mediestøttepuljen for henholdsvis femina.dk og Heartbeats.dk.
Aller Media Denmark og Heartbeats vinder nyt lydunivers til børn31.5.2024 12:01:33 CEST | Pressemeddelelse
Nu er vinderen af det offentlige udbud til et helt nyt lydunivers fundet. Vinderen er Aller Media Denmark i regi af Heartbeats, og forventningerne til det nye lydunivers er tårnhøje.
Ny podcast med Ane Cortzen: ”Vi skal lære af de grønne fejl”30.5.2024 10:40:39 CEST | Pressemeddelelse
Erhvervslivet og hele samfundet er i gang med den grønne omstilling. Men for mange er det uhyre kompliceret, og fejl bliver konstant begået – selv i den bedste mening. I en ny podcast vil Ane Cortzen invitere centrale erhvervsledere ind for at fortælle om deres egne grønne fejltrin, og hvordan det kan gøre os alle klogere.
Mediechef takker af efter 20 år hos Aller Media22.5.2024 12:58:15 CEST | Pressemeddelelse
Mediechef og tidligere chefredaktør for femina, Camilla Kjems, takker af efter 20 år hos Aller Media Denmark. Den 1. september tiltræder hun stillingen som direktør for TV2/Bornholm.
Nordisk ledergruppe i Aller Media Nordic er fuldendt16.5.2024 08:44:31 CEST | Pressemeddelelse
Dag Sørsdahl, Group CEO i Aller Media Nordic A/S, har udpeget de to sidste roller til den nordiske ledergruppe - en nordisk CFO og en nordisk CTO. Dennis Killian fra Danmark påtager sig rollen som nordisk CFO og vil være ansvarlig for de finansielle aktiviteter i de nordiske lande. Peter Frey fra Sverige påtager sig rollen som nordisk CTO og vil drive aktiviteterne inden for Tech og IT.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum