Aller Media Denmark opruster i direktionen
Aller Media Denmark, der til foråret kan fejre 150-års jubilæum, tilpasser endnu engang forretningen mod en mere digital tilstedeværelse. Lise Sohn Kammersgaard bliver fremover ansvarlig for Aller Media Denmarks nye afdeling for Digital Products & User Experience som Chief Product Officer (CPO).
Den nye afdeling har til formål at samle udviklingsansvaret for Aller Medias digitale brugervendte produkter og rene digitale koncepter ét sted samt sikre øget fokus på at sætte brugerne i centrum for Allers digitale produktudvikling, hvilket blandt andet inkluderer Allers brandsites, Pling, Vi Elsker Serie/Streaming konceptet og det nye digitale produkt ALLY.
Lise bliver ansvarlig for Product Management, CX/UX-design, Data & Analytics, SEO og Development, og den nye afdeling kommer fremadrettet til at stå for strategien og udførelsen af alle brugervendte digitale produktrelaterede aktiviteter i organisationen.
Lise bliver samtidig en del af direktionen, der desuden består af CEO Charlotte Riperballi, CFO Martin Tørnes og Kommerciel Direktør Louise Frandsen.
”Formålet med den nye organisering er at designe en udviklingsorganisation, der understøtter vores overordnede strategi og sikrer, at vi kan lykkes med den digitale transformation af vores produktportefølje og distributionsmodel, som er knyttet til vores digitale vækstambitioner,” siger Lise Sohn Kammersgaard, og fortsætter;
”Fremtidens medieprodukter vil – hvad end de formatmæssigt er tekst, billeder, lyd, video eller noget midt imellem - være digital forankret. Og det bliver denne nye afdelings fornemmest opgave at sikre, at Allers digitale brugervendte medieprodukter lever op til de brugssituationer, markeds- og teknologistandarder samt værdiopfattelser, som forbrugerne forventer af nutidens (og fremtidens) medieprodukter og platforme. Personligt synes jeg, at det er en vanvittig spændende opgave at gå på arbejde for.”
Lise har været en del af blad- og magasinhuset siden 2016, hvor hun blandt andet har været Produktchef for ELLE, femina, IN og Psykologi, Digital chef for Aller Analytics og Digital Mediechef. Siden maj 2022 har Lise været Porteføljechef med ansvaret for forretningsudvikling på tværs af Allers brandportefølje. Hun tiltræder stillingen som Chief Product Officer (CPO) og nyt direktionsmedlem den 1. februar, 2023.
Kontakter
Karen-Sofie BrunseKommunikationschef
Tlf:+45 51 51 81 02Billeder
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
HULiGENNEM - Danmarks nye lydunivers til børn lanceres i dag25.11.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 25. november, er der endelig hul igennem til planeten HULiGENNEM. Et public service-univers fuld af sjov, inspirerende og lærerig lyd til børn.
Aller Media vinder mediestøtte til otte brands1.11.2024 15:42:18 CET | Pressemeddelelse
Det er netop blevet offentliggjort, at både femina, Vi Elsker Serier, SØNDAG, BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme og Isabellas er blevet tildelt mediestøtte fra den nye magasinpulje, der nu gør det muligt for magasiner med publicistisk indhold at få en bid af mediestøttekagen.
Aller Media bliver en nordisk integreret medievirksomhed - Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic bliver nu fuldt ud til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
Charlotte Riparbelli har valgt at forlade Aller Media Denmark, der nu bliver til Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som den første kvinde i Aller Media Denmarks historie overtog Charlotte Riparbelli i marts 2020 posten som administrerende direktør efter en periode som konstitueret direktør. Nu, efter næsten fem år i direktørstolen, har Charlotte Riparbelli besluttet at fratræde sin stilling som administrerende direktør i Aller Media Denmark. Det sker i forbindelse med, at Aller Media Nordic fuldt ud bliver til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
HULiGENNEM henter erfaren indholdschef9.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM, Danmarks nye planet og public service-lydunivers til børn, får endnu en ny, dygtig mediespiller til holdet. Rune Hedeman bliver indholdschef på det nye univers, hvor han blandt andet skal sikre den høje faglige kvalitet på tværs af redaktionerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum