Hiper runder milepæl på 100.000 kunder længe før forventet
Hiper blev stiftet i 2015 med en klar ambition om at levere højhastighedsforbindelser og kundeservice af høj kvalitet til de danskere, der ønsker en enkel og hurtig internetforbindelse. I dag har internetudbyderen flere priser i ryggen for alt fra "Mest værdi for pengene" til "Flest vil anbefale", som også kommer til udtryk i en Trustpilot-score på 4.6. Og med en kundebase, der netop har rundet 100.000, er meldingen ifølge selskabets direktør, Mads Hein, ikke til at tage fejl af.
”Det er en kæmpe milepæl, og jeg er enormt stolt over, at vi er nået hertil. Hiper er sat i verden for at tilbyde lynhurtigt og driftssikkert internet til en konkurrencedygtig pris og med en sublim kundeservice, og det synes jeg i dén grad, at vores 100.000 kunder er et vidnesbyrd om, at vi lykkes med. Nu ser jeg frem til sammen med teamet at fortsætte med at styrke Hipers position som det foretrukne valg for de danskere, der ønsker en god og enkel bredbåndsoplevelse hele vejen rundt,” siger Mads Hein.
Fortsat fokus på digitalisering og fiberdækning
En stor del af Hipers salg foregår allerede i dag digitalt, og i de kommende år vil man arbejde målrettet med at digitalisere forretningen yderligere gennem en række initiativer, der skal gøre kundeoplevelsen endnu bedre.
”Vi lever i en tid, hvor mange kunder orienterer sig digitalt og sætter pris på at kunne betjene sig selv online. Derfor vil vi i de kommende år fokusere på at forbedre kundeoplevelsen yderligere ved at gøre os endnu mere tilgængelige online og skabe intuitive digitale kunderejser,” fortæller Mads Hein.
Også fiber vil fortsat være en høj prioritet for Hiper, som i løbet af 2021 og 2022 har åbnet for salg via nogle af landets største fibernet.
”Vi ser en enorm stor appetit på fiber blandt vores kunder, og derfor bliver fiberdækning også de kommende år en høj prioritet for os. Selvom vi allerede er stærke på fiber og har aftaler med størstedelen af de danske fibernet, vil vi arbejde målrettet på at åbne yderligere op, så vi løbende kan tilbyde endnu flere kunder landet over adgang til det lynhurtige, stabile og driftssikre internet,” uddyber Mads Hein.
Vigtig vækstmotor for Nuuday
Hiper er en del af Nuuday, og her er selskabet en vigtig drivkraft for væksten inden for det strategisk vigtige område højhastighedsbredbånd.
”Hiper har leveret en enorm flot vækstkurve og har været helt afgørende for at skaffe internetkunder ind i forretningen. De spiller en vigtig rolle i, at Nuuday fastholder en stærk position på højhastighedsbredbånd og når succesfuldt i mål med strategien om at blive Danmarks mest innovative og digitale tjenesteudbyder, der leverer de bedste kundeoplevelser,” slutter EVP i Nuuday, Jens Grønlund, der er ansvarlig for Nuudays digitale brands, herunder Hiper, Telmore, eesy og Relatel.
Om Hiper
Hiper leverer lynhurtigt bredbånd og dækker over to millioner danske husstande med 1.000 Mbit. Hiper er tre år i træk blevet kåret til den internetudbyder, der giver kunderne mest værdi for pengene af analyseinstituttet Loyalty Group og løb også i 2022 med sejren for prisen ’Flest vil anbefale’.
Kontakter
Celina RazaviKommunikationskonsulent
Tlf:+45 2939 4246celra@nuuday.dkBilleder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
Nuuday udnævner Christian Thrane til CEO pr. 1. januar 202523.10.2024 09:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Christian Thrane udnævnes til ny CEO for Nuuday pr. 1. januar 2025, hvor han skal stå i spidsen for den næste fase af virksomhedens transformation. Han overtager efter Jon James, som har stået i spidsen de seneste 3,5 år.
Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder1.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.
Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse
Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b
Fortsat stærk mobilvækst og all-time high kundetilfredshed13.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 12.000 nye abonnenter fortsatte Nuuday væksten på mobilområdet i andet kvartal. Samtidig fortsatte kundetilgangen på fibernettene, hvor der ved udgangen af Q2 var 14.000 flere abonnenter. Styrket af operationelle forbedringer og nye produktlanceringer i både forbruger- og erhvervsforretningen steg kundetilfredsheden til det højeste niveau nogensinde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum