Efter succes i hovedstaden: Lidl tester udfasning af tilbudsavisen i Aarhus og Odense

For godt 90.000 aarhusianske og odenseanske husstande vil det over en prøveperiode i begyndelsen af det nye år være slut med at modtage Lidls velkendte tilbudsavis i postkassen. Dagligvarekæden tester fra uge et til uge otte, om husstande i Aarhus og Odense også kan undvære den trykte tilbudsavis, ligesom københavnerne har gjort siden februar i år. Det drejer sig om 49.000 husstande i Aarhus og 46.000 husstande i Odense.
I begyndelsen af 2022 droppede Lidl permanent at udsende den fysiske tilbudsavis til flere end 162.000 husstande i København efter en succesfuld prøveperiode i efteråret 2021. Nu håber dagligvarekæden at kunne gentage succesen i Aarhus og Odense.
”Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil, men vi ser, at flere og flere af vores kunder vælger den trykte tilbudsavis fra og tyer til digitale løsninger. Vi glæder os til at se effekten og resultatet af vores testperiode,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl, og han fortsætter:
“Afviklingen af vores trykte tilbudsaviser i København er gået bedre, end vi turde håbe på. Københavnerne har virkelig taget online-avisen til sig, og generelt ser vi, at flere aktivt fravælger reklamer i postkassen og i stedet bruger vores kunde-app Lidl Plus, hvor vi kan se en stigning af brugere efter udfasningen af de fysiske tilbudsaviser i København.”
Vil på sigt udfase tilbudsavisen i hele landet
I Aarhus Kommune og Odense Kommune er der sammenlagt omkring 270.000 husstande, hvoraf over 90.000 færre husstande vil modtage den trykte avis i begyndelsen af 2023. Det sparer naturligvis miljøet for en masse papir, men giver også mulighed for endnu skarpere tilbud, da tilbuddene løbende kan opdateres i online.
”Som en stor dagligvarekæde ser vi det også som vores ansvar at kigge ind i, hvordan vi forbruger ressourcer, og hvor vi kan minimere vores klimamæssige aftryk. Vores første skridt var at gøre tilbudsavisen 11 procent mindre og udfase den i København, og nu tester vi så, om det også kan lade sig gøre i storbyerne Aarhus og Odense. Al omstilling tager tid, og derfor er det en længere udfasning, indtil vi på sigt helt udfaser den fysiske avis,” siger Rasmus Pape.
Dagligvarekæden understreger, at kunderne selvfølgelig stadig kan forvente at få de bedste produkter i kædens butikker over hele landet – og til de bedste priser.
Faktaboks
- Lidl har afviklet distributionen af den trykte tilbudsavis i Aarhus og Odense i en prøveperiode fra uge et til otte. På ugentlig basis gælder det over 90.000 tilbudsaviser. Det drejer sig om 49.000 husstande i Aarhus og 46.000 husstande i Odense.
- Der vil fortsat være tilbudsaviser i butikkerne, ligesom kunder, der har bedt om at få tilbudsavisen via Permission+-ordningen, stadig vil få den omdelt.
- Dagligvarekæden har tidligere valgt at gøre den trykte udgave af tilbudsavisen 11 % mindre.
- Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus, eller download den via App Store og Google Play.
- I Lidl Plus-appen finder kunderne blandt andet skarpe kupon-tilbud, kvitteringer, tilbudsaviser, butiksoplysninger og medlemskort, og det hele samlet ét sted: på mobilen.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Torsdag den 6. november åbner Tobias ny Lidl-butik i Ringsted: Vi vil være de billigste24.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl slår torsdag den 6. november dørene op til en ny, topmoderne butik på Klosterparks Allé i Ringsted. Her lover butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, lave priser, høj kvalitet og et engageret medarbejderteam, der står klar til at møde kunderne med smil og god energi.
Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 203023.10.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
