Danske Slagtermestre

Steensgaard Herregård ApS overtager Mad Med Mere Slagteren, Slagter Laustsen i Assens.

Slagterforretningen i Assens har eksisteret siden 1898, og været ejet af Leif Wilson Laustsen de seneste 26 år, hvor Leif Laustsen i 1996 overtog efter Slagtermester Olsen – og nu bliver en del af noget større, da Steensgaard Herregård ApS har købt forretningen pr. 1. december 2022.

Med det nye ejerskab fortsættes forretningen som man kender den, med høj kvalitet af de gode slagtervarer og mad ud af huset - Men hvor den nu bliver en del af en større koncern under Steensgaard Herregård, der har base i de smukke sydfynske omgivelser, der bl.a. er kendt for dens. udsøgte kødkvægsopdræt, gastronomi, økologi og mere end 700 år gamle historie.

- Det falder pænt ind i Steensgaard Herregårds forretningsstrategi ”fra gård til gaffel”, der ser frem til synergierne med de andre aktiviteter, der er sat i gang. Bl.a. med opdræt af økologiske kreaturer, men især også nogle af de muligheder dette nye ejerskab giver med slagter- og charcuteriproduktionen, herunder også slagterforretningen i Faaborg og de for nylig indkøbte fem Klingenberg-forretninger.
Primærlandbrug – slagtning – opdræt – og fremstilling i sammenhæng med flere detailforretninger, giver selvsagt en stærk position og ultimativ kvalitetskontrol fra jord til bord.

- Man kan sige, at jeg er rigtig godt tilfreds, udtaler tidl. ejer Leif Wilson Laustsen, da mine gode medarbejdere og mit hjertebarn her i Assens nu går en spændende og inspirerende fremtid i møde. Tidl. ejer Leif Laustsen fortsætter med at være tilknyttet forretningen i Assens og Steensgaard som konsulent, da man bl.a. er i proces med at etablere en produktion af Steensgaard Skinken, som Leif eksklusivt får ansvar for i de fine faciliteter Steensgaard har til det.
Ligeledes glæder det mig, at jeg får lidt mere tid til mit virke som formand i Danske Slagtermestre/FødevareDanmark og mit politiske engagement supplerer Leif Laustsen – For det er der hårdt brug for i den her tid med stigende energiomkostninger og en endnu afventende regeringsdannelse.

Begge parter glæder sig derfor over de nye muligheder, og supplerer med, at overdragelsen samtidig er et plus for slagterfaget og de værdier der er i landbruget med at sikre en faglig stærk dansk produktion og forædling.

Alle henvendelser bedes rettet til Steensgaard Herregård ApS på tlf. 6261 9452 eller Leif Laustsen på tlf. 2325 1406

Information om Danske Slagtermestre

Danske Slagtermestre
Poppelvej 83
5230 Odense M

66 12 87 30http://www.danskeslagtermestre.dk

Danske Slagtermestre (DSM) er branche-, arbejdsgiver- og markedsføringsorganisation for slagterbutikker, private slagterier og kødforædlende virksomheder.

Som brancheorganisation varetager DSM medlemmernes faglige og politiske interesser i relation til politikere, myndigheder, presse, andre organisationer m.v. DSM’s rolle som brancheorganisation betyder bl.a., at vi stædigt søger at påvirke politikerne til at lovgive på en måde, så der også tages hensyn til detailhandelen og de små og mellemstore virksomheder. Det er en af DSM’s fornemste opgaver at være ”vagthund” på lovgivningsområdet, så branchen ikke stilles over for krav, der er urimelige eller urealistiske at gennemføre.
www.danskeslagtermestre.dk

Følg pressemeddelelser fra Danske Slagtermestre