Ny digital superredaktion skal styrke vækst

Den 1. oktober gennemfører Aller Media en omstrukturering, hvor en ny digital superredaktion på tværs af elle.dk, viunge.dk og femina.dk med Isabella Hindkjær som Editorial director skal accelerere den digitale vækst yderligere.
I samme forbindelse cementeres opdelingen af femina pr. 1. oktober som to selvstændige redaktioner for hhv. print og digital. Dorthe Kandi fortsætter som ansvarshavende chefredaktør og bliver lederskribent for femina på print, mens Isabella Hindkjær bliver ansvarshavende chefredaktør for femina.dk.
”Som ansvarshavende chefredaktør ser jeg frem til, at vi skal sætte endnu mere fart på udviklingen af femina.dk, ligesom jeg som Editorial Director glæder mig til at få lov til at bringe erfaringerne i spil på to enestående legacy brands som ELLE og Vi Unge. Det er en stor ære at skulle stå i spidsen for tre af de stærkeste digitale redaktioner i Danmark, og jeg er overbevist om, at vi i fællesskab yderligere vil udbygge vores position som markedsledende aktualitetsmedier til danske kvinder og unge,” siger Isabella Hindkjær, ansvarshavende chefredaktør for femina.dk og Editorial director for en digital redaktion under Aller Kvindeliv, der dækker over femina.dk, elle.dk og viunge.dk.
Herudover bliver Aller Trend og Aller Kvindeliv samlet i én redaktion med Cecilie Ingdal og Dorthe Kandi som mediechefer. Redaktionen, der fortsætter under navnet Aller Kvindeliv, dækker over ELLE, Vi Unge (t.o.m. januar), elle.dk og viunge.dk samt femina, SØNDAG, Psykologi, søndag.dk og femina.dk. Yderligere gør man fra februar Vi Unge 100% digitalt.
Cecilie Ingdal forsætter som ansvarshavende chefredaktør for ELLE, Vi Unge, elle.dk og viunge.dk, mens Dorthe Kandi er ansvarshavende for SØNDAG og Psykologi udover femina print.
Formålet er at styrke niche- og volumenposition, hvor volumen styrkes gennem agendaer og kampagner på tværs af målgrupper for Vi Unge, femina og ELLE digitalt, der tapper ind i web, SoMe og lyd/billede i tæt samarbejde mellem Isabella Hindkjær og de brandansvarlige.
”Med omstruktureringen skaber vi en samlet redaktionel enhed med fokus på at skabe indhold til kvinder, hvor vi på tværs af indholdsuniverser kan sætte flere alders- og målgrupper i spil og skabe effektfuldt indhold ud fra de platforme, formater, ønsker, interesser og livssituationer, som målgrupperne er i. I samme forbindelse gør vi Vi Unge 100% digitalt,” siger Charlotte Riparbelli, adm. direktør for Aller Media.
Nøgleord
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
femina får ny chefredaktør7.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I foråret kom Danmarks ældste magasin for kvinder igen på papir, og samtidigt skabte de et helt nyt digitalt medlemsunivers – med bragende succes. De første tre numre har solgt omkring 20.000 stykket, hvilket har været langt over egne forventninger. Nu får femina en ny chefredaktør til at føre succesen videre.
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum