Ny digital superredaktion skal styrke vækst
Den 1. oktober gennemfører Aller Media en omstrukturering, hvor en ny digital superredaktion på tværs af elle.dk, viunge.dk og femina.dk med Isabella Hindkjær som Editorial director skal accelerere den digitale vækst yderligere.
I samme forbindelse cementeres opdelingen af femina pr. 1. oktober som to selvstændige redaktioner for hhv. print og digital. Dorthe Kandi fortsætter som ansvarshavende chefredaktør og bliver lederskribent for femina på print, mens Isabella Hindkjær bliver ansvarshavende chefredaktør for femina.dk.
”Som ansvarshavende chefredaktør ser jeg frem til, at vi skal sætte endnu mere fart på udviklingen af femina.dk, ligesom jeg som Editorial Director glæder mig til at få lov til at bringe erfaringerne i spil på to enestående legacy brands som ELLE og Vi Unge. Det er en stor ære at skulle stå i spidsen for tre af de stærkeste digitale redaktioner i Danmark, og jeg er overbevist om, at vi i fællesskab yderligere vil udbygge vores position som markedsledende aktualitetsmedier til danske kvinder og unge,” siger Isabella Hindkjær, ansvarshavende chefredaktør for femina.dk og Editorial director for en digital redaktion under Aller Kvindeliv, der dækker over femina.dk, elle.dk og viunge.dk.
Herudover bliver Aller Trend og Aller Kvindeliv samlet i én redaktion med Cecilie Ingdal og Dorthe Kandi som mediechefer. Redaktionen, der fortsætter under navnet Aller Kvindeliv, dækker over ELLE, Vi Unge (t.o.m. januar), elle.dk og viunge.dk samt femina, SØNDAG, Psykologi, søndag.dk og femina.dk. Yderligere gør man fra februar Vi Unge 100% digitalt.
Cecilie Ingdal forsætter som ansvarshavende chefredaktør for ELLE, Vi Unge, elle.dk og viunge.dk, mens Dorthe Kandi er ansvarshavende for SØNDAG og Psykologi udover femina print.
Formålet er at styrke niche- og volumenposition, hvor volumen styrkes gennem agendaer og kampagner på tværs af målgrupper for Vi Unge, femina og ELLE digitalt, der tapper ind i web, SoMe og lyd/billede i tæt samarbejde mellem Isabella Hindkjær og de brandansvarlige.
”Med omstruktureringen skaber vi en samlet redaktionel enhed med fokus på at skabe indhold til kvinder, hvor vi på tværs af indholdsuniverser kan sætte flere alders- og målgrupper i spil og skabe effektfuldt indhold ud fra de platforme, formater, ønsker, interesser og livssituationer, som målgrupperne er i. I samme forbindelse gør vi Vi Unge 100% digitalt,” siger Charlotte Riparbelli, adm. direktør for Aller Media.
Nøgleord
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Aller Media Denmark får mediestøtte til Heartbeats.dk14.6.2024 19:00:14 CEST | Pressemeddelelse
Det er netop blevet offentliggjort at Aller Media Denmark tildeles redaktionel produktionsstøtte til Heartbeats.dk. Støtten gives som tilskud til nyhedsmedier til produktion af redaktionelt indhold. Aller Media Denmark har søgt mediestøttepuljen for henholdsvis femina.dk og Heartbeats.dk.
Aller Media Denmark og Heartbeats vinder nyt lydunivers til børn31.5.2024 12:01:33 CEST | Pressemeddelelse
Nu er vinderen af det offentlige udbud til et helt nyt lydunivers fundet. Vinderen er Aller Media Denmark i regi af Heartbeats, og forventningerne til det nye lydunivers er tårnhøje.
Ny podcast med Ane Cortzen: ”Vi skal lære af de grønne fejl”30.5.2024 10:40:39 CEST | Pressemeddelelse
Erhvervslivet og hele samfundet er i gang med den grønne omstilling. Men for mange er det uhyre kompliceret, og fejl bliver konstant begået – selv i den bedste mening. I en ny podcast vil Ane Cortzen invitere centrale erhvervsledere ind for at fortælle om deres egne grønne fejltrin, og hvordan det kan gøre os alle klogere.
Mediechef takker af efter 20 år hos Aller Media22.5.2024 12:58:15 CEST | Pressemeddelelse
Mediechef og tidligere chefredaktør for femina, Camilla Kjems, takker af efter 20 år hos Aller Media Denmark. Den 1. september tiltræder hun stillingen som direktør for TV2/Bornholm.
Nordisk ledergruppe i Aller Media Nordic er fuldendt16.5.2024 08:44:31 CEST | Pressemeddelelse
Dag Sørsdahl, Group CEO i Aller Media Nordic A/S, har udpeget de to sidste roller til den nordiske ledergruppe - en nordisk CFO og en nordisk CTO. Dennis Killian fra Danmark påtager sig rollen som nordisk CFO og vil være ansvarlig for de finansielle aktiviteter i de nordiske lande. Peter Frey fra Sverige påtager sig rollen som nordisk CTO og vil drive aktiviteterne inden for Tech og IT.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum