3 dage, 6 direktører, 138 butikker: Dagligvarekæden Lidl sætter ind for at styrke samarbejdet på tværs af organisationen og lokalområderne
I dagligvarekæden Lidl har man et motto om at ville være danskernes førstevalg, og det er direktionen meget opmærksom på, kræver en helt særlig indsats fra især kollegaerne i butikkerne, som har den daglige kontakt med kunderne. Derfor drager Lidls seks direktører torsdag på en tredages Road Tour rundt i Danmark og besøger kædens 138 butikker for at blive klogere på, hvad der rører sig i den enkelte butik, hvordan butiksmedarbejderne oplever Lidl-kulturen og ikke mindst, hvad de har brug for, for at stå endnu stærkere.
“Formålet med at tage på Road Tour rundt i Danmark er at komme ud til vores kolleger i butikkerne og blive klogere på, hvad de mener, er det gode team Lidl, og hvordan de skaber det i dagligdagen. En god team-spirit er vigtig for, at vi har succes i Lidl. Dette gælder på tværs af hele organisationen, hvor det er essentielt med et godt samarbejde og sammenhold mellem de forskellige teams på hovedhovedet, logistikcentrene og i butikkerne,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.
Initiativet bliver bakket op af René Gaarden, der butikschef i Lidl i Hillerød, som får besøg af Jens Stratmann:
”Jeg synes, det er en rigtig god idé, at direktionen kommer forbi alle Lidls butikker, så vi kan dele erfaringer med hinanden. For mig er det en af de klare styrker ved Lidl, at vi på tværs af både butikker og endda lande kan lære af hinanden, og at der er en god dialog.”
Et tættere samarbejde sikrer den gode kundeoplevelse
Lidl åbnede i 2005 sine første butikker i Danmark, som i dag er vækstet til 138 butikker fordelt rundt i Danmark med cirka 3.600 medarbejdere. Med en stigende vækst er det ifølge Lidl kun blevet endnu vigtigere at arbejde tæt sammen og holde sig opdateret på, hvad der sker i de forskellige byer:
”Det er jo vores dygtige medarbejdere i butikkerne som skaber Lidl. Derfor glæder vi os til at blive klogere på, hvordan det står til ude i den enkelte butik. Det er en vigtig viden for os, så vi hele tiden udvikler os og bliver bedre som danskernes førstevalg og som team,” fortæller Hauke Daene, HR-direktør i Lidl.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedrørende allergen i Mochi is Vitasia15.11.2024 14:58:24 CET | Pressemeddelelse
Mochi is Lemon-Yuzu af mærket ”Vitasia”, 180 ml. med udløbsdato 29.12.2025 tilbagekaldes på grund af forkert smagsvariant i pakken.
State Drinks og Lidl Danmark går nu sammen og opfordrer til en aldersgrænse på 16 år i forbindelse med salg af energidrikke28.10.2024 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
State Drinks går som den første danske producent af energidrikke aktivt ud og opfordrer til at indføre en aldersgrænse på salg af energidrikke til børn og unge under 16 år.
På en frisk oktobermorgen fejrede glade kunder åbningen af Lidl i Allerøds bymidte24.10.2024 12:33:10 CEST | Pressemeddelelse
Der var store smil, da butikschef, Oli Spendrup, klippede den røde snor og kunne byde kunder indenfor i sin spritnye butik. Det er Allerøds første Lidl-butik og byens første dagligvarebutik uden tobaks- og nikotinprodukter på hylderne.
Kunderne har talt i ny undersøgelse og slår fast: I Lidl får man mest ‘værdi for pengene’17.10.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder. Dette er blot nogle af udtrækkene fra en ny brancheundersøgelse, som endnu en gang understreger, at Lidl markerer sig blandt danskernes foretrukne dagligvarekæde.
Lidls nye hovedkontor opnår højeste grad af DGNB-certificering og særlig udmærkelse15.10.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et fremtidssikret byggeri gennemsyret af bæredygtighedstiltag er en hjørnesten i Lidl Danmarks udvikling af sin ejendomsportefølje. Nu belønnes bestræbelserne med den fornemme DGNB Platin-certificering og en arkitektonisk Diamantudmærkelse for kædens hovedkontor i Aarhus.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum