Kunderne har talt i ny undersøgelse og slår fast: I Lidl får man mest ‘værdi for pengene’
Flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder. Dette er blot nogle af udtrækkene fra en ny brancheundersøgelse, som endnu en gang understreger, at Lidl markerer sig blandt danskernes foretrukne dagligvarekæde.

Lidl er danskernes foretrukne dagligvarekæde, når de bliver spurgt, hvor de får mest ‘værdi for pengene’. Det og meget mere viser den nye undersøgelse af dagligvarehandlen ‘Brancheindex 2024’, foretaget af Loyalty Group, som 3817 kunder har deltaget i.
“Jeg er utrolig stolt over, at kunderne endnu en gang rater os blandt de bedste dagligvarekæder i Danmark. Vi har de seneste mange år arbejdet benhårdt på at tilpasse og udvide vores sortiment med både flere danske og private label-produkter, åbne de mest indbydende butikker og have de dygtigste medarbejdere. Og vi fortsætter, så vores kunder hver dag er sikret et stort udvalg og høj kvalitet, uden at gå på kompromis med prisen,” siger Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Kunderne kårer desuden Lidl som den dagligvarekæde med den bedste kvalitet indenfor kategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’. Især førstepladsen i ‘frugt og grønt’-kategorien går særligt godt i tråd med kædens agenda om at bidrage til at forbedre danskernes sundhed.
“Tidligere i år fjernede vi over en længere periode momsen på frugt og grønt med formålet om at give kunderne bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de køber ind, hvilket resulterede i en øget frugt og grønt-omsætning på 13 %. Vi kigger løbende ind i, hvordan vi som dagligvarekæde kan bidrage til og tage et medansvar for at bringe danskernes sundhed i en mere positiv retning, hvilket vores udfasning af tobak- og nikotinprodukter også er et billede på. Derfor er jeg glad for, at kunderne nu har kåret os som de bedste i branchen til frugt og grønt, fordi det er meget vigtigt for os,” fortæller Maria Lovecchio og fortsætter:
“Jeg er også meget glad for, at kunderne har Lidl som deres foretrukne dagligvarekæde, når det kommer til at købe brød. Det viser, at de anerkender vores store sortiment af friskbagt brød, som er i alle vores 162 butikker.”
Desuden scorer Lidl højest på spørgsmålet om, hvorvidt ‘prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedkategorien ‘Tillid’.
Lidls førstepladser i Brancheindex 2024
Hovedområdet
-
‘Værdi for pengene’
Underspørgsmålene
-
‘Hos min primære dagligvarekæde får jeg værdi for pengene’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Min primære dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Min primære dagligvarekæde har gode tilbud’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Brød’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’
-
‘Frugt og grønt’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’
-
‘Prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedområdet ‘Tillid’
Om Loyalty Group BrancheIndex 2024
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har flere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.
Undersøgelsens deltagere har i august 2024 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3.817 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder



Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 162 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum