BoConcept henter strategisk stærk produktdirektør i Pandora

Det er en yderst erfaren profil, der overtager det strategiske ansvar for alle aspekter af BoConcepts produktrejse, når Susanne Jul Jakobsen tiltræder funktionen som Chief Product Officer i det globale livsstilsbrand. Hun indtræder samtidig i BoConcepts øverste koncernledelse, Executive Management Team.
Som produktdirektør vil Susanne Jul Jakobsen være overordnet ansvarlig for hele produktcyklussen fra Design & Category Management over Product Life Cycle til prisstrategi. Områder, der er bærende dele af BoConcepts udviklings- og vækstplaner.
Om ansættelsen siger BoConcepts CEO Mikael Kruse Jensen:
- Susanne Jul Jakobsen er en ekstraordinær kapacitet, som vi er særdeles tilfredse med at kunne byde velkommen som BoConcepts Chief Product Officer. Med Susanne får vi en fremragende leder med stor strategisk flyvehøjde - og samtidig et af de største globale talenter inden for sit felt. Hun kommer til med en stærk forretnings- og markedsforståelse og ikke mindst en nysgerrighed efter at forstå og imødekomme forbrugernes ønsker og behov. Jeg ser overordentligt meget frem til samarbejdet med Susanne i denne nøglefunktion og er sikker på, at hun vil yde et stort bidrag i koncernens globale Executive Management Team, siger Mikael Kruse Jensen.
Susanne Jul Jakobsen har i mere end 10 år bestridt ledende stillinger hos Pandora og før det hos Royal Copenhagen i globale salgs-, eksport- og projektlederroller. Senest har hun hos smykkegiganten Pandora varetaget rollen som Vice President for Global Business Unit, End-to-End process, efter at hun i en årrække var Vice President, Group Product Management. Tidligere i sin karriere har hun arbejdet i Fjernøsten og Sydeuropa.
Med solid erfaring og markeds- og forbrugerindsigt fra disse funktioner tager Susanne Jul Jakobsen fat på opgaven hos BoConcept, hvor hun har første arbejdsdag den 9. august.
- Jeg glæder mig utroligt meget til at blive en del af en virksomhed med et unikt brand, en stærk global markedsposition og ekstraordinære produkter. Og jeg glæder mig samtidig til at møde de mange dedikerede kolleger og globale partnere ude i verden, så vi sammen kan fortsætte BoConcepts udvikling og vækstrejse. I det samarbejde vil jeg bidrage med et stærkt forbrugerfokus og en udviklingsorienteret tilgang for, at vi i fællesskab kan gøre en forskel og skabe resultater på både kort og lang sigt, siger Susanne Jul Jakobsen.
BoConcept blev skabt i Herning i 1952 og har siden udviklet sig til at blive Danmarks mest globale møbelbrand med over 300 butikker i mere end 60 lande – og der er flere på vej. Gennem dansk kreativitet og håndværk løfter BoConcept rum med ikoniske design, der bringer glæde og inspiration over hele verden.
Yderligere info:
Ønskes der yderligere oplysninger om BoConcepts ansættelse af Susanne Jul Jakobsen, kan CEO i BoConcept, Mikael Kruse Jensen, kontaktes direkte på mkj@boconcept.com eller +45 2244 0065
Kort om Susanne Jul Jakobsen:
f. 1979
2022 – BoConcept
- Chief Product Officer
2011 – 2022 Pandora
- Vice President, Global Business Unit, End-to-End process
- Vice President, Group Product Management
- Director, Product Marketing, Group Merchandising
2004 – 2011 Royal Copenhagen
- Manager, Strategic Projects & Executive Support
- Export Manager
- International Sales Coordinator
2003 – 2004 Den Danske Ambassade i Athen, Grækenland
- Commercial Officer
2001 – 2003 Dampa Aps, Singapore og Danmark
- Assistant Product Manager, Singapore
- Sales Support
Uddannelse:
2005 – 2009: HD Marketing Management & Int. trade, Copenhagen Business School
Kontakter
Jon SkålerudGlobal HR Direktor
Tlf:70121416jska@concept.comBilleder
Information om BoConcept
Følg pressemeddelelser fra BoConcept
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra BoConcept
HELENA CHRISTENSEN ER NY GLOBAL ARTISTIC DIRECTOR HOS BOCONCEPT7.2.2025 06:21:00 CET | Pressemeddelelse
Vi kender Helena Christensen som en af de legendariske supermodeller. Som en af Danmarks absolut største stilikoner, og som en vigtig ambassadør for dansk design og livsstil ude i verden. Og nu får Helena Christensen en helt ny rolle. BoConcept indleder nemlig en ny kreativ æra med udnævnelsen af den verdenskendte model og fotograf til Global Artistic Director for brandet. I sin position som kreativ chef vil Helena Christensen være med til at forme et spændende nyt kapitel for den globale designvirksomhed, og hun vil i tæt samarbejde med nye designtalenter både producere og medvirke i kommende brandkampagner. Men hun vil også selv designe og style møbler – naturligvis med hendes meget personlige stilsikkerhed og -sans som kompas. I første omgang er Helena Christensen hovedpersonen i BoConcepts kommende The Art of Living Danishly-kampagne, der sætter spot på og perspektiverer, hvordan og hvor meget vores bolig, vores valg af møbler og interiør betyder for vores livskvalitet og det gode
BOCONCEPT OFFENTLIGGØR REGNSKABSRESULTATET FOR 2023/2421.8.2024 09:51:54 CEST | Pressemeddelelse
Det globale møbelbrand, BoConcept, offentliggjorde i dag sit regnskab for regnskabsåret 2023/24. På trods af et udfordrende globalt marked fortsatte virksomheden med at vise sin tilpasningsdygtighed og navigerede gennem regnskabsåret med succes. Virksomheden formåede dermed at fastholde sin markedsposition og vise sin modstandskraft over for globale usikkerhedsfaktorer.
25 år i udviklingens tegn: Kenneth Barsballe-Rasmussen har sammen med BoConcept været på en enestående udviklingsrejse8.8.2024 12:16:12 CEST | Pressemeddelelse
Direktør for Nord- og Sydeuropa, Mellemøsten og Afrika, Kenneth Barsballe-Rasmussen, kan fejre sit 25-års jubilæum i BoConcept.
BoConcept henter international topprofil – og sætter holdet, der skal lede virksomheden stærkt ind i fremtiden2.4.2024 14:08:31 CEST | Pressemeddelelse
BoConcept, verdens mest globale møbel- og livsstilsbrand, reorganiserede pr. 1. april 2024 koncernledelsen. For at positionere sig til fremtiden, udnytte det store vækstpotentiale og for bedre at kunne understøtte virksomhedens globale franchisepartnere, styrker BoConcept sit ledelsesteam med nye ansigter.
BOCONCEPT KAN MED STÆRKE RESULTATER I 2022/23 RAPPORTERE OM MODSTANDSDYGTIGHED PÅ ET UDFORDRET MARKED6.9.2023 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det globale møbelbrand, BoConcept, offentliggjorde i dag sit regnskab for regnskabsåret 2022/23. Regnskabet afspejler BoConcepts fortsatte styrke og tilpasningsevne på et vanskeligt, globalt detailmarked. Virksomheden udviste bemærkelsesværdig robusthed, idet den kunne notere sig sit næsthøjeste indtjeningsår nogensinde og samtidig øgede sit butiksnet med 14 butikker globalt på trods af udfordrende eksterne faktorer, herunder krigen i Ukraine, energikrisen og den generelle inflation, der påvirkede omkostningerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum