BoConcept henter international topprofil – og sætter holdet, der skal lede virksomheden stærkt ind i fremtiden

BoConcept, verdens mest globale møbel- og livsstilsbrand, reorganiserede pr. 1. april 2024 koncernledelsen. For at positionere sig til fremtiden, udnytte det store vækstpotentiale og
for bedre at kunne understøtte virksomhedens globale franchisepartnere, styrker
BoConcept sit ledelsesteam med nye ansigter.

BoConcepts nye Chief Retail Officer, Kate Walsh

Britiske Kate Walsh er ansat som Chief Retail Officer, og hun skal fremover stå i spidsen for den globale retailforretning på tværs af 67 lande og seks kontinenter. Kate Walsh kommer senest fra en stilling som Senior Vice President Omnichannel Retail hos Pandora. Tidligere har hun varetaget stillinger som Managing Director for UK & Ireland og Managing Director for Nordeuropa i samme virksomhed.

Forud for sin karriere hos Pandora har Kate Walsh erfaring fra bl.a. Starbucks og Marston’s, hvor hun varetog en nøglerolle inden for hhv. franchiseforretning og retail management. Det er derfor en både erfaren og yderst anerkendt profil, som BoConcept nu har fået med på holdet.

”Jeg er stolt over, at vi kan tiltrække en ekstraordinær kapacitet af Kate Walshs kaliber til BoConcept. Jeg er overbevist om, at Kate vil være et fremragende match for BoConcept og hele vores globale forretning. Hendes mindset og stærke kompetencer ikke mindst inden for franchising og retail kan hjælpe os med at navigere succesfuldt ind i fremtiden”, siger Chief Executive Officer, Mikael Kruse Jensen.

”På det personlige plan er jeg meget glad for at træde ind i denne spændende verden af livsstil og design. Det er et område, jeg selv har en stor passion for. Det bliver fantastisk at være en del af et team, der skaber ekstraordinære kundeoplevelser i BoConcepts butikker over hele verden”, udtaler Kate Walsh og fortsætter:

”Jeg glæder mig til at arbejde i en virksomhed, der er så global og samtidig dybt forankret i danske designtraditioner. Som brite, der tidligere har boet og arbejdet i Danmark, føler jeg mig dybt forbundet med den skandinaviske livsstil og arbejdspladskultur”.

BoConcept tilfører endnu en erfaren profil til topledelsen med ansættelsen af den nye Chief Finance Officer, Klaus Skov Mortensen, som får det globale ansvar for økonomi, jura og IT. Klaus Skov Mortensen kommer fra stillingen som Chief Finance Officer i HMF Group og har mange års international erfaring med økonomi, strategi, investering og forretningsudvikling. Inden da arbejdede Klaus Skov Mortensen i en længere årrække for den danske kapitalfond Axcel.

”Jeg er meget glad for, at Klaus har valgt at blive en del af BoConcept, og vi ser frem til at høste af hans erfaring, forretningsforståelse og strategiske blik. Med ham ombord står vi bedst muligt rustet til at skabe et endnu mere velkonsolideret og stærkt økonomisk fundament”, fastslår Mikael Kruse Jensen.

Samtidig med ansættelserne af Kate Walsh og Klaus Skov Mortensen foretager BoConcept ændringer i ledelsesstrukturen og udnævner den nuværende Global HR Director, Jon Skålerud, til Chief Human Resources Officer og inkluderer ham samtidig i den øverste ledelse.

"Hos BoConcept er mennesker vores vigtigste ressource. Derfor er det afgørende, at den funktion, der er ansvarlig for at forvalte denne ressource, er endnu mere aktivt involveret i virksomhedens overordnede beslutninger. Det har ført til oprettelsen af Chief Human Resources Officer-rollen i vores nye organisation”, siger Mikael Kruse Jensen, og fortsætter:

"I løbet af sine to år som Global HR Director hos BoConcept har Jon sammen med sit team positioneret HR, hvor det skal være – som en proaktiv funktion med stor indflydelse på både det strategiske, taktiske og operationelle niveau", pointerer Mikael Kruse Jensen.

Forud for karrieren hos BoConcept har Jon Skålerud HR- og ledelseserfaring fra bl.a. Lagkagehuset/Ole & Steen og Salling Group.

Mikael Kruse Jensen ser med stor optimisme på fremtiden:

”Med den nye ledelsesorganisation styrker vi vores fokus på kunder og medarbejdere i alt, hvad vi gør. Vi står på et solidt fundament – klar til at indfri vores ambitiøse udviklings- og vækstplaner”, slutter Mikael Kruse Jensen.

CFO, Klaus Skov Mortensen
Chief Human Resources Officer, Jon Skålerud
Chief Retail Officer, Kate Walsh
Chief Executive Officer, Mikael Kruse Jensen
Chief Executive Officer, Mikael Kruse Jensen

Danske BoConcept blev grundlagt i 1952 og er i dag verdens mest globale møbel- og livsstilsbrand med over 340 butikker fordelt på 67 lande på 6 kontinenter. BoConcept designer, producerer og sælger møbler, lamper og accessories til både private hjem og B2B-markedet. BoConcept er især kendt for deres personlige indretningsservice. Se mere på boconcept.com.

Følg pressemeddelelser fra BoConcept

Flere pressemeddelelser fra BoConcept

BOCONCEPT KAN MED STÆRKE RESULTATER I 2022/23 RAPPORTERE OM MODSTANDSDYGTIGHED PÅ ET UDFORDRET MARKED6.9.2023 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det globale møbelbrand, BoConcept, offentliggjorde i dag sit regnskab for regnskabsåret 2022/23. Regnskabet afspejler BoConcepts fortsatte styrke og tilpasningsevne på et vanskeligt, globalt detailmarked. Virksomheden udviste bemærkelsesværdig robusthed, idet den kunne notere sig sit næsthøjeste indtjeningsår nogensinde og samtidig øgede sit butiksnet med 14 butikker globalt på trods af udfordrende eksterne faktorer, herunder krigen i Ukraine, energikrisen og den generelle inflation, der påvirkede omkostningerne.

BoConcept henter strategisk stærk produktdirektør i Pandora10.8.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er en yderst erfaren profil, der overtager det strategiske ansvar for alle aspekter af BoConcepts produktrejse, når Susanne Jul Jakobsen tiltræder funktionen som Chief Product Officer i det globale livsstilsbrand. Hun indtræder samtidig i BoConcepts øverste koncernledelse, Executive Management Team. Som produktdirektør vil Susanne Jul Jakobsen være overordnet ansvarlig for hele produktcyklussen fra Design & Category Management over Product Life Cycle til prisstrategi. Områder, der er bærende dele af BoConcepts udviklings- og vækstplaner. Om ansættelsen siger BoConcepts CEO Mikael Kruse Jensen: - Susanne Jul Jakobsen er en ekstraordinær kapacitet, som vi er særdeles tilfredse med at kunne byde velkommen som BoConcepts Chief Product Officer. Med Susanne får vi en fremragende leder med stor strategisk flyvehøjde - og samtidig et af de største globale talenter inden for sit felt. Hun kommer til med en stærk forretnings- og markedsforståelse og ikke mindst en nysgerrighed efter at forst