Legekæden lancerer nyt online univers på Legekæden.dk
Med sine næsten 50 fysiske butikker fordelt over hele landet, er Legekæden allerede godt repræsenteret i landskabet, og med kædens nye online univers er det blevet endnu nemmere for de danske forbrugere at købe Barbie dukker, børnebøger og LEGO æsker – også uden for den almindelige åbningstid.
”I dag forventer vores kunder at kunne handle med os, også når butikkerne er lukkede, så derfor har lanceringen af et ”opgraderet” Legekæden.dk været et naturligt næste skridt for os i udviklingen af vores digitale tilstedeværelse”, fortæller Nicolai Lind Jørgensen, der er Head of E-commerce hos Legekæden.
Digital tilstedeværelse skaber trafik til butik
”I dag starter de fleste forbrugere deres købsrejse på nettet samtidig med, at danskerne holder meget af at handle i de fysiske butikker. Derfor har vi med den nye platform ønsket at bygge en forretningsmodel, hvor samspillet mellem webshop og butik hænger uløseligt sammen”, siger Nicolai Lind Jørgensen. Ambitionen er derfor, at Legekæden skal skabe endnu mere trafik ud i de fysiske butikker i kæden. Blandt andet fordi det er er muligt at se lagerstatus på den enkelte vare i alle butikker. Ligesom servicen ’klik & hent’ viser, hvor kunderne gratis kan afhente deres varer i deres lokale Legekæden butik.
”Den personlige kontakt med kunderne er vigtig for os, for det er her, vi kan se vores kunder i øjnene og skabe tillid hos dem. Både ´klik & hent’ servicen samt en landsdækkende bytteservice i 365 dage, også på webshopvarer, er med til at koble vores butikker sammen med Legekæden.dk og gøre koblingen mellem butik og web tidssvarende”, siger Legekædens administrerende direktør Marianne Lyngby Pedersen.
Således har Legekæden formået at gøre webshoppen til butikkernes medspiller i form af et digitalt udstillingsvindue med mulighed for køb, når tiden ikke lige er til den fysiske butik. I kæden går størstedelen af indtjeningen fra netop webshoppen nemlig til butikkerne. ”Antallet af klik-og-hent ordrer kommer vores fysiske butikker til gode, samtidig med vi kan hilse på vores mange kunder i gadebilledet og give dem en god kundeoplevelse,” slutter Marianne Lyngby Pedersen.
Nøgleord
Kontakter
Marianne Lyngby PedersenAdm. direktørIndeks Retail A/S
Står til rådighed for udtalelser til indslag, interviews, artikler o.l., som har relevans for branchen, vores butikker og vores brand.
Billeder
Links
Information om Indeks Retail A/S
Følg pressemeddelelser fra Indeks Retail A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Indeks Retail A/S
Bog & idé og Legekæden bidrager til Børns Vilkårs rekordindsamling19.4.2023 10:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Børns Vilkår fortsætter i 2023 den flotte stime af rekordindsamlinger til årets Landsindsamling. Medarbejderne i alle landets Bog & idé og Legekæden butikker har budt tusindvis af indsamlere velkommen og talt knap 5.000 indsamlingsbøtter op.
Bog & idé og Legekæden byder tusindvis af indsamlere indenfor24.3.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Alle landets Bog & idé og Legekæden-butikker bliver igen i år indleveringssteder, når Børns Vilkår afholder den årlige Landsindsamling søndag den 26. marts. Medarbejderne i de mere end 120 landsdækkende butikker stiller sig til rådighed, så det er nemt for de tusindvis af indsamlere at aflevere deres indsamlingsbøtter.
Gammelt legetøj får nyt liv1.11.2022 09:20:00 CET | Pressemeddelelse
Legekæden og Hasbro samarbejder nu om recycling af udtjent legetøj. Legekæden stiller deres brede butiksnet til rådighed for ansvarlig genanvendelse af gammelt, ødelagt legetøj fra Hasbro. Det indsamlede legetøj omregnes til donationer til fordel for børns trivsel.