Endnu et Aller-magasin udvider

Hos Aller Media er der positive takter på magasinfronten med fremgang i læsertal på flere titler og endnu flere udgivelser pr. år. I september kunne magasinet Dossier således melde, at det på baggrund af øget interesse fra læsere, distributører og annoncører gik op fra fire til seks årlige udgivelser. Nu er det så livsstilsmagasinet ISABELLAS, der løfter det årlige antal udgivelser fra otte til ti.
Ifølge chefredaktør på ISABELLAS, Line Marie Laursen, hænger den øgede interesse bl.a. sammen med magasinets grønne profil, der rammer ned i en trend og livsstil i stor fremgang.
- ISABELLAS er gennemsyret af en grøn tankegang med økologi, bæredygtighed og miljøbevidsthed, men uden at blive frelste og med en forståelse af dagligdagen i mange hjem. Og det rammer lige ned i den grønne megatrend, hvor folk bliver mere og mere bevidste om at tage grønne valg, siger Line Marie Laursen.
”En niche der rammer bredt”
ISABELLAS udkom for første gang i 2002, og lige fra starten har magasinet haft en klart defineret tilgang til indhold og livsstilsstof, som går hånd i hånd med magasinets DNA. Og læserne har været med ombord fra dag ét af.
- ISABELLAS er et nichemagasin forstået på den måde, at vi beskæftiger os med livsstilsstof ud fra et stramt koncept. Vores mad-, bolig- og havestof er skarpt vinklet ud fra traditionelle landlige værdier som mad, lavet fra bunden af gode råvarer, at dyrke jorden – om det så er i en potte på altanen – at være kreativ og have en bæredygtig tankegang. Det har vist sig at være en niche, der rammer bredt, siger hun og uddyber:
- Men vi er ikke bare hoppet med på en trend. Den grønne profil har været vores fokus hele tiden, hvor vi har turdet tage både fra- og tilvalg undervejs, for at konceptet står så skarpt som muligt. Og læserne har været med os hele vejen.
Klar profil hitter hos annoncører
Ifølge salgsdirektør i Aller Mediesalg, Ann Forup, er det netop ISABELLAS tydelige identitet og store loyalitet blandt læserne, der også positionerer magasinet stærkt i forhold til annoncørerne.
- Annoncørerne har mere end nogensinde brug for at fortælle deres historier via universer med en klar profil og ikke mindst høj loyalitet og engagement. Og det er præcis, hvad de får i et univers som ISABELLAS, siger Ann Forup og fortsætter:
- I et mediemarked med mange nye medier, har ISABELLAS en særlig styrke med sine 16 år på markedet og ikke mindst en fan- og brugerskare som har været med hele vejen. Det er der ikke mange danske brand-universer, der kan bryste sig af, og det ved annoncørerne heldigvis godt. Vi oplever en stadigt stigende interesse for annoncering i netop den form for fællesskab, og mulighederne for dette er heldigvis mange, siger hun.
ISABELLAS udkommer næste gang den 12. november og vil fremover udkomme ti gange om året.
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.
Direktør Michael Aller bliver ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S efter adm. direktør Dag Sørsdahl, som har valgt at fratræde30.4.2025 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media-koncernen besluttede primo 2024 at foretage en strategisk ændring i organisationsstrukturen og gå fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, Aller Media Nordic. Dag Sørsdahl blev sat i spidsen for at gennemføre dette. Denne ændring er nu velgennemført og i den forbindelse har Dag Sørsdahl efter dialog med bestyrelsen valgt at fratræde. Michael Aller tiltræder som ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S. Aller Media står solidt blandt de førende nordiske medieselskaber med en markant printposition og mange stærke mærkevarer. Det seneste år har koncernen intensiveret sin digitale satsning, hvilket har sikret nye positioner på de digitale flader. Med stærke nationale publikationer leverer Aller Media den bedste journalistik i Norden, båret frem af en udfordrerkultur og branchens dygtigste folk. ”Denne vigtige og krævende transformation, der inkluderer etableringen af et fælles nordisk lederteam og en opdateret strategi samt sa
femina lancerer nyt digitalt plus-univers og kommer tilbage som magasin23.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
femina lancerer et nyt digitalt plus-univers som et led i en større oprustning af brandet. Nydelsen ved at sætte sig med et fysisk magasin bliver stadig efterspurgt af læserne, og derfor kommer femina samtidigt tilbage som et månedsmagasin.
Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.
HULiGENNEM - Danmarks nye lydunivers til børn lanceres i dag25.11.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 25. november, er der endelig hul igennem til planeten HULiGENNEM. Et public service-univers fuld af sjov, inspirerende og lærerig lyd til børn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum