Aller præsenterer nyt opkøb i rejsebranchen

Aller Media A/S, det danske datterselskab under Aller Holding A/S, som også har omfattende aktiviteter i Norge, Sverige og Finland, har i dag opkøbt 95 pct. af aktierne i rejsebureauet Kulturrejser Europa, der i 2013 omsatte for knap 80 mio. kroner. Opkøbet er Allers andet i rejsebranchen, og Allers rejsedivision, Aller Leisure, nærmer sig i det kommende regnskabsår en samlet omsætning på knap en halv mia. kroner.
Aller Media A/S etablerede sig sidste år i rejsebranchen, som et led i en ambitiøs vækststrategi, der skal tilføje medievirksomheden ny lønsom omsætning både inden og uden for mediemarkedet, hvor der er potentiale for at skabe synergi med den eksisterende medieforretning.
Kulturrejser Europa har et godt strategisk og kulturelt fit med Allers eksisterende kerneforretning og komplementerer Nyhavn Rejsers produkter godt.
”Kulturrejser Europa er en sund virksomhed, der med en stabil indtjening og et stærkt brand er førende inden for sin niche. Vi har identificeret et nærmest perfekt match mellem Kulturrejser Europas kunder og vores læsere, hvor vi kan kombinere vores viden om læsere, mål- og kundegrupper til at styrke gen- og mersalget på tværs af begge forretninger. Dertil giver vores nordiske organisation mulighed for at realisere et stort uforløst vækstpotentiale for Kulturrejser Europa på de nære markeder i Norge og Sverige,” fortæller direktør for Aller Leisure, Rikki Sølling, og fortsætter:
”Kulturrejser Europa er specialiseret i grupperejser i Europa. Det giver os langt flere muligheder for, at vi i rejseforretningen kan opdyrke nye kundesegmenter og skabe krydssalg på tværs af målgrupper, fordi vi både pris- og produktmæssigt får en større bredde af tilbud.”
Aller-ejerskab giver adgang til Norden
Kulturrejser Europa fortsætter som et selvstændigt selskab i Aller Media A/S, og det nye ejerskab vil ikke medføre organisatoriske ændringer hos hverken Aller Media A/S eller Kulturrejser Europa. Mikkel Blom, Kulturrejser Europas adm. direktør og medejer, fortsætter med at stå i spidsen for bureauet, og han ser mange muligheder med Aller som ny majoritetsejer:
“Vi er utroligt glade for at få Aller Media A/S ind som ny hovedaktionær. I løbet af de sidste fem år har vi opbygget det stærkeste brand inden for kulturrejser til Sydeuropa for det modne publikum, og det er vi stolte af. Med Aller som partner får vi en unik mulighed for at sætte yderligere fart på væksten i Danmark, men også mulighed for at udvide vores succesfulde koncept til Sverige og Norge. Med Allers stærke brands og nordiske tilstedeværelse i medieverdenen, vil Kulturrejser Europa kunne skræddersy nye og spændende rejser til gavn for vores kunder og leverandører.”
Aller Media forventer, at opkøbet af Kulturrejser Europa vil bidrage positivt til Aller Medias top- og bundlinje i den kommende regnskabsperiode.
Om Kulturrejser Europa
Kulturrejser Europa er et 100 % danskejet rejsebureau som har mere end 20 års erfaring i at arrangere grupperejser med fly og dansktalende rejseleder. I mange år gik rejserne udelukkende til Italien, Spanien og Portugal, men i dag indeholder sortimentet også andre rejsemål i Europa.
Udover at være medlem af Rejsegarantifonden (nr. 1920) og Dansk Rejsebureau Forening har Kulturrejser Europa en udvidet ansvarsforsikring hos Gouda Rejseforsikring og er tildelt e-mærket – den danske mærkningsordning for sikker nethandel.
Kulturrejser Europa har 13 ansatte og er en del af moderselskabet Euro Travel ApS, som blev stiftet i 2007. I 2013 havde Kulturrejser Europa en omsætning på knap 80 mio. kroner. For yderligere information se www.kulturrejser-europa.dk.
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
femina lancerer nyt digitalt plus-univers og kommer tilbage som magasin23.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
femina lancerer et nyt digitalt plus-univers som et led i en større oprustning af brandet. Nydelsen ved at sætte sig med et fysisk magasin bliver stadig efterspurgt af læserne, og derfor kommer femina samtidigt tilbage som et månedsmagasin.
Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.
HULiGENNEM - Danmarks nye lydunivers til børn lanceres i dag25.11.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 25. november, er der endelig hul igennem til planeten HULiGENNEM. Et public service-univers fuld af sjov, inspirerende og lærerig lyd til børn.
Aller Media vinder mediestøtte til otte brands1.11.2024 15:42:18 CET | Pressemeddelelse
Det er netop blevet offentliggjort, at både femina, Vi Elsker Serier, SØNDAG, BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme og Isabellas er blevet tildelt mediestøtte fra den nye magasinpulje, der nu gør det muligt for magasiner med publicistisk indhold at få en bid af mediestøttekagen.
Aller Media bliver en nordisk integreret medievirksomhed - Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic bliver nu fuldt ud til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum