Aller Media

Ny SE og HØR-app gør bladet levende

Del
SE og HØR fejrer markant oplagsstigning med et helt nyt digitalt lag til billedugebladets købere. Vi går efter at forkæle vores mest loyale kunder med den nye app, siger chefredaktør.

billedugebladets købere. Vi går efter at forkæle vores mest loyale kunder med den nye app, siger chefredaktør.

Som det første blad i verden gør SE og HØR nu hele bladet levende ved hjælp af augmented reality for at belønne de mest loyale kunder med merindhold – helt gratis.

Med lanceringen af appen ’Mit SE og HØR’ bliver der lukket helt op for sluserne til det 75-årige ugeblads underholdningsunivers. I kombination med ugebladet giver den nye gratis-app brugeren adgang til et overflødighedshorn af eksklusivt ekstramateriale i form af billeder, videoer, artikler, afstemninger, konkurrencer, brugerinvolvering og meget mere.

“Vi gør bladet levende. Ved hjælp af augmented reality lægger vi et tykt digitalt lag ind på det glittede papir og sørger for, at vores læsere ikke behøver at gå sultne i seng, når det kommer til underholdning, som man kender den fra bladet og seoghoer.dk i øvrigt,” siger SE og HØR’s ansvarshavende chefredaktør Niels Pinborg.

Augmented reality på alle sider

‘Mit SE og HØR’ lader brugeren scanne bladets sider, der gennem billedgenkendelse kommer til live i den ene eller anden form. Hele bladet vil være beriget i større eller mindre grad, og artikler kan monteres med eksklusive videoreportager, baggrundshistorier, billedgallerier, afstemninger og alt andet tænkeligt redaktionelt stof. Tidligere har magasiner i udlandet forsøgt sig med augmented reality på enkelte sider eller annoncer, men SE og HØR går skridtet videre og lægger det digitale lag på alle redaktionelle sider – noget, der ikke er set før.

“Det betyder, at vi udvider vores blad betragteligt uden at gå op i sider eller pris. Det er vores måde at forkæle vores mest loyale betalende kunder, som vi har meget at takke for,” siger Niels Pinborg.

Kulørt linje bærer frugt

Lanceringen af Mit SE og HØR kommer på bagkant af fire forrygende måneder for ugebladet. Sammenlignet med samme periode sidste år ligger oplaget mere end 10 procent højere, og Niels Pinborg kan mærke, at kunderne i den grad har taget SE og HØR til sig med bladets nye og mere kulørte facon. En linje, der blev skudt i gang med en ny reklamekampagne, som siden efteråret har rullet på tv og i biografer.

“Det er ret historisk, det vi oplever med vores udvikling. Det nyder vi lige nu i fulde drag, velvidende at oplag nok ikke som sådan er noget, man kan regne med stiger i al evighed. Ved at forære vores loyale læsere denne app med det nye gratis indhold, håber vi, at de bliver hos os i længere tid, og det er godt for bladet på alle mulige måder,” siger Niels Pinborg.

Nyt kommercielt potentiale vækkes til live

Det er ikke kun det redaktionelle indhold, der kan beriges. Også annoncer og affiliate-aftaler kommer til live og gør direkte kommunikation mellem læsere af bladet og kommercielle partnere mulig.

“Der har været stor interesse for lige netop dette. Det er klart, at muligheden for at konvertere fra print til køb uden at man skal forlade sofaen er ret interessant for vores kommercielle samarbejdspartnere, så også her ser jeg store muligheder. De første annoncer er tegnet i det nye format, og dét bliver spændende at følge,” siger Niels Pinborg.

Det er danske Shape, der har udviklet appen for SE og HØR, mens det er hollandske Layar, der står bag den augmented reality-teknik, som anvendes. Layar har haft stor succes med at gøre magasin- og annoncesider levende verden over.

“Samarbejdet med SE og HØR har været fantastisk – ikke mindst på grund af den entusiasme, som holdet på ugebladet har vist i bestræbelserne på at give kunderne augmented reality og deres dedikation til at gøre alle skridt i processen perfekte. Vi er meget spændte og nysgerrige på at se de første tilbagemeldinger fra SE og HØRs publikum, da SE og HØR er et af de allerførste magasiner i verden, der levendegør samtlige sider i bladet, siger Hsio Ling, Head of Custom Solutions hos Layar.

Udover det digitale lag, giver appen adgang til SE og HØRs øvrige digitale univers og bladets digitale opslagsværk VIPedia, som giver brugeren mulighed for at følge kendtes gøren og laden på nettet. På den måde kan brugerne af SE og HØR-appen skræddersy sit helt eget nyhedsfeed.

Hent Mit SE og HØR i Appstore her og prøv appen onsdag, når det nyeste nummer af SE og HØR er på gaden.

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland. 

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye