Generationsskifte i Nordjysk rejseselskab

Lars Bock kom ind i forældrenes bus- og rejseselskab Nilles Busrejser i 1985. Sammen med sin bror Niels Jørgen Bock, der var trådt ind i firmaet i 1984, overtog Lars Bock i 1990 hovedansvaret for aktieselskabet NILLES BUSREJSER A/S, der siden er delt i to firmaer, rejseselskabet NILLES REJSER A/S og busselskabet NILLES BUSSER A/S. I 2015 valgte de at overdrage aktiemajoriteten i rejseselskabet til Aller Media A/S. Efter to år under Aller-ejerskab er både omsætning og indtjening øget med cirka 40 pct., og ved udgangen af januar 2017 gennemføres generationsskiftet, når Lars Bock træder tilbage som adm. direktør. Samtidigt overtager Aller Media de resterende aktier i selskabet.
”Lars Bock har sammen med sin bror igennem tre årtier været på en fantastisk rejse med Nilles Rejser og har med vanlig nordjysk underspillethed på imponerende vis udviklet selskabet til en af de største rejseudbydere i Danmark i 50+ segmentet. Jeg vil gerne takke Lars for hans store indsats og gode samarbejde igennem det sidste halvandet år, hvor både omsætning og indtjening har oversteget alle forventninger,”siger Rikki Sølling, direktør for Aller Leisure.
Lars Bock fortsætter med at være aktiv og medejer af familiens busselskab, NILLES BUSSER A/S, som i dag er den primære buspartner hos NILLES REJSER A/S.
”Udviklingen og resultaterne er en stor anerkendelse af det arbejde, som alle med tilknytning til NILLES udfører på kontoret og ude i marken, og som vi ved et stort antal stamgæster år efter år påskønner. Ligeledes er den tillid, gæsterne hvert år viser os enestående og motiverer os hele tiden til at blive endnu bedre. Med overdragelsen af de sidste aktier til Aller Media og ansættelsen af Miriam Bisgaard Christensen som ny direktør er den sidste del af generationsskiftet gennemført, og jeg er overbevist om, at de sammen vil videreføre den helt særlige ånd, der altid har præget NILLES REJSER, til fortsat glæde for vores mange gæster,” siger Lars Bock.
Ifølge Rikki Sølling gemmer NILLES REJSER i sammenspil med Aller Medias andre rejseselskaber forsat på et meget stort vækstpotentiale, og rejsedirektøren ser frem til at forløse dette i samarbejde med Miriam Bisgaard Christiansen (47 år), der er fundet internt hos Nilles Rejser.
”Vi har stor succes med at tilbyde rejser med fokus på kvalitet og tryghed til det modne publikum, hvor vi igennem de sidste to år har oplevet tocifrede vækstrater. Særligt Nilles Rejser og Kulturrejser Europa supplerer hinanden godt både geografisk og på produktsiden, men også i forhold til medieforretningen vil der være et væsentligt udviklings- og synergipotentiale at hente fremadrettet. Det er derfor meget tilfredsstillende, at vi kan hente den nye adm. direktør internt, så vi ikke mister momentum i processen,” siger Rikki Sølling.
Miriam Bisgaard Christiansen har 25 års erfaring fra rejsebranchen og har været produktansvarlig for NILLES REJSER A/S siden maj 2014. Før Miriam kom til NILLES, var hun gennem en årrække bureauchef hos både Best Travel og Samson Rejser.
”Jeg er utrolig ydmyg overfor opgaven, og det er en ære for mig at få mulighed for at stå i spidsen for NILLES REJSER. Jeg vil sammen med vores dygtige medarbejdere sikre udviklingen af NILLES REJSER, og jeg kan garantere, at der ikke bliver ændret ved NILLES kerneværdier; kvalitet, service og tryghed,” siger Miriam Bisgaard Christiansen.
Fra 1985 til i dag har NILLES REJSER A/S udviklet sig fra 14 rejsemål til 150 rejsemål og har hvert år præsteret positive resultater. Med knap 26.000 gæster og en omsætning på 135 mio. kroner, var 2015/2016 et rekord år for Nilles Rejser A/S.
Miriam Bisgaard Christiansen
2017 – Adm. direktør NILLES REJSER A/S
2014-2016: Produktansvarlig NILLES REJSER A/S
2011-2014: Bureauchef Samson Travel
2005-2011: Bureauchef Best Travel
2000-2004: Skiftende lederstillinger i Apollo Rejser: Bl.a. Områdechef, HR-chef, Uddannelseschef
1990-2000: Rejseleder/Destinationschef Larsen Rejser/Alletiders Rejser
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum