De er nomineret til årets største modepriser

Den 23. maj 2017 i DR Koncerthuset kåres de største talenter og hotteste navne i dansk mode, når ELLE, verdens største modemagasin, for femte gang afholder ELLE Style Awards i Danmark. 42 navne er nomineret i 14 kategorier, og listen tæller kendte profiler som Ganni, Stine Goya og Mads Nørgaard, der kæmper om titlen som Årets brand, mens Mark Kenly Domino Tan, Christina Exsteen (By Malene Birger) og duoen Helle Hestehave og Rikke Baumgarten (Baum und Pferdgarten) er nomineret i kate-gorien som Årets designer.
Dertil fylder erfaring meget på årets liste, hvor blandt andre Sine Ginsborg og Anne Staunsager er nomineret til prisen for Årets makeupartist og Signe Vilstrup og Henrik Bülow til prisen for Årets mode- og beautyfotograf, mens journalist Sarah Skarum og organisationen for bæredygtig mode Copenhagen Fashion Summit med Eva Kruse i spidsen er nomineret til prisen for Årets mode-formidler.
To af priserne, ELLE-prisen og Årets uund-gåelige, har ingen nominerede, og kun vinderne afsløres på aftenen.
“Det er et stort privilegium for os at uddele ELLE Style Awards-statuetterne for femte gang på dansk grund. For selv om Danmark er et lille land, markerer den danske modebranche sig i den grad på verdenskortet, og ambitionen med ELLE Style Awards er netop at sikre, at de, som har gjort sig ekstra umage, løftet deres kreative niveau og i den grad gjort sig positivt bemærket i løbet af året, får anerkendelse og opmærksomhed af international karakter,” siger Cecilie Ingdal, chefredaktør på dansk ELLE.
SUCCES ANERKENDES MED NY PRIS
Blandt de 16 priser til dette års ELLE Style Awards er Årets powerpris ny på programmet. Powerprisen gives til et moderelateret firma, som i løbet af året har markeret sig ekstraordinært ud fra økonomiske og virksomhedsmæssige tiltag, der har åbnet for nye markeder eller konsolideret den position, firmaet allerede havde i markedet. Pandora, Becksöndergaard og DK Company er nomineret i kategorien.
“Den danske modebranche spiller en væsentlig rolle for den danske økonomi og eksport og sikrer beskæftigelse til mange tusinde personer. Derfor er det også vigtigt, at vi hylder de virksomheder, som formår at udnytte aktuelle trends og tendenser kommercielt og udvikle produkter med ekstrem høj efterspørgsel.
Årets tre nominerede har i den grad markeret sig på præcis de områder i løbet af året,” siger Cecilie Ingdal.
Årets ELLE Style Award-jury består af medlemmer fra ELLE Danmarks redaktion, modebosserne Kim Grenaa (Grenaa Creative) og Uffe Buchard (Darling Creative) samt As Øland (Dansk Mode & Textil) og Camilla Frank (Danish Fashion Institute).
Se alle nominerede her.
OM ELLE STYLE AWARDS OG AWARDKATEGORIER 2017
ELLE Style Awards blev afholdt første gang i Danmark i 2013, hvor prisuddelingen fandt sted i Skuespilhuset i København. Siden 2014 har DR Koncerthuset dannet ramme. ELLE Style Awards er internationalt anerkendt og afholdes i flere af de i alt 46 ELLE-lande, bl.a. Storbritannien, Kina og Sverige. Til ELLE Style Awards 2017 vil der blive uddelt priser inden for følgende kategorier:
Årets model, Årets stylist, Årets hårartist, Årets makeupartist, Årets mode- og beautyfotograf, Årets internationale modehus, Årets designer, Årets brand, Årets smykkekollektion, Årets stilikon, Årets CSR-pris, Årets uundgåelige, Årets accessorykollektion, Årets modeformidler, Årets powerpris og ELLE-prisen.
L’Oréal Paris og Profil Optik er hovedsponsorer ved ELLE Style Awards 2017. L’Oréal Paris står for hår og makeup på modeshows til selve awardshowet og er vært for en VIP-lounge i Magasin, hvor udvalgte gæster vil få sat hår og lagt makeup inden aftenen. Følgende virksomheder er også sponsorer ved ELLE Style Awards 2017: Moët & Chandon Champagne, Georg Jensen, Audi, Fredericia, H&M, Kildevæld, Magasin, Egetæpper og Annette von Einem. Georg Jensen, der har en lang tradition for at støtte og hylde talentfulde designere, står bag ELLE Style Awards-statuetten.
BILLETTER TIL ELLE STYLE AWARDS 2017 KAN KØBES PÅ www.ELLE.dk/billet
FØLG OS PÅwww.ELLE.dk/ELLE-Style-Awards
www.facebook.com/ELLEDenmark
instagram.com/ELLEDanmark
#ElleStyleAwards2016
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder

Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
HULiGENNEM fejrer 1 års-fødselsdag: Fra idé til anerkendt børnemedie på rekordtid25.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
HULiGENNEM har fødselsdag og fejrer sit første år som det nyskabende danske lydunivers for børn i alderen 3-13 år. Redaktionen ser tilbage på et år, hvor HULiGENNEM er vokset i både ambition, publikum og kritisk anerkendelse.
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
