Aller-magasin fortsætter succes på abonnement

Som en del af Aller Medias målrettede abonnementsstrategi, og for at imødekomme efterspørgslen fra både læsere og annoncører, udkommer Dossier nu i abonnement. Det sker efter tre år med solid fremgang for magasinet, der udkom første gang i 2016, og som indtil nu er blevet distribueret med ELLE samt hos udvalgte samarbejdspartnere og forretninger.
- Vi tager nu endnu et vigtigt skridt i vores strategi for Dossier, hvor vores første mål var at sikre kendskab og positionering ved at distribuere magasinet sammen med ELLE. Sidste år øgede vi udgivelsesfrekvensen fra fire til seks årlige udgivelser, og nu gør vi så Dossier tilgængeligt i abonnement i tråd med vores overordnede abonnementsstrategi, siger Charlotte Riparbelli, udgiverdirektør i Aller Media, og fortsætter:
- Tendensen er meget klar i mediemarkedet både herhjemme og i udlandet, hvor vi ser abonnementsløsninger vinde frem, og det er også et fokusområde i Aller. Abonnementsløsninger er en del af vores markedsstrategi og en fordel for både læsere og annoncører, siger hun.
Redaktionelt koncept med fordybelse og talk-inspirerede interview
I starten af august lancerede Aller Media Dossier i abonnement. Både i trykt form og digitalt via Aller Medias app Pling, der udover Dossier også giver adgang til 230 danske og udenlandske magasiner. Ifølge Kasper Steenbach, chefredaktør på Dossier, skyldes den fortsatte fremgang for magasinet, at Dossier har været tro mod sin identitet og turde skille sig ud.
- Vi har siden vores første udgave i 2016 været meget bevidste om at skille os ud på det danske magasinmarked. Ikke bare for syns skyld, men fordi vi har mødt en reel efterspørgsel på indhold, der søger mere dybt end bredt, siger Kasper Steenbach og fortsætter:
- Vi er helt tydelige omkring, at Dossier ikke er for alle, men for de læsere, der vil lade sig inspirere af personer, der arbejder på at ændre verden – eller måske bare dem selv – med det, de laver, siger han.
”Udtalt behov for fællesskaber, spejling og inspiration”
Siden den første udgivelse har Dossier bragt interviews med både kendte og mindre kendte, entreprenante mænd med et klart mål om, at de velkendte navne ikke bare fortæller den historie, de har fortalt før, men at bibringe nye erkendelser og indsigter til læseren. Ligesom det er magasinets ambition at bringe oversete, men fantastisk dygtige fagfolk frem i lyset.
- Det traditionelle karriereforløb eksisterer ikke længere. I stedet ser man bredere på, hvad det vil sige at gøre karriere, have ambitioner og få succes. Og nok så væsentligt: At opleve og overkomme nedture på vejen. Det betyder samtidig, at der i dag er et udtalt behov for at finde fællesskaber, spejling og inspiration i sit professionelle liv, og det er den profil, vi med Dossier tilbyder vores læsere, siger Kasper Steenbach.
Dossier skriver derfor ikke kun om business- og start up-profiler, men også om sportsmænd, kulturpersonligheder, politikere og forskere, så længe der er en interessant karrierevinkel i mennesket og et interessant menneske i karrierevinklen.
Magasinet udkom første gang i efteråret 2016 og har præsenteret interview med Bjarke Ingels, Nikolaj Coster-Waldau, Michael Laudrup, Johan Bülow, Viktor Axelsen, Tommy Ahlers, Mikkel Hansen, Bent Fabricius-Bjerre og mange flere.
Om Dossier:
Dossier er et interviewmagasin, der skriver til og om den entreprenante mand eller det entreprenante i manden. Magasinet bringer to-the-point-interview, der handler om det talent, den idé eller den vilje, hovedpersonerne vil ændre verden, deres branche, deres virksomhed eller måske dem selv som fagmænd med.
- 15-20 interview pr. udgave
- Nogle af Danmarks bedste fotografer
- Anbefalinger af tøj, ure, biler og design
- 6 årlige udgivelser
- Udgivet af Aller Media
Redaktionen:
Kasper Steenbach, chefredaktør
Mads Vanggaard Thomsen, Client Manager
Kavian Borhani, digital assistent
Jonas William Abbotts, assisterende moderedaktør
Ditlev Fejerskov, digitalredaktør
Jan Gjønnes Møller, artdirector
Graham Addinall, moderedaktør
Iben Joo Frederiksen, marketingansvarlig
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og ca. 800.000 magasinlæsere. I alt læser 2,2 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
femina lancerer nyt digitalt plus-univers og kommer tilbage som magasin23.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
femina lancerer et nyt digitalt plus-univers som et led i en større oprustning af brandet. Nydelsen ved at sætte sig med et fysisk magasin bliver stadig efterspurgt af læserne, og derfor kommer femina samtidigt tilbage som et månedsmagasin.
Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.
HULiGENNEM - Danmarks nye lydunivers til børn lanceres i dag25.11.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag, mandag den 25. november, er der endelig hul igennem til planeten HULiGENNEM. Et public service-univers fuld af sjov, inspirerende og lærerig lyd til børn.
Aller Media vinder mediestøtte til otte brands1.11.2024 15:42:18 CET | Pressemeddelelse
Det er netop blevet offentliggjort, at både femina, Vi Elsker Serier, SØNDAG, BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, Ude og Hjemme og Isabellas er blevet tildelt mediestøtte fra den nye magasinpulje, der nu gør det muligt for magasiner med publicistisk indhold at få en bid af mediestøttekagen.
Aller Media bliver en nordisk integreret medievirksomhed - Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic bliver nu fuldt ud til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum