3 do's & 3 don’ts, når du kommunikerer på Snapchat
Derfor er der god grund til at lægge en Snapchat-strategi, så man også fremover kan ramme fremtidens forbrugere lige præcis dér, hvor de er!
3 do's på Snapchat
- Snapchat er om noget et socialt medie. Når du som virksomhed/brand er blevet tilvalgt af en bruger på Snapchat, så ligger dine beskeder i samme flow som dem fra venner, familie og idoler. Du er altså helt inde i hjerteblodet. Derfor skal dine posts føles personlige, og du skal bruge tid på at svare på de henvendelser, du får.
- Udnyt platformen. På Snapchat kan brugerne screenshotte, tegne på billederne, sende beskeder, bruge sjove filtre og meget andet. Derfor er Snapchat det perfekte sted at interagere med dine brugere på en sjov og involverende måde.
- Arbejd struktureret, og hold øje med, hvad der virker. Hvis du laver en snapstory, så notér, hvor mange seere der falder fra undervejs – og hvornår de gør det. Måske er der noget af dit indhold, der skal justeres?
3 don’ts på Snapchat
- Lad være med at undervurdere Snapchat. En succesfuld Snapchat-konto er ikke noget, der kan laves med venstre hånd – og alt for mange begår den fejl. De unge medieforbrugere er kritiske og vant til godt indhold. Giv dem det!
- Indholdet på Snapchat skal tænkes præcis til Snapchat. Brug tid på at skabe content til netop den kanal i stedet for at efterligne den kommunikation, der fungerer på andre platforme. Det kan hurtigt føles kunstigt – og så falder brugerne altså fra.
- Snapchat skal være sjovt, overraskende og give brugere lidt »ekstra«. Så lad være med at trætte dine brugere med kedeligt indhold, og giv dem i stedet noget underholdende og unikt content, der giver dem lyst til at se mere…
Case: Se, hvordan Arla og Vi Unge fik succes på Snapchat
***
Af Julie Lund Rosenfeldt Isen, chefredaktør på Vi Unge
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comInformation om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
femina får ny chefredaktør7.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I foråret kom Danmarks ældste magasin for kvinder igen på papir, og samtidigt skabte de et helt nyt digitalt medlemsunivers – med bragende succes. De første tre numre har solgt omkring 20.000 stykket, hvilket har været langt over egne forventninger. Nu får femina en ny chefredaktør til at føre succesen videre.
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum