Efter seks ugers test: Lidl har droppet tilbudsavisen i hele København

Det er slut med den trykte Lidl-tilbudsavis i København. Dagligvarekæden Lidl har på baggrund af en omfattende test foretaget tilbage i efteråret 2021 besluttet, at københavnerne ikke længere automatisk modtager den trykte tilbudsavis. Det drejer sig i første omgang om mere end 162.500 husstande i København.
”Vi har længe haft et ønske om at fjerne tilbudsaviserne. Derfor valgte vi tilbage i oktober 2021 at køre en seks ugers testperiode, hvor vi fjernede den trykte tilbudsavis i blandt andet København. Testen er forløbet over al forventning, og vi har derfor trykket på knappen og kan offentliggøre, at tilbudsavisen ikke længere bliver sendt ud til alle københavnske kunder. Det gælder allerede fra denne uge”, siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl, og fortsætter:
”Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil bag så stor en beslutning. Danskerne har i mange år været vant til at modtage ugentlige tilbud fra dagligvarekæderne direkte i postkassen. Vi ser dog, at flere og flere vælger den trykte tilbudsavis fra og i stedet for bruger digitale løsninger som vores kundeapp Lidl-Plus. Det er vi glade for – og derfor er vi også trygge ved beslutningen, selvom vi naturligvis også fremover følger udviklingen og kundernes reaktion nøje”.
Tilbudsavisen skal på sigt droppes i hele landet
I Lidl håber man, at kædens mange kunder vil tage godt imod det nye initiativ, og planen er da også på sigt at udfase den trykte tilbudsavis i resten af Danmark. I første omgang har dagligvarekæden valgt at gøre den trykte udgave af tilbudsavisen 11 % mindre.
”Vores beslutning sker selvfølgelig også på baggrund af det klimamæssige aftryk, som de trykte tilbudsaviser afgiver, samt økonomien i at trykke og distribuere dem. Det vigtigste for os er dog, at alle vores gode tilbud stadig finder vej til vores mange kunder, hvilket i stigende grad sker digitalt. Vi ser i den kommende tid derfor også ind i muligheden for at droppe tilbudsavisen i resten af landet, men det kræver flere tests, så det sker i det rette tempo. Det er stadig nyt land for os, da den trykte tilbudsavis i mange år har været den direkte indgang til de danske forbrugere,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl.
Lidl understreger, at kunderne selvfølgelig stadig kan forvente at få de bedste tilbud i dagligvarekædens butikker over hele landet – og til de bedste priser.
Faktaboks
- Lidl har fra uge 6 stoppet alt distributionen af den trykte tilbudsavis i København. På ugentlig basis er det over 162.500 tilbudsaviser.
- Der vil fortsat være tilbudsaviser i butikkerne, ligesom kunder, der har bedt om at få tilbudsavisen via Permission+-ordningen, stadig kan få den omdelt.
- Dagligvarekæden har valgt at gøre den trykte udgave af tilbudsavisen 11 % mindre.
- Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus, eller download den via App Store og Google Play.
- I Lidl Plus-appen finder kunderne blandt andet skarpe kupon-tilbud, kvitteringer, tilbudsaviser, butiksoplysninger og medlemskort, og det hele samlet ét sted på mobilen.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 167 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl og Blå Kors sikrer udsatte familier mad på bordet i julen18.12.2025 09:43:32 CET | Pressemeddelelse
Efter lukketid den 23. december henter frivillige fra Blå Kors Danmark overskudsmad i en række af Lidls butikker i hele landet. Gennem samarbejdet sikres det, at overskudsmad fra dagligvarekædens butikker uddeles direkte til familier, der har ekstra brug for en håndsrækning i julen.
Vækst og ansvarlighed går hånd i hånd: Lidl Danmark sætter kurs mod Net Zero og sundere produkter i indkøbskurven15.12.2025 08:51:33 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark har forpligtet sig til Science Based Targets Initiative (SBTi) og har validerede Net Zero-mål for 2050 – foruden validerede FLAG- og E&I-mål for 2034. Som Europas største dagligvarekæde er ambitionen, at Lidl vil være med til at vise vejen mod en verden, hvor der bliver tænkt på både jordens og befolkningens sundhed.
Kokkedal strømmede til: Ny Lidl åbning trak fuldt hus4.12.2025 12:30:00 CET | Pressemeddelelse
Der var højt humør og lang kø foran indgangen, da Lidl torsdag morgen åbnede sin nye butik på Højengen i Kokkedal. Borgmester i Fredensborg Kommune, Thomas Lykke Pedersen, stod for snoreklippet sammen med butikschef Benjamin Bohn, og de mange fremmødte kunder blev budt velkommen med morgenkaffe, en bolle med ost og mange skarpe juletilbud.
Fødevareminister Jacob Jensen besøgte Lidl i Holbæk: Madværket udvider sortimentet markant med dansk frugt og grønt i 202626.11.2025 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
Efter succes med introduktionen af Madværket i foråret udvider Lidl nu sortimentet markant fra 2026. Dette blev fejret mandag, da fødevare-, landbrug- og fiskeriminister, Jacob Jensen (V), besøgte Lidl i Holbæk for at markere, at discountkædens danske eget-mærke fra marts næste år også inkluderer en stor mængde frugt og grønt fra danske avlere.
Erfaren butikschef er klar til at åbne ny Lidl i Kokkedal: ”Vi vil vinde julehandlen med de laveste priser”25.11.2025 15:07:31 CET | Pressemeddelelse
Når Lidl torsdag d. 4. december åbner dørene til sin nye butik i Kokkedal, bliver det med en butikschef, der både kender området og brænder for at skabe en butik med lokal forankring, lave priser og god stemning. Benjamin Bohn, der bor i Espergærde og har svigerfamilie i Nivå-Kokkedal, ser frem til at byde kunderne velkommen til en moderne butik med et dedikeret team og fokus på kvalitet og service.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
