DiaLabXpo: Life-science branchen ville mødes og se nyhederne
Selvom Danmark er et relativt lille land, ville det tage lang tid at besøge 59 producenter af life-science udstyr. I denne uge kunne branchens indkøbere få overblikket på en dag eller to i Docken i København på messen DiaLabXpo, arrangeret af brancheforeningen DiaLab i samarbejde med MCH Messecenter Herning.
Med 1.218 besøgende på messen fra både ind- og udland stod det klart, at det fortsat er vigtigt for life-science branchen med en fysisk mødeplads, hvor både kunder og leverandører kan møde mange på kort tid.
- De fleste kender talemåden: ”Det vil jeg se, før jeg tror det.” Og det er lige præcis årsagen til, at vi har brug for messer. Som leverandør er det vores opgave at vise, bevise og overbevise. Det kan vi bedst, når kunderne får mulighed for at ”sparke dæk” og se kvaliteten af produkterne i virkeligheden og få personlig rådgivning til at vælge de rette løsninger til behovene, konstaterer formanden for Udstillingsudvalget og medlem af bestyrelsen i DiaLab, Morten Dyrner, der som adm. dir. for Holm & Halby havde travlt med at vise virksomhedens teknologier frem på DiaLabXpo. Mange af produkterne er så omfangsrige, at kunderne enten skal besøge virksomhedens showroom eller se dem på en messe.
Det fysiske møde kan noget særligt
Behovet for det fysiske møde blev også fremhævet af Henrik Tind Nielsen, der er CCO & Produktspecialist Automation hos udstilleren Kem-En-Tec Nordic, har talt med besøgende i ét væk under DiaLabXpo:
- Der har virkelig været tryk på. Vi har fået mange potentielle nye kunder, og vi elsker også at møde vores eksisterende kunder for at vedligeholde vores relation. Selvom Teams fungerer godt, så kan det fysiske møde og det at føle og mærke et instrument noget helt andet. Jeg har eksempelvis lige haft en kunde, der blev præsenteret for vores pipetteringsrobot og var overrasket over, at den var så lille. Inden han så produktet fysisk, havde han haft svært ved at vurdere produktets størrelse på baggrund af teams-præsentationer og billeder i forskellige brochurer. Det var derfor først, da han så produktet fysisk, at han for alvor kunne vurdere produktet, siger Henrik Tind Nielsen.
Også de besøgende værdsatte muligheden for at møde branchen og se nyhederne på ét sted. Louise Rahr Olsen, farmaceut og produktudvikler hos Novozymes, var afsted sammen med en gruppe kolleger for at søge inspiration til at vælge det rette udstyr til et nyt laboratorium.
- Her på DiaLabXpo har vi mulighed for at få et overblik over, hvad markedet har at byde på, men også for at opbygge relationer og få rådgivning fra de forskellige leverandører,fortæller hun.
Bæredygtighed i fokus
På DiaLabXpo blev der blandt andet stillet skarpt på bæredygtighed. Alle, der har frekventeret et coronatest-center eller et sygehus, har ved selvsyn kunnet konstatere, at life-science er en industri, der med sine mange engangsartikler, producerer store mængder affald hver dag. Den udfordring adresserer Randers-firmaet GMAF Circular Medico med verdens første genanvendelige IIR-mundbind, der blev demonstreret på DiaLabXpo.
- Vi har udviklet en allergivenlig professionel maske, hvor 98% af materialet kan genanvendes, og derved skaber vi en co2-besparelse på mere end 90%. Maskerne desinficeres i en skraldespand med UV-stråler, lokalt hvor de anvendes (hospitaler, tandlæger, læger, laboratorier, fødevareproduktion) og sendes fragtfrie retur til GMAF Circular Medico. Herefter bliver maskerne varmet, og med smeltesortering fjernes næseklemmen og øreelastikken, så der kun er granulatperler tilbage, der anvendes til produktionen af nye masker, siger Ingo Walterscheid fra GMAF Circular Medico.
Behovet for branchens mødested bekræftet
Den positive stemning vækker glæde hos MCH, der arrangerer messen sammen med brancheforeningen DiaLab.
- Det har været en fornøjelse at mærke den konstante summen af dialog, og de mange positive tilkendegivelser fra både udstillere og besøgende glæder os naturligvis meget, siger Mona Jakobsen, projektchef i MCH A/S og hun suppleres af ass. projektleder Anita Øst Christensen:
- At messen har været så udbytterig for udstillerne, bekræfter os i, at vi i et godt og tæt samarbejde med branchen imødekommer et vigtigt behov for et fysisk og personligt mødested i life-science branchen. Tak til udstillerne for en stor indsats. Vi glæder os allerede til næste gang.
DiaLabXpo finder næste gang sted 1.-3. november i 2022, og messen foregår samtidig med FoodTech i MCH Messecenter Herning.
For at se denne video fra www.youtube.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.Video fra DiaLabXpo 2021Videokanal
Nøgleord
Kontakter
Mona JakobsenProjektchefMCH A/S
Tlf:+45 99 26 99 94Tlf:+45 23 21 60 86mj@mch.dkMalene GrouleffRobotics Influencer
Tlf:+45 28915809malene@grouleff.itBilleder
Links
Information om Grouleff Communications
Følg pressemeddelelser fra Grouleff Communications
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Grouleff Communications
Robotter og andre nye teknologier kan give Djurslands mere end 75 fremstillingsvirksomheder nye superkræfter31.10.2022 14:02:32 CET | Pressemeddelelse
Det gælder om at digitalisere og automatisere sig ud af nogle af krisens mange udfordringer – men også at fokusere på opgradering af robot- og teknologikompetencer i produktionsvirksomhederne. Derfor inviterer organisationen Business Djursland til konkret erfaringsudveksling og ny inspiration med eventen Made by Djursland 2022.
Europe's Robot Capital Odense Presents 'Future of Robotics' at Capital Raising Summit in Munich16.6.2022 13:26:24 CEST | News
Robot investors from all over Europe can meet the continent's most promising robot startups when the event ‘Odense Investor Summit’ moves its matchmaking of capital seekers and investors to Munich for the first time. The summit takes place as part of the trade show Automatica with 45,000 attendees, featuring pitches from 15 companies with great growth potential at the show’s Startup Arena.
Europas robothovedstad Odense præsenterer ’Future of Robotics’ til kapitalrejsnings-event i München16.6.2022 12:54:43 CEST | Pressemeddelelse
Robotinvestorer fra hele Europa kan møde kontinentets allermest lovende robotstartups, når begivenheden Odense Investor Summit som noget helt nyt flytter sin matchmaking af kapitalsøgende og investorer til München. Det sker under robotmessen Automatica med 45.000 besøgende. På et podie i messens Startup Arena pitcher 15 selskaber med stort vækstpotentiale for kapitalstærke profiler.
Startups fra hele verden vil rejse 30 millioner i Europas robothovedstad Odense11.2.2022 14:50:49 CET | Pressemeddelelse
Hitraten er høj, når kapitalsøgende startups og risikovillige investorer mødes til Odense Investor Summit, der hver år foregår i Europas hurtigst voksende robotmiljø. Erfaringerne viser, at mere end halvdelen lykkes med at tiltrække investorkapital efter matchmaking-eventen. I år har 35 techselskaber fra Europa, Asien, USA og Afrika ansøgt om at præsentere ny teknologi til sundhed, landbrug, fremstillingsindustri og den maritime sektor for de 300 deltagende investorer. De 15 allermest lovende investeringsmuligheder får adgang til at pitche på podiet i byen Odense kendt som Cobot Capital.
PR-specialist og digitalt marketingbureau indgår samarbejde om robot- og automationsbranchen8.12.2021 07:00:00 CET | Nyhed
Robot- og automationsvirksomhederne stormer frem. En lang række firmaer får hjælp af PR-specialisten og influenceren, Malene Grouleff fra Grouleff Communications og marketingbureauet Conversio. Begge har stor indsigt i og erfaring med automatiseringsbranchen og er på få år blevet virksomhedernes foretrukne partnere. Nu indgår de et samarbejde om at booste robotindustriens synlighed og gennemslagskraft.