Kæmpe undersøgelse: To tredjedele af rejsebureauer overvejer nye forretningsveje

Corona pandemien har sat sine dybe, varige spor i erhvervslivet, og turistbranchen er ingen undtagelse. Det kan tydeligt mærkes på bundlinjen for mange rejseselskaber og turistoperatører, hvor mere end 75% af dem melder om en omsætning på under 25% sammenlignet med før COVID-19.
Det viser en stor undersøgelse foretaget af den internationale rejseportal Bookmundi, der har adspurgt flere end 1.000 rejseselskaber over hele verden.
Og det er alarmerende læsning, mener Rasmus Juul-Olsen, administrerende direktør for Bookmundi.
“COVID-19 har disrupted den internationale handel, og rejseindustrien er blandt de top 5 værst ramte industrier. Vores undersøgelse taler for sig selv – her mere end 18 måneder efter COVID-19 startede, rapporterer mere end 75% af turistoperatører et omsætningsniveau, der stadigvæk er mindre end 25% af deres ‘normale’ pre-COVID-19 omsætning. Det er meget skræmmende tal.”
Chokerende mange i turistbranchen søger nye veje
Som følge af de økonomiske konsekvenser er to tredjedele af turistoperatørerne nu begyndt at udforske nye forretningsveje uden for rejsebranchen. Selvom det har været forventet, er det alligevel et chokerende højt tal, mener Rasmus Juul-Olsen.
“Jeg har længe vidst, at turistoperatører har været ekstremt hårdt ramt, men jeg var stadig chokeret over, at så mange som 66% af operatørerne nu er begyndt at udforske forretningsmuligheder uden for rejsebranchen - et tal der viser hvor meget bekymring og hjælpeløshed, som rejsebranchen har befundet sig i under pandemien”.
Pandemien kan være katalysator for ny innovation og bæredygtig turisme
Pandemien har været katastrofal på rigtig mange måder. Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget, mener Rasmus Juul-Olsen. Han peger blandt andet på de indsatser og bæredygtige løsninger, turistoperatører er begyndt at implementere for at tiltrække fremtidens turister.
“Der er dog lys for enden af tunnelen – hvad enten det er Chile, Nepal mv. som nu endeligt igen tillader COVID-19 vaccinerede turister at rejse ind igen uden karantæneophold; turistoperatører, der under COVID-19 har forbedret deres hjemmesider og produkter; en stigende opmærksomhed på og implementering af bæredygtige rejser; og måske endda et boom i virtuel turisme”.
Om undersøgelsen
Bookmundi har via et online spørgeskema spurgt 1.500 pakkerejseselskaber over hele verden om konsekvenserne ved coronapandemien og forventningerne til fremtiden. Over 1.000 rejsebureauer har svaret og hvert svar har samme vægt i undersøgelsens resultater.
Medier er velkomne til at embedde interaktive grafikker af undersøgelsens resultater.
Nøgleord
Kontakter
Rasmus Juul-OlsenCEOBookmundi
Tlf:51665799rasmus@bookmundi.comwww.bookmundi.comBilleder
Links
Information om Bonzer
Om Bookmundi
Bookmundi is a Denmark based, but global travel booking portal where you effortlessly can book day tours, fixed group departures, holidays and vacation packages in 130+ countries around the world.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Skandinavisk søgeadfærd afslører markant skifte: Forbrugerne vælger lokalt i ny geopolitisk virkelighed8.4.2025 10:57:53 CEST | Pressemeddelelse
Nye tal fra årets første kvartal viser en bemærkelsesværdig tendens blandt forbrugere i Danmark, Norge og Sverige: en markant øget præference for nordiske produkter frem for amerikanske. Denne udvikling ser ud til at være tæt forbundet med den aktuelle geopolitiske situation, hvor både international usikkerhed og toldsatser fylder.
Disse kommuner i Danmark har de højeste skilsmisserater24.3.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Der er stor forskel på skilsmisseraten i de danske kommuner, viser en ny kortlægning fra Lavendla. Især i Syd- og Vestsjælland er skilsmisserne hyppige, mens vestjyderne er særligt gode til at holde sammen. Tallene viser også, at det særligt er i ægteskabets tidlige stadie, at skilsmisserne er flest.
Bonzer and PL & Partners Enter Strategic Partnership: Specialized Expertise with Full-Service Benefits17.3.2025 09:44:04 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen, March 2025: Bonzer and PL & Partners are launching a strategic partnership that effectively solves a classic challenge for businesses: the choice between specialized agencies that work in isolation or full-service agencies with broad, but not always deep, expertise. With this collaboration, the two agencies are combining their specialized skills in SEO and performance marketing with a holistic approach, offering clients the best of both worlds. The agencies will continue to operate in their core areas, but will work together as a unified, integrated team around the client. A key benefit of the alliance is that clients will now only need to deal with one coordinated point of contact. Through joint status meetings and direct communication on platforms like Slack, overhead is minimized, ensuring a more efficient workflow. Clients will no longer face the frustration of juggling multiple specialized agencies, while also avoiding the typical compromise with full-service agencies
Bonzer og PL & Partners indgår strategisk samarbejde: Specialiseret ekspertise med fullservice-fordele17.3.2025 09:34:30 CET | Pressemeddelelse
København, marts 2025: Bonzer og PL & Partners lancerer et strategisk samarbejde, der effektivt løser en klassisk udfordring for virksomheder: valget mellem specialiserede bureauer, der arbejder isoleret, eller full-service-bureauer med bred, men ikke altid dyb, ekspertise. Med samarbejdet forener de to bureauer derfor deres specialiserede kompetencer inden for SEO og performance-marketing med en helhedsorienteret tilgang, hvor kunder får det bedste fra begge verdener. Bureauerne opererer fortsat hver især inden for sine kerneområder, men agerer samlet som ét integreret team omkring kunden. En konkret fordel ved alliancen er, at kunderne nu kun skal forholde sig til ét koordineret kontaktpunkt. Gennem fælles statusmøder og direkte kommunikation i systemer som Slack, minimeres overhead og sikres en mere effektiv arbejdsgang. Kunderne slipper dermed for frustrationer med at skulle jonglere flere specialiserede bureauer, samtidig med at de undgår det typiske kompromis ved full-service-bur
Joe & The Juice vælger Bonzer som global SEO-partner for at styrke international tilstedeværelse10.3.2025 12:34:28 CET | Pressemeddelelse
Den verdenskendte juice- og kaffekæde Joe & The Juice har i dag offentliggjort deres valg af det danske SEO-bureau Bonzer som deres globale SEO-partner. Samarbejdet har til formål at øge kendskabet til kædens signature-produkter og styrke den lokale synlighed i de byer, hvor Joe & The Juice er repræsenteret. Partnerskabet markerer således endnu et strategisk skridt i Joe & The Juice's fortsatte internationale ekspansion og digitale tilstedeværelse. "Vi er begejstrede for at samarbejde med Bonzer som vores globale SEO-partner. Deres ekspertise inden for søgemaskineoptimering vil være afgørende for at styrke vores digitale tilstedeværelse og nå ud til endnu flere kunder verden over. Vi ser frem til at se de resultater, dette samarbejde vil bringe", siger Miguel Martin, Digital Marketing Director for Joe & The Juice. Bonzer har allerede sat præg på partnerskabet ved at understøtte lanceringen af den nye premium sandwich 'The Steak' gennem målrettet, optimeret indhold, der danner grundla
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum