HUSK® Psyllium Mavebalance er tilbage på hylderne med valideret varmebehandling
Det er en varmebehandlet udgave af kosttilskuddet HUSK® Psyllium Mavebalance, der er vendt tilbage til hylderne i de danske butikker. Orkla Care har brugt de seneste måneder på både at gennemgå alle processer omkring produktionen af kosttilskuddet og på at udvikle en endnu mere sikker måde at bearbejde råvaren psyllium-frøskaller fra Indien, hvor majoriteten af råvarerne til danske og europæiske producenter kommer fra.
Det mest centrale element i den nye produktion af kosttilskuddet er, at råvaren fra Indien bliver varmebehandlet på en fabrik i Europa. Den nye produktionsproces har undergået omfattende test for at dokumentere, at den leverer et mikrobiologisk sikkert produkt.
- Vi besluttede efter et intenst og dedikeret forløb at varmebehandle vores HUSK® Psyllium Mavebalance, før vi ville sende det på markedet igen. Varmebehandlingen er effektiv mod salmonellabakterier, hvis der skulle være nogen til stede i råvaren. Vi kunne dog hurtigt konstatere, at der ikke fandtes løsninger på markedet, der levede op til vores høje sikkerhedskrav. Efter at have gennemgået mulighederne i markedet har vi derfor investeret i at etablere en helt ny, valideret varmebehandlingsproces i samarbejde med eksterne specialister. Derfor vurderer vi også, at vores proces giver et mikrobiologisk sikkert produkt, siger Nilüfer Sahin, kommunikationsdirektør for de danske Orkla-selskaber.
Forbrugertest viser tilfredshed med varmebehandlet HUSK® Psyllium Mavebalance
Orkla Care har ladet det nye varmebehandlede kosttilskud blive testet hos forbrugere for at sikre, at produktet er lige så effektivt som før varmehandlingen. Og forbrugerne vender tommelfingeren opad.
"Forbrugere, som har testet det nye kosttilskud, melder om en lige så effektiv virkning som før varmebehandlingen. Ved siden af produktsikkerheden har det været topprioritet for os," siger Nilüfer Sahin.
Den nye varmebehandlingsmetode og samarbejdet med en ny leverandør betyder, at processen med at fylde hylderne i butikkerne og hjemme hos forbrugerne går langsommere end Orkla Care kunne tænke sig.
"Vi gør alt hvad vi kan for at sikre nok produkter. Men netop den nye varmebehandlingsproces i vores produktion gør, at forsyningen af produkter til butikkerne går langsommere her i starten" siger Nilüfer Sahin og fastslår, at virksomheden snart er tilbage på en normal leveringskapacitet.
I første omgang er det kosttilskuddet, HUSK® Psyllium Mavebalance, der er vendt tilbage til markedet, mens de HUSK®-produkter, der har status som naturlægemidler, vil være noget længere undervejs. Ved ændringer af lægemiddelproduktionen kræver det en særskilt myndighedsgodkendelse, som Orkla Care må afvente.
FAKTABOKS Følgende produkter er tilbage på markedet:
|
Nøgleord
Kontakter
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:
Nilüfer Sahin
Kommunikationsdirektør for Orkla selskaberne i Danmark
M: 26 82 22 97
E: nilufer.sahin@orkla.dk
Nilüfer SahinKommunikationsdirektørOrkla-selskaberne i Danmark
Tlf:+45 26 82 22 97nilufer.sahin@orkla.dkBilleder
Information om Orkla
Om Orkla Care i Danmark
I Orkla Care har vi de seneste mange år opbygget en førende position inden for helsekost, mundpleje og sårpleje i Danmark. Herudover producerer og markedsfører vi produkter inden for personlig pleje, rengøring, sportsernæring og vægtkontrol.
Vi står blandt andet bag kendte mærkevarer som HUSK®, UniKalk, Pikasol, Möller’s, Livol, Longo Vital, Jordan og Vivag.
En stor del af vores helsekostprodukter producerer og pakker vi på vores fabrik i Ishøj, som er Nordens største kosttilskudsfabrik. Herfra sendes der årligt mere end 14 millioner kosttilskudsprodukter ud til vores hjemmemarkeder. Vi har også produktioner i Lynge, Hillerød og Oslo, hvor vi producerer alt fra tran til solcreme.
Bag Orkla Care i Danmark står 250 medarbejdere fordelt rundt på vores danske produktioner og vores hovedkontor, som er beliggende i Vallensbæk.
Følg pressemeddelelser fra Orkla
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Orkla
Danskerne skal have hjælp til at spise mere grønt.25.9.2024 15:07:48 CEST | Pressemeddelelse
Mere end to tredjedele af danskerne vil gerne spise mere grønt, når familierne samles omkring middagsbordene. Kun få er lukkede om deres madvaner, og de fleste forventer ikke at afskaffe kød som del af menuen. Mange er nysgerrige – også kaldet plante-curious – men savner inspiration til lækre alternativer til bøffen og kødstrimlerne. Det skal smage godt. Ikke som en efterligning, men i egen ret. Og så må det ikke være alt for besværligt at tilberede. Det gør Beauvais nu noget ved. Det kendte fødevaremærke lancerer to nye økologiske produkter uden tilsætningsstoffer – grøntsagsbøffer og -strimler. Med fermenteret rug og grøntsager herunder gulerødder, rød peber, broccoli og løg får maden smag, bid og saft. Som vi forventer det af et godt måltid. De nye produkter er netop blevet tilgængelige i frysediskene i hele landet, hvor forbrugerne nu kan finde de nyeste smagsoplevelser på hylderne i deres lokale butikker. Med dem følger grønne opskrifter på let og velsmagende mad til både familier
Orkla Danmark bryder rekorder i et vanskeligt marked3.6.2024 14:45:10 CEST | Pressemeddelelse
Med en samlet vækst i omsætningen på 8,5% opnåede Orkla Danmark i 2023 den højeste samlede omsætning nogensinde. Ny strategi har fokus på vækst i kerneforretning og i fremtidens grønne fødevarer.
Sune Holm Larsen ny kommerciel direktør for Retail i Orkla Danmark15.11.2023 12:57:35 CET | Pressemeddelelse
Orkla Danmark har udnævnt Sune Holm Larsen til ny kommerciel direktør for Retail. Han tiltræder stillingen den 1. december 2023.
Nej fra Løvens Hule - men idé vandt og Orkla køber op24.10.2023 08:44:24 CEST | Pressemeddelelse
Orkla Care i Danmark køber nu en stor bid af Eace Gum - Danmarks første virksomhed der laver funktionelt tyggegummi (red: fx tyggegummi med vitaminer). Næste skridt for vækstvirksomheden er bl.a. at styrke hjemmemarkedet, manifestere brandet i Norden og lancere nye produkter til nye behov.
Orkla sælger 70 år gammelt rengøringsmærke16.10.2023 06:58:00 CEST | Pressemeddelelse
Orkla Care Danmark har netop skrevet under på salget af rengøringsmærket Rens-let til KAM Retail. Frasalget sker i kølvandet på Orklas nye koncernstruktur, hvor fokus skærpes på prioriterede kategorier.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum