Digital kvalitetssikring i realtid optimerer drift og dialog

Digital projektering og kvalitetssikring har i flere år været en central del af OKNygaards anlægsforretning. Med fælles it-systemer direkte på mobil eller tablet arbejder alle involverede parter ud fra samme udgangspunkt. Resultatet er en mere smidig proces, som OKNygaard har overført til driftsforretningen og de mange medarbejdere i ’marken’.
’’Vi slår græs, klipper hæk og fjerner ukrudt rigtig mange steder i hele Danmark, så det kan indimellem være svært at huske præcist, hvad der er udført på en given adresse for flere uger siden. Derfor begyndte vi at eksperimentere med app’en og hvordan den kunne bruges til kvalitetskontrol af vores driftsopgaver’’, fortæller Kasper Søgaard Bladt, der er driftsleder hos OKNygaard i Rødekro.
Større overblik styrker fagligheden i driften
Med adgang til hver enkelt kundes plejeplan direkte fra mobilen er der større overblik over opgaverne. Spotter man en uforudset ekstra-opgave, skrives den nemt ind i app’en.
’’Vores faglighed gør, at vi ved hvordan arealer skal passes for at leve op til kundens krav og ønsker. Vi sammenstykker en plejeplan, og den har vi adgang til direkte fra mobil og tablet, når vi står ude hos kunden. På den måde kan vi, når vi spotter noget, markere opgaven direkte i plejeplanen på den konkrete geografiske placering og herefter tage en dialog med kunden om, hvordan vi skal håndtere det’’, fortæller Kasper Søgaard Bladt. Han uddyber, at det bl.a. kan være mosegrise i græsplænen, eller potentielt farlige situationer med nedfaldne grene.
Når kunden selv kan følge med, bliver dialogen lettere
OKNygaards kunder har også adgang til deres egen plejeplan og via app’en kan kunderne følge med i både tidligere og kommende driftsopgaver. Man kan f.eks. se, hvornår der sidst er blevet slået græs, tømt affald eller saltet. Hver gang driftsfolkene har været forbi, bliver det dokumenteret direkte i app’en med billeder og tidsstempel. En proces, som både øger gennemsigtigheden, kundedialogen og sparer tid.
’’Med digital udførselskontrol opstår der ikke tvivl om, hvorvidt arbejdet nu er blevet udført eller ej. Både kunden og jeg kan gå ind i app’en og tjekke. Ved hjælp af billederne kan man også se, om arbejdet er udført korrekt. Før skulle jeg ud og spørge den konkrete driftsmedarbejder, som har travlt hos andre kunder. Det øger forståelsen og indsigten for alle parter, hvilket giver et langt bedre udgangspunkt for dialog’’, afslutter driftslederen hos OKNygaard i Rødekro, Kasper Søgaard Bladt.
Kontakter
Kasper Søgaard BladtDriftsleder, OKNygaard Rødekro
Tlf:8188 9314ksb@oknygaard.dkBilleder
Information om OKNygaard A/S
OKNygaard – hele Danmarks anlægsgartner og klimaentreprenør
Vores ambition er klar – vi vil være dem, der skaber, anlægger og vedligeholder Danmarks grønne udearealer og byrum – og vi vil være anerkendt som Danmarks førende anlægsgartner og klimaentreprenør både lokalt og landsdækkende.
Vi har hovedkontor i Aarhus og 10 afdelinger fordelt over hele Danmark. Det giver os mulighed for at arbejde for både store landsdækkende og mindre lokale kunder – vi er nemlig altid lige i nærheden. I højsæsonen er flere end 600 anlægsgartnere og klimaspecialister klar til at løse kundernes opgaver, uanset hvor i landet der er brug for os.
OKNygaard er kendt for god service, faglig stolthed og komplette løsninger. Det er ikke bare noget, vi siger, det er dét, vi gør. Vi sætter en ære i en velstyret proces med god dialog og grundig kvalitetssikring – det gælder, når vi udfører drift og vedligeholdelse, når vi løser anlægsopgaver, når vi leverer klimasikring eller skaber nye biodiverse grønne byrum.
Som en del af Europas største anlægsgartnergruppe, idverde, kan vi trække på kompetencer og erfaringer fra Frankrig, England, Holland, Tyskland og Schweiz, og vores medarbejdere får nye muligheder for at uddanne og videreudvikle sig på tværs af landegrænser.
Følg pressemeddelelser fra OKNygaard A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OKNygaard A/S
Første etape af nyt torv må nu betrædes1.7.2024 09:07:07 CEST | Pressemeddelelse
I sidste uge blev første etape af det nye torv i bydelen Støvring Ådale klar til aflevering. Gennem godt et halvt år har anlægsgartner OKNygaard arbejdet på den nye bymidte, hvor der er mulighed for både afslapning og aktivitet. Torvet kommer også til at fungere som klimasikring med store LAR-bede, der kan håndtere voldsomme regnhændelser.
Robotter og vilde enge27.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Anlægsgartner OKNygaard er ved at færdiggøre udearealerne omkring det nye robot-hovedkvarter ’Cobot Hub’ i Odense. Et projekt med fokus på vildenge, træer og stauder.
OKNygaards arbejde i Jelling ind på på opløbsstrækningen30.4.2024 09:14:08 CEST | Pressemeddelelse
Anlægsgartner OKNygaards arbejde på projektet med at færdiggøre anden etape af Jelling Monumenterne er stadig i fuld gang. Det næste cirka halve år skal belægningsarbejde og etablering af timiansteppen færdiggøres, og i den forbindelse afsluttes arbejdet med den 1,4 km lange palisade.
Med nye samarbejdsformer baner OKNygaard vejen for biodiversitet6.2.2024 08:36:23 CET | Pressemeddelelse
En tillidsbaseret samarbejdsform har banet vejen for faglig udvikling og mere biodiversitet i driften af VandCenter Syds LAR-bede. En samarbejdsform, OKNygaard gerne vil brede ud til andre projekter.
Fremtidens ledere udvikles i OKNygaard28.11.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Ledelsesudvikling i anlægsbranchen handlede tidligere om at lede projekter, men i dag er der i lige så høj grad fokus på at lede mennesker. I hvert fald hos OKNygaard - en del af idverde, hvor de har trukket dele af opgaven hjem for at styrke alle ledelseslag i anlægsforretningen. Efter nytår kommer turen til driftsforretningen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum