Lidl vælger Havas som nyt mediebureau

Siden entréen på det danske marked i 2005 er udviklingen gået stærkt for Lidl, som i dag har 134 butikker i Danmark med planer om at nå 200 indenfor en årrække. I den videre ekspansionsrejse kommer det forretningsstrategiske fokus til især at ligge på kædens udvalg af lokale, danskproducerede og økologiske produkter. Lidl vil være danskernes førstevalg, og det skal mediebureauet Havas fremover hjælpe med.
Efter en længere proces har Lidl Danmark nu valgt Havas som mediebureau i Danmark. Fra marts 2021 vil Havas være ansvarlig for medieplanlægning samt medieindkøb for alle ikke digitale medier i Danmark. Noget, Havas har specialiseret sig i flere år.
”Vi er naturligvis begejstrede for vores nye samarbejde med Lidl og stolte over, at en annoncør og et brand af Lidls kaliber vælger os. Det er først og fremmest en kæmpe anerkendelse af vores team og det engagement, de hver eneste dag lægger hos Havas. Med samarbejdet understreger vi vores fælles fokus på at skabe meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere”, udtaler Havas Danmark CEO, Johnny Twile, og fortsætter:
”Samarbejdet med Lidl kommer uden tvivl til at markere en milepæl for Havas Danmark, og vi glæder os helt afsindigt”.
Hos Lidl Danmark er man også spændt på det nye samarbejde, som der er store forventninger til:
”Vi er glæder os meget til at udleve potentialet af Havas’ evne til at knytte vores brand sammen med forbrugerne gennem deres metoder, værktøjer og specialist-teams. Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre indenfor markedsføring af dagligvarekæder i Danmark”, udtaler Head of Marketing hos Lidl Danmark, Robert Uwira.
Fakta om aftalen:
Aftalen omfatter medieplanlægning og medieindkøb i Danmark for alt TV, biograf, radio, tryksager og out-of-home.
Kontakter
Havas: Johnny Twile, CEO Havas Danmark, Johnny.twile@havas.com eller +45 40 38 10 07
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum