Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.

Verdens bedste cykelryttere – heriblandt danske Mads Pedersen og Emma Norsgaard - kommer til København den 21. og 22. juni, når Copenhagen Sprint løber af stablen. Her bliver Lidl Officiel Fresh Food Partner og vil være synlig langs ruten, der skærer gennem Sjælland og ender i København. Her vil dagligvarekæden sikre, at danske cykelfans får en god oplevelse – både på og uden for landevejen.
Senere på sommeren er Lidl endnu en gang en del af Danmarks største etapeløb, PostNord Danmark Rundt, der i år afvikles fra den 12.-16. august med etaper i Jylland, på Fyn, Sjælland og Bornholm. Til begge løb vil Lidl blandt andet uddele frisk frugt og grønt til fremmødte cykelfans.
"Cykelsporten passer perfekt til vores værdier i Lidl. Den er tilgængelig og samler folk om fælles oplevelser. Med vores engagement i Copenhagen Sprint og PostNord Danmark Rundt ønsker vi at styrke vores brand, hylde den stolte, danske tradition inden for cykelsport og hverdagscyklisme og være med til at sprede budskabet om, at cykling er en sport for alle, uanset alder, geografi eller niveau," siger Peer Sandtner, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
"Lidl har i flere år støttet cykelsporten på højeste niveau"
Hos PostNord Danmark Rundt glæder man sig til igen i år at kunne byde Lidl Danmark velkommen som partner:
”Lidl har gennem sit store engagement i cykelsporten, opbygget et stærkt kendskab. Lidl er en partner, der i den grad vil cykelsport, derfor er vi stolte over, at Lidl har valgt at forlænge aftalen med Danmarks Cykel Union og etapeløbet PostNord Danmark Rundt. Vi glæder os til sammen at skabe synlighed og aktivering for Lidl på turen gennem Danmark til august,” siger Ulrich Gorm Albrechtsen, Kommunikations- og Kommerciel chef, Danmarks Cykle Union.
I Copenhagen Sprint ser man frem til et stærkt samarbejde, der vil skabe værdi for alle cykelfans:
"Vi er begejstrede for at byde Lidl velkommen som Official Fresh Food Partner for Copenhagen Sprint. Lidl har i flere år støttet cykelsporten på højeste niveau og deler vores ambition om at fremme cyklisme – både som sport og som en naturlig del af hverdagen," siger Tobias Hoff, direktør i Copenhagen Sprint.
Vil være en større del af danskernes hverdag
Engagementet i cykelsporten er en naturlig forlængelse af Lidls fokus på sundhed. Som dagligvarekæde arbejder Lidl målrettet for at fremme sundere valg i hverdagen – og det er lige fra etableringen af Bælgfrugtspartnerskabet til beslutningen om at fjerne tobak og nikotin fra alle butikker inden 2028. Samtidig er Lidl gået forrest i arbejdet for at teste effekten af momsfri frugt og grønt for at se, hvordan det påvirker danskernes indkøbsvaner. Alt sammen for at gøre det nemmere at træffe sunde valg.
"Vi vil gerne være mere end en dagligvarekæde – vi vil være en del af danskernes hverdag og inspirere til sundere valg. Cykelsporten er en fantastisk platform for netop det, og vi glæder os til at være en aktiv del af disse to store cykelbegivenheder," afslutter Peer Sandtner.
Udover at være en af hovedsponsorerne på PostNord Danmark Rundt er Lidl på rekordtid blevet kendt i cykelverdenen - primært gennem sponsoratet af Lidl-Trek, hvor nogle af Danmarks største cykelstjerner – blandt andet Mads Pedersen og Mattias Skjelmose – skaber resultater på internationalt plan.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum