Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.

Hvert år kårer branchemediet European Supermarket Magazine de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af Europa. I år var Lidl repræsenteret med to nominerede produkter, og nu står det klart, at produktet Klassisk Sennep fra Bornholm har vundet sin kategori.
Hos Bornholms Oliemølle vækker prisen både glæde og stolthed, og direktør, Henrik Kai Hansen, fortæller:
"Vi har et par bornholmsmestre gående på fabrikken, men vi har ingen europamestre… før nu. Vi er enormt glade og stolte af vores bornholmske sennep, og det er altid fantastisk at få sådan en anerkendelse. Vi bruger vores egne sennepsfrø, dyrket lokalt, og bruger god tid på at smage produktet til, så det får den helt rigtige balance og høje kvalitet. Det betyder meget for os som mindre virksomhed, at Lidl sætter pris på kvalitet og giver plads til det på hylderne."
Direktøren fortæller desuden, at medarbejderne i dag har fået en halv fridag til at fejre sejren med en god frokost ude i byen. Men hvis nogen tror, at det betyder, de læner sig tilbage, så kan de godt tro om igen.
"Vi har store forventninger til vores helt nye dild-sennep, som indenfor et par uger lanceres som en del af En Bid af Danmark-serien. Den er perfekt til fisk, blandt andet røget og gravad laks, og bliver et luksusprodukt baseret på vores egne sennepsfrø og rapskimolie".
”Det er et tydeligt billede på, at dansk kvalitet kan konkurrere på højeste internationale niveau”
Lidl har gennem En Bid af Danmark-serien et særligt fokus på at bringe lokale, danske råvarer ud til forbrugerne i hele landet uden at gå på kompromis med kædens skarpe priser. Serien er udviklet i samarbejde med passionerede danske producenter, der har kvalitet og håndværk i højsædet.
Peer Sandtner, som er indkøbsdirektør i Lidl Danmark, er glad for sejren og den anerkendelse, det giver til både Lidl og de danske producenter.
"Det her er et tydeligt bevis på, at dansk kvalitet kan konkurrere på højeste internationale niveau. Vi arbejder målrettet på at give vores kunder adgang til unikke, danske produkter af høj kvalitet til en god pris," siger han og uddyber:
”Med denne prestigefyldte anerkendelse vil vi fortsætte vores engagement i at fremme lokale, danske fødevarer og hjælpe forbrugerne med at vælge danske kvalitetsprodukter. Lidl er en international dagligvarekæde, men vi er også en del af Danmark, og vi er stolte af, at vi i år kan fejre 20 års jubilæum herhjemme.”
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum