White Sands Communication

Frisører hjælpes igennem Covid-19 med nytænkning og netværk

Del
De danske frisører er pressede ovenpå det seneste års nedlukninger, men et nyt dansk high fashion brand, samler nu frisørerne i et nyt fællesskab. Det skal styrke frisørerne fagligt og forretningsmæssigt og samtidigt får frisørerne en økonomisk håndsrækning.
epiic hair care
epiic hair care

Den danske frisørbranche er i knæ som følge af Covid-19. Derfor kan det også virke vanvittigt, at en gruppe erfarne branchefolk ved årsskiftet, introducerede det nye danske high fashion brand epiic hair care, der er en komplet serie af professionelle, high performance hårplejeprodukter, der går hånd i hånd med stærkt fokus på dokumenteret bæredygtighed og økologi.

- Vi har fået over 50 nye forhandlere de første uger af januar, og med den situation vi står i lige nu med Covid-19 nedlukning, er det helt fantastisk. Interessen for vores bæredygtige produkter, men også vores uddannelsesakademi samt muligheden for at blive en del af noget større, stiger dag for dag med interesse fra ind- og udland, fortæller Jan Christensen, CEO og stifter af epiic hair care.

Åbner webshop - og sender fortjenesten til frisørerne

De danske frisører rammes af den stigende nethandel af hårprodukter, og derfor har epiic hair care åbnet en webshop, der skal være et supplement til de fysiske butikker. I webshoppen kan den almindelige kunde, sende fortjenesten videre til kundens egen lokale frisør.

- Frisørernes webshop er åbent 24/7 og de slipper med besværet ved at håndtere lager, pakning og forsendelse samt at binde penge i lager. Det klarer vi. Den enkelte frisør og vores netværk får et kickback på cirka 25% på salget, som man senere kan anvende til at indkøb af produkter hos os eller booke uddannelse på vores frisørakademi. Det er med til at give frisørerne et økonomisk fundament, når de vender tilbage og skal kickstarte deres saloner, fortæller Jan Christensen.

Sammen er vi bedst 

Som noget nyt går epiic hair care all in, når det kommer til at knytte sine frisører tæt til sig. Frisørerne higer nemlig efter fællesskab og nye måder at samarbejde på.

- Vi tænker 360 grader i forhold til frisørerne. Vi hjælper med undervisning, sparring, værktøjer og webshop. Vi er med hele vejen rundt. Flere frisører betegner det som at være en del af ”epiic-familien”, og det har vi faktisk ikke det fjerneste imod. Vi har en fælles interesse i, at vi har så stærk en frisørbranche som mulig, når Danmark åbner igen, men også i fremtiden, påpeger Creative Director Kristian Mørch Bertelsen.

Epiic tager ansvar for naturen

Hos epiic hair care er bæredygtighed, økologi og hensynet til naturen ikke bare buzzwords. Det nye brand går, som det første danske brand, all-in på brug af plast i OWP 1:1 -konceptet. Det betyder, at selskabet fjerner samme mængde plastik fra verdens have og floder, som man benytter i emballagerne. 

- Vores børns fremtid er truet af en overflod af plastik i verdens have og floder. Samtidig risikerer truede dyrearter til lands og vands helt at forsvinde. Det kan vi simpelthen ikke være bekendt, slutter CEO Jan Christensen.

Læs mere på ww.epiichaircare.dk / www.epiichairshop.dk

Nøgleord

Kontakter

Yderligere informationer:
Jan Christensen, CEO, tlf. 21 41 89 66
Kristian Mørch Bertelsen, Creative Director, tlf. 20 74 83 53
Marianne Henriksen, Technical Director, tlf. 60 71 83 93

Billeder

epiic hair care
epiic hair care
Download
Ștøt din frisør
Ștøt din frisør
Download
Credit : Brian Yurasits
Credit : Brian Yurasits
Download
epiic hair care
epiic hair care
Download
epiic hair care
epiic hair care
Download
CEO Jan Christensen, Technical Diretor Marianne Henriksen og Creative Director Kristian Mørch Bertelsen, epiic hair care
CEO Jan Christensen, Technical Diretor Marianne Henriksen og Creative Director Kristian Mørch Bertelsen, epiic hair care
Download

Links

Information om White Sands Communication

White Sands Communication
Vinkelsti 1
7700 Thisted

+45 26 21 11 45http://www.coldcoast.dk

Følg pressemeddelelser fra White Sands Communication

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra White Sands Communication

Sparekassen Thy opfordrer kunderne til at gå i dialog med deres rådgiver1.12.2022 11:32:57 CET | Pressemeddelelse

Vores bedste råd er at gå aktivt til værks og få kigget sin økonomi igennem. Det bedste middel er dialog i god tid, og her sidder vores rådgivere klar til at hjælpe. Vi drøfter gerne mulighederne for omlægning af gæld, så løbende ydelser kan nedsættes og rådgiver i forhold til at finde mulige besparelser i den daglige økonomi. Sådan lyder det fra Sparekassen Thys direktør Ole Beith i en tid, hvor inflationen er på himmelflugt, renterne følger med og energipriserne har gjort et mærkbart indhug i manges rådighedsbeløb.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye