’Det umage par’ Netto og Løgismose står stærkere end nogensinde
Corona gav kæmpe efterspørgsel:
Da Danmark lukkede ned i marts 2020, forandrede situationen i Løgismose sig fra den ene dag til den næste. Men ikke til det negative – tværtimod. Med det meste af befolkningen i lockdown derhjemme, var der pludselig tid til at bage og lave mad,
Resultatet blev – lidt overraskende - en stor stigning i salget af de produkter og fødevarer, som Løgismose gennem mere end 10 år har udviklet og sat på hylderne hos samarbejdspartneren Netto i Salling Group.
”Målet med vores samarbejde har fra dag ét været at tilbyde og tilskynde til madoplevelser af høj kvalitet for de mange fremfor de få,” fortæller CEO, Jesper Uggerhøj og uddyber:
”Corona-tiden har om noget vist os, at når samfundsomstændighederne er svære, vender vi os mod de nære oplevelser som for eksempel god mad præget af smag, holdning og håndværk.”
Tid til at fejre ’det umage par’:
I uge 4 søsætter Løgismose og Netto en ny, fælles kampagne både på print og digitalt med titlen ’Et umage par’. Kampagnen har Løgismoses kok og chefudvikler, Magnus Laier Sonne, og butikschef fra Netto i Vipperød, Katrine G. Bager, i front. Budskabet lyder:
”Da Løgismose og Netto begyndte at arbejde tæt sammen, var der nok mange, der undrede sig. En gourmetkonge og en lavpriskæde hånd i hånd – hvad skulle der komme ud af det? Her godt 10 år senere kender de fleste danskere resultatet: Masser af velsmagende fødevarer, masser af økologi og masser af ansvarlighed. Til Netto-priser alle kan betale.”
Om den nye, fælles kampagne udtaler direktør for Netto, Michael Løve:
”Vores partnerskab med Løgismose gennem mere end 10 år viser, at min forgænger og Jesper Uggerhøj så rigtigt, da de til udbredt undren havde modet til at sætte gourmetprodukter på hylden i en discountbutik. Det lykkedes dog på en ret unik måde og har gjort nogle varer, som ellers var forbeholdt luksussegmentet, tilgængelige til en pris, hvor de fleste kan være med. Det markerer vi med denne kampagne.”
Stærkt forbrugerkendskab som afsæt:
Den umage kombination af en gourmetproducent og et discountsupermarked har ikke kun givet danskerne mere velsmag for pengene gennem årene, men har samtidig øget forbrugerkendskabet markant. I den seneste måling fra analysebureauet AIM Create indtager Løgismose pladsen som det tredje stærkeste brand i dansk dagligvarehandel.
”Vi er stolte over at kunne sige, at det umage par Netto og Løgismose fortsat vækster til gavn for både forbrugerne og bundlinjen i begge virksomheder. Med den nye kampagne fejrer vi, at vores partnerskab kun ser ud til blive stærkere, som tiden går,” slutter Jesper Uggerhøj.
Fakta:
- Løgismose og Netto har arbejdet sammen om at gøre kvalitetsprodukter fyldt med smag, holdning og håndværk tilgængelige for danskerne siden 2009.
- I efteråret 2019 forlængede Løgismose og Netto partnerskabet med en ny, langsigtet samarbejdsaftale.
- Samarbejdet fejres i den nye kampagne ”Der kan komme meget godt ud af et umage par”. Kampagnen har både Løgismose og Netto/Salling Group som afsendere.
- Under Corona-krisen har man oplevet kraftig vækst i salget af Løgismose-produkter i Netto.
- Ifølge den seneste måling fra analyseinstituttet AIM Create fra foråret 2020 er Løgismose det tredjestærkeste brand i dansk dagligvarehandel.
- I samme måling scorer Løgismose en tredjeplads på innovation og en fjerdeplads på kvalitet.
Nøgleord
Kontakter
Kaspar Mørk AriantoPR & Kommunikationsrådgiver
Tlf:22 15 56 57presse@lmfood.dkBilleder
Information om Løgismose
SMAG, HOLDNING OG HÅNDVÆRK
Smagen er Løgismoses kompas. I de sidste 55 år har vi ikke lavet andet end at smage. Vi har smagt på og særligt udvalgt alle de vine og delikatesser, som du kan finde i vores sortiment, vores kokke smager på alle måltider lavet i køkkenet på Nordre Toldbod, og vi har smagt og udviklet de snart 100 Løgismose-produkter, du kan finde i Netto. Vi laver faktisk ikke andet hver eneste dag end at smage. Og det er på baggrund af smagen, at vi træffer vores beslutninger. Det er det, vi mener med, at smagen er vores kompas.
Følg pressemeddelelser fra Løgismose
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Løgismose
Tilbagekaldelse af LØGISMOSE FYNSK ÆBLEMOST16.8.2024 09:40:05 CEST | Pressemeddelelse
Produktet tilbagekaldelses da der er risiko for skimmelvækst i produktet Skimmel gør produktet uegnet som fødevare.
Bocuse d´Or Danmark og Løgismose indgår partnerskab19.9.2023 07:25:00 CEST | Pressemeddelelse
Det danske Bocuse d’Or Akademi, der arbejder for at synliggøre dansk gastronomi, og fødevarevirksomheden Løgismose, der er kendt for høj gastronomisk kvalitet, indleder et flerårigt samarbejde med det fælles formål at fremme den næste generation af kulinarisk talent i Danmark.
Løgismose tilslutter sig Science Based Targets14.6.2023 08:55:00 CEST | Pressemeddelelse
I sin nye strategi for bæredygtighed sætter Løgismose mål for reduktion af drivhusgasudledninger inden 2030. Reduktionsmålene er netop blevet valideret af Science Based Targets-initiativet. Høj økologiprocent og dyrevelfærd er naturlige mærkesager.
Information vedrørende tilbagekaldelse af Løgismose fiskefrikadeller10.11.2022 15:31:48 CET | Pressemeddelelse
Fødevarestyrelsen oplyste den 9. november i en pressemeddelelse, at særlige partier af fiskefrikadeller er tilbagekaldt fra markedet grundet fund af listeria-bakterie. Jeka Fish A/S, som producerer to typer fiskefrikadeller for Løgismose har nu valgt at tilbagekalde alle produkter for at minimere sundhedsrisikoen. De tilbagekaldte varer er fjernet fra alle hylder i butikkerne, men har man fiskefrikadeller produceret i den særlige periode, skal man skille sig af med dem.
Kim Munk bliver direktør for Løgismose Food6.9.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I en tid, hvor fødevarebranchen er udfordret af mange globale aspekter – bl.a. stigende råvarepriser og inflation – ansætter Løgismose Kim Munk som ny direktør for Løgismose Food. Kim Munk får ansvaret for Løgismose Food, herunder at udvikle samarbejdet med kunderne og styrke Løgismoses position som premium fødevareproducent.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum