Stadig masser af brug for lokal it-support

Man skulle tro, at vi efterhånden alle sammen var eksperter i at bruge vores computere og øvrige it-udstyr. Men ligesom vi ikke nødvendigvis ved en masse om biler og motorer, bare fordi vi kan køre en bil, er computeren bare et redskab for de fleste.
Og virker det ikke, eller er der brug for hjælp til at få det til at fungere, ringer folk stadig til et lokalt it-supportfirma. Ganske som bilen kommer på værksted, når der er noget galt med den.
Dårligere supportoplevelser hos producenterne
For den hjælp, som den almindelige forbruger kan få hos producenterne af de enkelte programmer, computere og forskellige former for tilbehør, er blevet væsentligt forringet i årenes løb.
I dag foregår det oftest via store callcentre, som sjældent er placeret her i landet. Samtidig er det oftest begrænset, hvor meget hjælp der er at hente – og i nogle tilfælde er det ikke engang muligt at få hjælpen på dansk.
Tilsvarende er både garantireparationer og betalte reparationer også blevet centraliseret, så alt er blevet samlet et enkelt sted i Europa – eller endnu længere væk. Så går computeren i stykker, skal du oftest undvære den i ugevis, mens den tager turen rundt i verden.
”Derfor er der stadig en høj grad af eksistensberettigelse for it-supportfirmaer som vores”, forklarer David Gam Jensen fra Roskilde IT. ”For de penge det koster at hyre os, er hurtigt tjent hjem igen, fordi du får et svar, du kan forstå og bruge til noget. Og ikke behøver sidde og vente på, at din computer kommer hjem til dig igen.”
Det lille firmas it-afdeling
Det gælder uanset, om der er tale om en privatkunde, der ringer og beder om hjælp. Eller der er tale om et firma, som måske har brug for en lidt mere fast aftale. Både om it-support til medarbejderne og sikkerhedskopiering af virksomhedens data. Eller til f.eks. opsætning, drift og vedligeholdelse af firmaets hjemmeside.
”For mange små, lokale firmaer er vi blevet deres it-afdeling, som tager sig af alt lige fra at fjerne virus og malwareangreb på medarbejdernes computere over vedligehold af hjemmesiden og til drift og sikkerhedskopiering af firmaets servere eller it-infrastruktur i skyen”, fortsætter David Gam Jensen.
Mere end 10 års erfaring
Det er med andre ord business as usual for David Gam Jensen og hans medarbejdere. Han grundlagde selv virksomheden for 11 år siden som privatperson. Siden har det udviklet sig til et firma, der undervejs bl.a. har købt et andet Roskilde-firma op, som i dag er blevet supportfirmaets webafdeling.
Samtidig er Roskilde IT partner i Nordic Consult PH. De udvikler apps til Apples iOS-platform, samt løser web- og andre programmeringsopgaver i PHP.
Så der er sket meget på de 11 år – og det er ikke noget, som ser ud til at ændre sig i fremtiden.
Nøgleord
Kontakter
David Gam Jensen
TLF: 42 42 46 06
Håndværkervænget 7
Gundsømagle
Billeder
Information om Web4Bizz
Marielundvej 46
2730 Herlev
Roskilde IT er det lille firmas IT afdeling.
Følg pressemeddelelser fra Web4Bizz
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Web4Bizz
Beskytter din forsikring dig imod identitetstyveri?3.12.2020 07:54:01 CET | Pressemeddelelse
Danskerne bruger internettet mere end nogensinde – også til personlige aktiviteter som bankoverførsler, lægekontakt og lignende. Det betyder desværre, at risikoen for identitetstyveri er steget. Men det er ikke alle forsikringsselskaber, der har denne dækning inkluderet i deres familieforsikring – har dit?
Mange danskere betaler for meget til forsikring29.10.2020 09:05:53 CET | Pressemeddelelse
Det er de færreste, der tænker på deres forsikring. Det er ofte først, når uheldet er ude, at de opdager, hvad det er, de rent faktisk har betalt for. Det betyder desværre også, at mange danskere kunne få en billigere eller bedre forsikring. Det eneste det kræver, er, at du aktivt forholder dig til dine forsikringsbehov.
Hold humøret højt hos kunder og medarbejdere!27.10.2020 15:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med social afstand og alle de andre udfordringer, som den allestedsnærværende pandemi har lagt ned over vores liv, kan en lille opmuntring gøre hverdagen lidt mere overkommelig. Både for dine kunder og medarbejdere. F.eks. med en lille luksusting eller en ekstra lækker kaffe, te eller noget til den søde tand?
Tonerland åbner fysisk butik med webshop-priser27.10.2020 12:12:27 CET | Pressemeddelelse
Markedet for især kompatible tonerpatroner hører til et af de mest konkurrenceprægede. Alligevel går Randers-virksomheden Tonerland.dk mod strømmen, og åbner en fysisk forretning. Her kan kunderne shoppe både originale og kompatible toner- og blækpatroner IRL til samme lave pris som på firmaets webshop. Hvad skyldes det?