Lidl bakker igen i år op om Støt Brysterne
”Støt de store, støt de små, støt de runde, støt de flade, støt din mors, dine egne – støt alle slags bryster.
Alle bryster er forskellige, men ingen af dem skal have kræft.” Sådan lyder budskabet fra Kræftens Bekæmpelse for årets Støt Brysterne-kampagne mod brystkræft. Et budskab, som du kan støtte op om, når du handler i Lidl.
I perioden frem til 6. oktober donerer dagligvarekæden og leverandørerne nemlig samlet 2 kr. til Kræftens Bekæmpelse for hver bakke med ROSE-kyllingebryst og 3 kr. samlet for hver Støt Brysterne-rose eller Støt Brysterne-mini-rose solgt i kædens butikker. Du kan også støtte den gode sag ved at købe et af de fire flotte Støt Brysterne-armbånd – og glæde dig selv eller én, du holder af. Et armbånd koster 40 kr., og overskuddet af salget går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse.
Det er andet år i træk, at Lidl er med til at støtte kampagnen mod brystkræft. Det er en sag, som betyder meget for Lidl, for statistikkerne viser, at hver niende danske kvinde rammes af brystkræft. Det svarer til over 4.600 nye tilfælde hvert år*.
”Stort set alle kender en kollega, en ven eller et familiemedlem, som har eller har haft brystkræft. Det er en sygdom, som rigtigt mange mennesker har tæt inde på livet. Derfor er det meget vigtigt for os i Lidl, at vi er med til at sætte fokus på sygdommen og igen i år kan støtte op om Kræftens Bekæmpelses store arbejde med oplysning og ikke mindst forskning,” siger CSR-ansvarlig i Lidl, Lærke Skaksen, og tilføjer:
”Sidste år støttede mere end 47.000 kunder kampagnen ved at købe et eller flere produkter i vores butikker. Det er vi meget stolte af, og vi håber, at endnu flere har lyst til at støtte op om den gode sag i år.”
Hos Kræftens Bekæmpelse er man glade for Lidls opbakning til kampagnen:
”Hver 9. kvinde får brystkræft i Danmark, og det er dermed den mest udbredte kræftsygdom overhovedet blandt kvinder. Tallet er stigende, men heldigvis overlever flere og flere takket være de donationer, som hvert år går til bl.a. forskning og forebyggelse. Derfor er kampagner som Støt Brysterne vigtige i forhold til at skabe opmærksomhed og indsamle midler. Vi er derfor meget taknemmelige over, at Lidl igen i år støtter brysterne. Fordi ingen bryster skal have kræft,”siger Kampagneansvarlig for Støt Brysterne, Lotte Rask.
Du kan allerede nu støtte Kræftens Bekæmpelse ved at købe armbånd, roser, mini-roser og kyllingebrystfileter i Lidls 115 butikker i hele landet. Kampagnen løber frem til den 6. oktober.
*Kilde: cancer.dk/stoetbrysterne
Priser:
- Armbånd til 40 kr. hvor overskuddet af salget går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse
- ”Støt Brysterne”-rose til 25 kr. hvor 3 kr. går til Kræftens Bekæmpelse
- ”Støt Brysterne”-mini-rose til 15 kr. hvor 3 kr. går til Kræftens Bekæmpelse
- ROSE, kyllingebrystfilet, 280 g. til 25 kr. hvor 2 kr. går til Kræftens Bekæmpelse
Læs mere om Støt Brysterne kampagnen og Kræftens Bekæmpelses arbejde for at bekæmpe brystkræft på: cancer.dk/stoetbrysterne
Nøgleord
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 115 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.500 butikker i 30 europæiske lande og USA - og over 260.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum