Lidl Danmark

Lidl er med Quick-Step Floors til Giro d’Italia

Del
Cykling er en sand folkesport i Danmark, og mange cykelfans vil sidde klistret til skærmen, når Giro d’Italia løber af stablen fra d. 4. maj. Her vil seerne kunne følge Quick-Step Floors og Michael Mørkøv. Storholdet bærer for fjerde sæson i træk det velkendte Lidl-logo på trøjerne.

At cykling er en folkesag i Danmark, kan der vist ikke være tvivl om. Faktisk cyklede danskerne hele 2,86 millioner km i 2017. Det svarer til et gennemsnit på 1,6 km om dagen for hver dansker. Hertil tog vi cyklen lidt over hver fjerde gang, når vi bevægede os mindre end 5 km fra A til B. 16% af gangene valgte vi cyklen fremfor et andet transportmiddel uanset længden af vores rejse. Det er imponerende tal, som gør Danmark til Europas andenstørste cykelnation – kun overgået af Holland.*

Danskerne følger ligeledes trofast med, når der køres professionelle løb, og i år kan danskerne spotte et velkendt blåt og gult logo, når ét af verdens stærkeste cykelhold skruer tempoet i vejret under årets Giro d’Italia. Michael Mørkøv er sammen med resten af Quick-Step Floors holdet nemlig sponsoreret af dagligvarekæden Lidl.

Det er ikke tilfældigt, at Lidl er sponsor for storholdet:

”Danmark er i den grad en cykelnation med en stærk tradition for at tage den tohjulede på arbejde, i skole eller for motionens skyld. Og den tradition vil vi selvfølgelig gerne bakke op om i Lidl. Derfor er det helt naturligt for os at sponsorere et cykelhold som Quick-Step Floors,” siger marketingchef for Lidl, Heidi Vittrup.

Lidl er Official Fresh Food Partner

Under mantraet: ”Vi vil redefinere dansk discount”, fokuserer Lidl især på frisk frugt og grønt og gode lokale varer. Et fokus, som har resulteret i, at Lidl Bondovej i Odense og Lidl Thisted begge har vundet Landbrug & Fødevarers ”Frugt- og Grøntpris” i henholdsvis 2015 og 2017. Hertil har Lidl Thisted også vundet ”Mejeriprisen” i 2016.

Dette er ikke gået ubemærket hen for Michael Mørkøv, som glæder sig over samarbejdet med Lidl:

“Som alle cykelryttere har jeg et stærkt personligt fokus på træning, sundhed og ikke mindst kost. For at kunne præstere på højeste niveau, skal alt dette passe sammen, og her er maden selvfølgelig meget vigtig. Derfor er jeg glad for, at Lidl engagerer sig i cykelsporten som sponsor for mit hold, Quick-Step Floors. For uden mad og drikke duer helten ikke - uanset om man giver den gas på landevejen eller følger løbet fra hjemmefronten.”

Lidl er for fjerde sæson i træk Official Fresh Food Partner for Quick-Step Floors, og holdet bliver fulgt tæt af de mange cykelinteresserede Lidl-ansatte rundt omkring i landet. Således også af Heidi Vittrup:

”Frisk frugt og grønt er en mærkesag i Lidl, og det er derfor en ære at være Official Fresh Food Partner for Quick-Step Floors. Vi glæder os til at vise flaget til Giroen og de kommende løb, og så krydser vi selvfølgelig fingre for Michael Mørkøv.”

Du kan følge Quick-Step Floors og resten af feltet i årets Giro d’Italia fra d. 4. maj og frem til løbets afslutning i Rom d. 27. maj.

*Kilde: Vejdirektoratets rapport ”Nøgletal om vejtransport” og Cycling Embassy of Denmarks ”Facts about cycling in Denmark”.

Nøgleord

Billeder

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 111 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
  • Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse

Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye