Lidl Lupilu: Nyt produktunivers for familier

Om det er første eller fjerde barn, så er det en vidunderlig, spændende og til tider udfordrende rejse, når en lille ny er på vej. Det er starten på et helt nyt liv med nye oplevelser.
Med Lidls produktunivers, Lupilu, ønsker dagligvarekæden at tilbyde de unge familier det, de skal bruge under graviditeten, og til barnet tager sine første spæde skridt samlet på ét sted og under ét brand. Familierne vil møde Lupilu på Lidls hjemmeside, til events som fx Baby & Småbørnsmessen og i butikkerne, hvor navnet er at finde på en lang række kvalitetsprodukter lige fra økologisk babymad til Svane- og allergimærkede pusle- og plejeprodukter. Alt sammen til de kendte lave Lidl-priser.
”I Lidl forstår vi os på familier, og vi vil gøre vores bedste for at blive børnefamiliernes foretrukne indkøbssted. Vi har mange års erfaring på området, og vi ved fra vores kunder og fra vores store internationale netværk, at kommende forældre og børnefamilier har særlige ønsker og behov, når det kommer til udvalget af produkter af høj kvalitet til babyer og børn,” siger indkøbsdirektør for Lidl, Mikko Forsström, og tilføjer:
”Hertil ønsker forbrugerne en familievenlig indkøbsoplevelse i deres nærområde samtidig med, at de kan være lidt pressede på tid i en travl hverdag. Det ønsker vi selvfølgelig at imødekomme. Med Lupilu samler vi alle vores egne baby- og børnemærker under ét mærke, så det er nemmere for familierne at finde alt det, de skal bruge hos os.”
Babyprodukter med god samvittighed
Med småbørn i huset følger ofte et fokus på produkter specielt tiltænkt babyer og børn. Det fokus har Lidl taget til sig med Lupilu, hvor Astma- og allergimærket sammen med Svanemærket er at finde blandt produkterne. Hertil er babymaden økologisk. Familierne kan derfor trygt fylde pusletasken og tage på farten:
”Med vores babymad og smoothies tilbyder vi vores kunder en række gode produkter udviklet til børn, som er nemme og bekvemme at servere for sit barn i en travl hverdag – og med god samvittighed. Maden er ikke tilsat salt og sukker, er lavet af økologiske råvarer, og indeholder hverken konserveringsmidler eller farvestoffer,” siger CSR-ansvarlig for Lidl, Lærke Skaksen.
Af forældre til forældre
Lupilu-produkterne er allerede i butikkerne, og interesserede kan fra d. 1. maj også følge med på Lidls Lupilu-side. Her kan man møde Lupilu-dyrene og se en oversigt over alle Lupilu-produkterne. Familierne har allerede i dag også mulighed for at bestille en særlig babypakke via hjemmesiden og hente den i deres nærmeste Lidl-butik. Pakken indeholder produktprøver og folderen: En Lidl begyndelse på livet med brugbare tips og tricks til indkøb, opskrifter og meget mere.
”Der kan melde sig mange spørgsmål, når der kommer et nyt medlem af familien, og i Lidl hjælper vi gerne til med at gøre hverdagen lidt nemmere for forældrene. Derfor kan de i folderen finde inspiration og hjælp til familielivet skrevet af forældre til forældre.” siger marketingchef for Lidl, Heidi Vittrup.
Interesserede kan desuden få mere at vide på Baby & Småbørnsmessen, som finder sted d. 5.-6. maj i Øksnehallerne i København. Her kan besøgende deltage i konkurrencer og få prøver på produkterne fra Lupilu med hjem.
”Vi ser frem til at komme ud at møde børnefamilierne på Baby & Småbørnsmessen til maj. Herudover har vi en masse spændende tiltag i støbeskeen, som man kan følge med i på vores hjemmeside og sociale medier. Vi glæder os til at præsentere Lupilu, og vi er sikre på, at det nye produktunivers bliver godt modtaget af vores kunder,” siger Heidi Vittrup.
Lupilu går online d. 1. maj på www.lidl.dk/lupilu
Du kan allerede nu bestille en gratis babypakke på: www.lidl.dk/babypakke
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 111 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum