Lidl Lupilu: Nyt produktunivers for familier

Om det er første eller fjerde barn, så er det en vidunderlig, spændende og til tider udfordrende rejse, når en lille ny er på vej. Det er starten på et helt nyt liv med nye oplevelser.
Med Lidls produktunivers, Lupilu, ønsker dagligvarekæden at tilbyde de unge familier det, de skal bruge under graviditeten, og til barnet tager sine første spæde skridt samlet på ét sted og under ét brand. Familierne vil møde Lupilu på Lidls hjemmeside, til events som fx Baby & Småbørnsmessen og i butikkerne, hvor navnet er at finde på en lang række kvalitetsprodukter lige fra økologisk babymad til Svane- og allergimærkede pusle- og plejeprodukter. Alt sammen til de kendte lave Lidl-priser.
”I Lidl forstår vi os på familier, og vi vil gøre vores bedste for at blive børnefamiliernes foretrukne indkøbssted. Vi har mange års erfaring på området, og vi ved fra vores kunder og fra vores store internationale netværk, at kommende forældre og børnefamilier har særlige ønsker og behov, når det kommer til udvalget af produkter af høj kvalitet til babyer og børn,” siger indkøbsdirektør for Lidl, Mikko Forsström, og tilføjer:
”Hertil ønsker forbrugerne en familievenlig indkøbsoplevelse i deres nærområde samtidig med, at de kan være lidt pressede på tid i en travl hverdag. Det ønsker vi selvfølgelig at imødekomme. Med Lupilu samler vi alle vores egne baby- og børnemærker under ét mærke, så det er nemmere for familierne at finde alt det, de skal bruge hos os.”
Babyprodukter med god samvittighed
Med småbørn i huset følger ofte et fokus på produkter specielt tiltænkt babyer og børn. Det fokus har Lidl taget til sig med Lupilu, hvor Astma- og allergimærket sammen med Svanemærket er at finde blandt produkterne. Hertil er babymaden økologisk. Familierne kan derfor trygt fylde pusletasken og tage på farten:
”Med vores babymad og smoothies tilbyder vi vores kunder en række gode produkter udviklet til børn, som er nemme og bekvemme at servere for sit barn i en travl hverdag – og med god samvittighed. Maden er ikke tilsat salt og sukker, er lavet af økologiske råvarer, og indeholder hverken konserveringsmidler eller farvestoffer,” siger CSR-ansvarlig for Lidl, Lærke Skaksen.
Af forældre til forældre
Lupilu-produkterne er allerede i butikkerne, og interesserede kan fra d. 1. maj også følge med på Lidls Lupilu-side. Her kan man møde Lupilu-dyrene og se en oversigt over alle Lupilu-produkterne. Familierne har allerede i dag også mulighed for at bestille en særlig babypakke via hjemmesiden og hente den i deres nærmeste Lidl-butik. Pakken indeholder produktprøver og folderen: En Lidl begyndelse på livet med brugbare tips og tricks til indkøb, opskrifter og meget mere.
”Der kan melde sig mange spørgsmål, når der kommer et nyt medlem af familien, og i Lidl hjælper vi gerne til med at gøre hverdagen lidt nemmere for forældrene. Derfor kan de i folderen finde inspiration og hjælp til familielivet skrevet af forældre til forældre.” siger marketingchef for Lidl, Heidi Vittrup.
Interesserede kan desuden få mere at vide på Baby & Småbørnsmessen, som finder sted d. 5.-6. maj i Øksnehallerne i København. Her kan besøgende deltage i konkurrencer og få prøver på produkterne fra Lupilu med hjem.
”Vi ser frem til at komme ud at møde børnefamilierne på Baby & Småbørnsmessen til maj. Herudover har vi en masse spændende tiltag i støbeskeen, som man kan følge med i på vores hjemmeside og sociale medier. Vi glæder os til at præsentere Lupilu, og vi er sikre på, at det nye produktunivers bliver godt modtaget af vores kunder,” siger Heidi Vittrup.
Lupilu går online d. 1. maj på www.lidl.dk/lupilu
Du kan allerede nu bestille en gratis babypakke på: www.lidl.dk/babypakke
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 111 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum