Lidl parat med ny kommunikationsplatform: #LidlOverrasker

Den danske shopper er under forandring. For selvom vi den ene dag kan bruge masser af tid og energi på at finde en vare til den laveste pris, så er vi den anden dag økologisk orienteret uden at skele til prisen og den tredje dag udelukkende på jagt efter kvalitet og mærkevarer.
Med den nye platform #LidlOverrasker ønsker Lidl at kommunikere, at de tilbyder hele spektret: Fra den lave pris til den høje kvalitet. Og det er en ønskeopgave forklarer TBWA\BBDOs kreative direktør, Tobias Lykke Aggergaard.
Som mange andre danskere, havde jeg fordomme om Lidl, da vi startede på denne opgave, men det har vist sig, at intet kunne være længere fra sandheden. Det er jo en behagelig oplevelse at gå i Lidl sammenlignet med andre supermarkeder. Duften af friskbagt bagværk, deres store udvalg af specialiteter fra store dele af verden, masser af økologiske produkter og friske danske, lokale varer – alt sammen til virkelig gode priser. Lidl overrasker ganske enkelt på alle parametre – og dette er en ønskeopgave at kommunikere.”
Heidi Vittrup, marketingchef i Lidl Danmark, glædes over samarbejdet med deres leadbureau TWBA\BBDO og til at vise danskerne resultatet. Den nye kommunikationsplatform er allerede skudt i gang med et event på restaurant Frederikshøj, hvor en overraskende middag blev filmet med skjult kamera.
Jeg er meget glad for samarbejdet med TBWA\BBDO, og vi glæder os til at vise danskerne hvordan Lidl kan overraske dem. Vi vil gerne rykke ved nogle af de fordomme, som nogle danskere har om Lidl. Vi er enormt stolte af vores produkter og vores leverandører og det faktum, at vi – fordi vi også er dygtige til at prissætte vores varer – ser os selv som bannerfører for at demokratisere kvalitet.
Se filmen fra eventet her: https://youtu.be/iSLhwwZvEcA
Kontakt
Lidl Danmark
Morten Vestberg
Head of Corporate Communications
Mobil.: +455215 9259
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 110 dagligvarebutikker og flere end 2.500 medarbejdere i Danmark.
- Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
- Læs mere om Lidl: www.Lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.
Begræns tilgængeligheden af tobaks- og nikotinprodukter: Nye tal viser opbakning til regeringens seneste udmelding28.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Regeringens udmelding om at begrænse antallet af salgssteder for tobak og nikotinprodukter vækker stor opbakning i befolkningen, viser en ny undersøgelse. Lidl Danmark, som allerede har 24 tobaks- og nikotinfrie butikker, hilser udmeldingen velkommen og opfordrer til handling i hele branchen.
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum