hummel og EHF underskriver fire-årig aftale

hummel fortsætter med at opruste og styrke deres position indenfor håndboldsporten, og denne gang er turen kommet til det europæiske håndboldforbund (EHF).
De to parter har sat deres underskrift på en fire-årig aftale, der gør hummel til officiel leverandør af sportsbeklædning til både EHF og EHF Marketing.
Allan Vad Nielsen, CEO i hummel, udtaler: ”Det nye partnerskab med EHF og EHF Marketing er endnu en vigtig erklæring for hummel i håndboldverdenden. Aftalen understreger samtidig betydningen af vores indendørsstrategi og er med til at styrke vores position som markedsleder.”
”Der er ingen tvivl om, at håndbold er en indgroet del af hummels DNA, og vi ser frem til at styrke vores tilknytning til sporten yderligere ved at være repræsenteret til de store EHF- og EHF Marketing-turneringer såsom europamesterskaberne og FINAL4 i de næste fire år.”
Ny æra i europæisk håndbold
Den nye aftale omfatter både herrerners og kvindernes europamesterskaber samt de fire bedste klubturneringer: EHF Champions League for herrer, DELO EHF Champions League og begge EHF European League-turneringer.
Michael Wiederer, EHF-præsident, udtaler: ”Vi er på vej ind i en ny æra i europæisk håndbold, og derfor føles det kun rigtigt at slå sig sammen med et af sportens mest anerkendte brands.”
”Ligesom os selv har hummel en stor interesse for at løfte den europæiske håndbold til et nyt niveau , og vi ser frem til at arbejde sammen i en række spændende projekter både på og udenfor banen.”
Hos David Szlezak, der er marketingdirektør i EHF, vækker den nye aftale med hummel også stor begejstring: ”Det er vigtigt for vores hele vores projekt at have tilknyttet et brand som hummel, der er så genkendeligt i håndboldsporten.”
”hummel står for mange af de samme værdier, som vi gør, og sammen deler vi en fælles ambition om at vækste håndbolden på en spændende og revolutionerende måde.”
Flere håndboldlandshold som Rumænien, Holland, Makedonien og Argentina er allerede klædt i de ikoniske hummel-vinkler, ligesom et bredt udvalg af verdens bedste håndboldklubber som THW Kiel, RK Vardar, MVM Veszprém KC og Vive Kielce også er sponsoreret af hummel.
Om hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, som rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de 4 produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Om EHF
Det europæiske håndboldforbund (EHF) er det styrende organ for håndbold i Europa. Med 50 medlemsforbund og to tilknyttede forbund er EHF ansvarlig for en lang række opgaver og aktiviteter fra forfremmelse, udvikling og uddannelse til tilrettelæggelse af højprofilerede turneringer og arrangementer, herunder EHF EURO og EHF Champions League. Foreningens hovedkvarter og dets markedsføringsselskab, EHF Marketing GmbH, er placeret i Wien, Østrig.
Om EHF Marketing
EHF Marketing GmbH er marketingsarmen og datterselskabet til det europæiske håndboldforbund. Virksomheden arbejder tæt sammen med marketing- og mediepartnere såvel som med Europas førende klubber for at frigive det fulde potentiale af håndbold på det internationale sportsmarked. EHF Marketing GmbH er ansvarlig for udnyttelse, organisering og promovering af europæiske klubturneringer, herunder EHF Champions League og EHF European League.
For mere information, kontakt:
hummel:
Morten Lund
Marketing Manager
E-mail: mlu@hummel.dk
EHF:
Thomas Schöneich
Medie- og kommunikationschef
Tlf.: +43 1 80 151 164
E-mail: schoeneich@eurohandball.com
EHF Marketing:
Eva Sippel
Kommunikationschef
Tlf.: +43 1 80 151 221
E-mail: sippel@ehfmarketing.com
Billeder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum