Stærke grønne tal får Løgismose til at satse på ny type plantefars
Det er ingen hemmelighed, at den grønne dagsorden for alvor fylder i samtalen om fødevarer i disse år. Lige fra primærproducenten over detailhandlen til forbrugeren spirer nye produkter og behov frem i rekordtempo. For danske Løgismose er det dog vigtigt, at den hastige udvikling ikke betyder, at man går på kompromis med hverken smag, holdning eller håndværk.
”Det skal være delikat og velsmagende at spise mere grønt, og produkterne skal være lavet af gode råvarer. Derfor lancerer Løgismose nu en ny, økologisk, 100 % plantebaseret fars med gulerod og kikærter krydret med ingefær og chili. Perfekt til den grønne frokost og som grønt indslag til middagen,” siger Max Schellenbauer, kategori- og innovationsdirektør i Løgismose, og uddyber:
“Vi ser det som vores fremmeste opgave at inspirere forbrugerne til at skabe og spise lækre, grønne retter spækket med god smag, masser af krydderier og en klar holdning til både kvalitet og produktion.”
15% af danskerne spiser kødfrit:
Den grønne dagsorden er ikke ny i Løgismose-regi, som allerede har en række vegetariske produkter og færdigretter på hylderne hos samarbejdspartneren Netto under Salling Group. Men en stadig stigende interesse for kødfri alternativer fordrer også innovation på området.
Ifølge den seneste rapport fra organisationen Madkulturen, der hører under Miljø- og Fødevareministeriet, har hele 15% af danskerne nu om dage et fleksitarisk forhold til deres måltider. Det vil sige, at man spiser kødfrit en eller flere dage om ugen.
”At spise vegetarisk og fleksitarisk betragtes ikke længere som noget fanatisk eller frelst. Folk har fået øjnene op for, at det giver god mening at tænke dyrenes velbefindende, bæredygtighed og klima ind i måltiderne. Og så smager grøn mad bare helt fantastisk, når det er lavet ordentligt,” siger Kenneth Ibsen, formand for Dansk Vegetarisk Forening, som glæder sig til at prøve den nye plantefars, der i øvrigt bærer foreningens mærke 'Det Grønne Hjerte'.
Et fokusområde for samarbejdspartneren Netto:
Med udgangspunkt i danskernes stigende interesse for inspirerende, kødfri kost, er det oplagt, at både fødevareproducenterne og detailhandlen tager ansvar for at få omsat kundernes ønsker til konkrete og appetitvækkende løsninger. Det mener Salling Group, som står bag Netto:
”Som en toneangivende spiller i den danske dagligvarehandel skal vi være med til at sætte agendaen for bæredygtighed og grønne måltider. Derfor er vi glade for at kunne tilbyde endnu et nyt, grønt og smagfuldt produkt sammen med Løgismose”, siger Sallings Groups Senior Category Manager, Nicolai Lykke.
”At folk kan gå i Netto og handle grønt og økologisk, stemmer godt overens med vores mission at give alle danskere adgang til at købe mad af høj kvalitet”, slutter Max Schellenbauer fra Løgismose.
Fakta:
- Grønne måltider er vækstet med over 80% i de sidste 12 måneder hos Løgismose.
- Løgismoses vegetarfærdigretter er de mest solgte i vegetar/veganer-segmentet i dansk dagligvarehandel.
- Den nye plantefars med gulerod og kikærter fra Løgismose kan findes i Netto fra uge 18.
- Plantefarsen fås også som en særvariant med grønkål og flækærter i uge 20 og 24.
- Produktet har en vejledende udsalgspris på 25 kr. for 400 gr.
- Dansk Vegetarisk Forening har kåret Netto som discountsupermarkedet med det bedste udvalg af plantebaserede varer.
Nøgleord
Kontakter
Kaspar Mørk AriantoPR & Kommunikationsrådgiver
Tlf:22 15 56 57presse@lmfood.dkBilleder
Information om Løgismose
SMAG, HOLDNING OG HÅNDVÆRK
Smagen er Løgismoses kompas. I de sidste 55 år har vi ikke lavet andet end at smage. Vi har smagt på og særligt udvalgt alle de vine og delikatesser, som du kan finde i vores sortiment, vores kokke smager på alle måltider lavet i køkkenet på Nordre Toldbod, og vi har smagt og udviklet de snart 100 Løgismose-produkter, du kan finde i Netto. Vi laver faktisk ikke andet hver eneste dag end at smage. Og det er på baggrund af smagen, at vi træffer vores beslutninger. Det er det, vi mener med, at smagen er vores kompas.
Følg pressemeddelelser fra Løgismose
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Løgismose
Tilbagekaldelse af LØGISMOSE FYNSK ÆBLEMOST16.8.2024 09:40:05 CEST | Pressemeddelelse
Produktet tilbagekaldelses da der er risiko for skimmelvækst i produktet Skimmel gør produktet uegnet som fødevare.
Bocuse d´Or Danmark og Løgismose indgår partnerskab19.9.2023 07:25:00 CEST | Pressemeddelelse
Det danske Bocuse d’Or Akademi, der arbejder for at synliggøre dansk gastronomi, og fødevarevirksomheden Løgismose, der er kendt for høj gastronomisk kvalitet, indleder et flerårigt samarbejde med det fælles formål at fremme den næste generation af kulinarisk talent i Danmark.
Løgismose tilslutter sig Science Based Targets14.6.2023 08:55:00 CEST | Pressemeddelelse
I sin nye strategi for bæredygtighed sætter Løgismose mål for reduktion af drivhusgasudledninger inden 2030. Reduktionsmålene er netop blevet valideret af Science Based Targets-initiativet. Høj økologiprocent og dyrevelfærd er naturlige mærkesager.
Information vedrørende tilbagekaldelse af Løgismose fiskefrikadeller10.11.2022 15:31:48 CET | Pressemeddelelse
Fødevarestyrelsen oplyste den 9. november i en pressemeddelelse, at særlige partier af fiskefrikadeller er tilbagekaldt fra markedet grundet fund af listeria-bakterie. Jeka Fish A/S, som producerer to typer fiskefrikadeller for Løgismose har nu valgt at tilbagekalde alle produkter for at minimere sundhedsrisikoen. De tilbagekaldte varer er fjernet fra alle hylder i butikkerne, men har man fiskefrikadeller produceret i den særlige periode, skal man skille sig af med dem.
Kim Munk bliver direktør for Løgismose Food6.9.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I en tid, hvor fødevarebranchen er udfordret af mange globale aspekter – bl.a. stigende råvarepriser og inflation – ansætter Løgismose Kim Munk som ny direktør for Løgismose Food. Kim Munk får ansvaret for Løgismose Food, herunder at udvikle samarbejdet med kunderne og styrke Løgismoses position som premium fødevareproducent.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum