
Optikerkæde med store ambitioner: Lancerer Netflix for briller

Måltidsordninger, TV-serier, tøj og transport. Abonnementsordninger skyder frem i mange brancher, og nu vil også briller kunne købes på abonnement. Brillekæden CrossEyes lancerer nemlig det unikke kundetiltag SÆSON, som ifølge direktøren er brilleverdenens svar på Netflix.
– SÆSON er en abonnementsordning helt uden binding eller skjulte gebyrer. Man kan kalde det et Netflix for briller. For et fast månedligt beløb lejer man en brille hos os, og den kan man skifte lige så ofte, man vil blandt alle briller i butikken. I brillebranchen bliver salget af briller gjort meget traditionelt, men samfundet udvikler sig, og det samme gør kundernes købsvaner og behov. Og det er det, vi tager konsekvensen af ved at tilbyde en, for brillebranchen, banebrydende løsning, fortæller Søren Møller, som er direktør for CrossEyes.
Kundernes behov ændrer sig
Efter flere års forberedende arbejde kan brillekæden mærke en stor efterspørgsel på en anderledes løsning. Kunderne er klar til en ny måde at købe briller på, så nu er tiden inde til, at SÆSON kan lanceres.
– Ideen opstod for et par år siden. Vores kunder ville have noget nyt og anderledes. Brillemoden – og sæsonen – skifter jo hele tiden, og med abonnementsordningen kan man prøve den ene model i et par måneder, og så skifter man bare, når sæsonen eller eksempelvis ens styrke ændre sig uden at have bundet sig op i flere måneders afbetaling. Om vinteren kan du vælge én type brillemodel og få en Night Drive Boost-overfladebehandling, som man ser bedre i mørket med, og når vi så rammer foråret igen, kan du skifte til en ny model med farveskiftende glas og UV-beskyttelse. Det giver mere frihed, og det synes vi, at kunderne fortjener, siger Søren Møller.
Vil ruske op i brillebranchen
Hos CrossEyes er der store forventninger til SÆSON, og ifølge Søren Møller er håbet at tiltrække nye kunder, som kender til abonnementsordninger fra andre brancher og gerne vil have speciallavede briller, uden at det skal koste det hvide ud af øjnene.
– Vi forventer, at vi kan ruske lidt op i en ellers støvet og firkantet brillebranche. Og så er der ingen tvivl om, at SÆSON især er til de forbrugere, som i forvejen kender til abonnementsordninger og har taget dem til sig. Vi ser, at man streamer og kun betaler for det TV, man vil se. Der findes abonnementer på madudleveringer. Og nu tilbyder vi en lignende ordning som er unik for brillemarkedet, siger Søren Møller fra CrossEyes.
Prisen for et SÆSON-abonnement starter ved 195 kr. om måneden for en enkeltstyrkebrille.
Nøgleord
Kontakter
Søren Møller
CEO og grundlægger, CrossEyes
(+45) 27 11 20 53
sm@crosseyes.dk
Billeder


Information om CrossEyes ApS
CrossEyes er et dansk brillekoncept med egne speciallavede designs samt fokus på gennemskuelige priser på briller. Virksomheden blev etableret i 2010 og har i dag 10 butikker fordelt over hele Danmark. Læs mere på www.crosseyes.dk
Følg pressemeddelelser fra CrossEyes ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra CrossEyes ApS
Højsæson for mørkekørsel: Sådan undgår du alvorlige uheld i trafikken1.11.2018 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Op mod hver fjerde dansker har problemer med synet, når de kører i mørke, og det får hvert år alvorlige konsekvenser for sikkerheden i trafikken. Men med simple løsninger kan du forebygge uheld i efterårsmørket.
Trods konkurs i 2017: Dansk brillekæde vender skuden og vækster i 201822.10.2018 10:44:32 CEST | Pressemeddelelse
Oven på konkursen i efteråret 2017 har den danske brillekæde CrossEyes gennemgået en stor rekonstruktion. Det har betydet farvel til franchisetagere og det engelske marked - men den nye konstruktion vækster allerede.
CrossEyes styrker ledelsen med ny COO16.8.2017 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Optikerkæden CrossEyes har pr. 14. august 2017 ansat Ulrik Rasch som ny Chief Operations Officer til at varetage den daglige drift af virksomheden. Det overordnede formål er at sikre bedre struktur og fuldt fokus på at kvalitetssikre alle CrossEyes’ aktiviteter.
Nærsynethed rammer i stigende grad skolebørn: Få tjekket dit barns syn5.8.2017 07:09:00 CEST | Pressemeddelelse
Danske optikere oplever en massiv stigning af nærsynethed blandt børn. Især ved skolestart er det vigtigt at få tjekket dit barns øjne – en række faresignaler kan afsløre, om noget er galt.
Flere og flere danskere får øjenskader grundet uv-stråling25.7.2017 10:55:15 CEST | Pressemeddelelse
Øjnene er ligesom huden ekstremt udsatte for solens farlige stråler. Solbriller af god kvalitet hjælper dig med at beskytte dine øjne mod grå stær, som årligt rammer 8000 danskere på grund af uv-stråling.