
Dansk tech-startup vil rydde op i virksomhedernes kundedata

Det traditionelle, fysiske visitkort skal være historie. Virksomheder ligger inde med store mængder data i CRM-systemerne om interne og eksterne kontakter, som ikke bliver opdateret. Det tynger dem. Det problem gør den digitale platform Stinto noget ved. Den ny teknologi hjælper virksomheder med at udveksle og opdatere kontaktinformationer på en effektiv måde. CEO i Stinto, Stuart Wynn, siger om baggrunden for Stinto:
– Manuel opdatering er en stor frustration for mange virksomheder i dag. Det er ineffektivt og betyder, at op mod 40 procent af virksomheders kundedata er forældet. Det påvirker produktiviteten og koster på bundlinjen. Når processen digitaliseres, sparer det virksomhederne tid og holder automatisk deres kontaktdata opdateret.
I dag er det ofte op til den enkelte medarbejder at sikre, at virksomhedens kontaktdatabase bliver opdateret, men med Stinto bliver processen automatiseret. Når en person opdaterer sine kontaktoplysninger på platformen, bliver informationerne automatisk opdateret for alle i systemet, der har den pågældende kontakt, forklarer Stuart Wynn.
Dansk Erhverv: Virksomheder skal investere i digitalisering
Hos Dansk Erhverv mener man, at det er afgørende, at danske virksomheder tager nye teknologier til sig, hvis de vil være konkurrencedygtige i fremtiden. Det forklarer Janus Sandsgaard, der er fagchef i Dansk Erhverv:
– Vi kan se, at det især er de små virksomheder, der er udfordret på det digitale område. Der bliver ikke investeret nok i digitalisering, men det bliver vi nød til, hvis vi fortsat skal have vækst i Danmark. Samtidig vil vi selvfølgelig gerne have flere tech-startups.
Stinto er ifølge Janus Sandsgaard et eksempel på en tech-startup, som vil hjælpe virksomheder:
– Visitkortet er en tudsegammel måde at udveksle kontaktinformation på, og det er upraktisk. Jeg har selv 100 visitkort på mit skrivebord og ved ikke, om de stadig er gyldige, og jeg er ikke så flittig til at få dem langt ind i digital form. Det siger sig selv, at det kan gøres mere effektivt, siger Janus Sandsgaard.
Kendte investorer i ejerkredsen
Stinto har hentet 10 millioner kroner via to pre-seed funding-runder. Det er kendte navne, der har skudt penge ind i virksomheden, for eksempel bestyrelsesformanden i Brøndby IF, Jan Bech Andersen.
– Digitaliseringen er afgørende for, om danske virksomheder er konkurrencedygtige i fremtiden. Virksomhederne har brug for værktøjer som Stinto til at højne effektivitet og produktivitet, udtaler Jan Bech Andersen.
Jan Bech Andersen peger desuden på, at det er en fordel for miljøet, at man digitaliserer visitkortet. Dermed vil der blive produceret meget færre fysiske visitkort i fremtiden, end der bliver gjort i dag.
Nøgleord
Kontakter
Emil Ulrichsen
Kontaktperson, Epicent PR
Mail: eul@epicent.dk
Telefon: 78 70 09 25 | 60 98 18 86
Billeder






Links
Information om Stinto

Stinto er en dansk tech-startup, som har lavet en digital platform til udveksling af kontaktinformationer. Målet er at blive den globale standard for den måde, hvorpå virksomheder og mennesker forbinder og administrerer deres mest værdifulde forretningskontakter. www.stinto.com
Følg pressemeddelelser fra Stinto
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Stinto
Dansk tech startup iværksætter ambitiøs vækstoffensiv13.12.2020 06:31:00 CET | Pressemeddelelse
Efter en stor investering på rekrutteringsområdet sætter danske Stinto nu handling bag sine ord og ekspanderer til Frankrig og UK.
Stinto opruster med ny business development director i globalt sats28.10.2020 07:04:00 CET | Pressemeddelelse
Den danske sustainable startup-virksomhed Stinto ansætter Peter Juul Hansen som ny business development director. Peter Juul Hansen er tidligere salgs- og marketingdirektør i blandt andet Scan Office og Rosendahls.
Stinto opruster på salgsfronten: indgår partneraftale med GSH Tech Agent12.10.2020 06:08:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danske tech-startup Stinto, som har udviklet en ny SaaS Contact Management Platform, indgår en partneraftale med GSH Tech Agent. Målet er at styrke Stintos salgskanaler.
Stinto hyrer CCO med fortid hos multinational it-virksomhed21.9.2020 12:52:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danske sustainable startup-virksomhed Stinto ansætter Lasse Garby som ny CCO. Lasse Garby er tidligere salgsdirektør og kanalchef i den globale it-virksomhed Cisco.
Dansk tech-startup opruster med ny CEO fra global it-gigant3.9.2020 09:14:24 CEST | Pressemeddelelse
Den danske startup Stinto ansætter Ann Rosenberg, som ny CEO. Den New York baserede dansker har tidligere været 20 år ved it-giganten SAP. Med ny kapital fra 70 investorer fra senior erhvervsfolk i Danmark og udlandet har Stinto rejst 20 millioner og er klar til at sætte en global standard for digital kontaktudveksling, der passer til det 21. århundrede