Tusindvis af børn løber for at hjælpe andre børn
På skolernes motionsdag vil skolebørn på tværs af landet trække i træningstøjet og bevæge sig for mere end deres egen sundheds skyld. De deltager nemlig i Venskabsløbet, som både har til formål at styrke fællesskabet og trivslen blandt eleverne og samtidig løbe penge ind til Red Barnets arbejde for de dårligst stillede børn i Danmark og resten af verden.
Dermed har den traditionsrige Skolernes Motionsdag, som har eksisteret siden 1982, fået en ekstra positiv dimension. Venskabsløbet er udviklet i et samarbejde mellem Call me og Red Barnet og foregår for langt de fleste skolers vedkommende den 12. oktober. Sidste år samlede over 13.000 skolebørn lige over 780.000 kroner ind i denne gode sags tjeneste.
- Call me er mobilselskabet med et hjerte til forskel, og vi gerne gøre en forskel i relationen mellem mennesker. Det vil vi, fordi vi lever af kommunikation, og fordi vi ønsker at bidrage til en verden, hvor vi både lytter og taler ordentligt til hinanden. Derfor har vi etableret et tæt samarbejde med Red Barnet, hvor vi sammen både hjælper med at styrke trivslen i skolerne og samtidig bidrager til at støtte de, der har det svært, siger Julie Nilsson, kommunikationschef i Call me.
For hver runde, den enkelte skoleelev løber i Venskabsløbet, samler eleven penge ind til at hjælpe og beskytte dårligt stillede børn. Så jo flere kilometer eller runder, eleverne løber, desto mere samler de ind – og det er i sig selv en stærk motivationsfaktor for de deltagende børn, der løber sig helt ud for at hive de sidste kroner hjem til den gode sag.
På forhånd har eleverne lavet sponsorkontrakter med for eksempel forældre, bedsteforældre, tanter, naboer og det lokale erhvervsliv om at donere penge pr. tilbagelagt runde.
- Vi er så glade og imponerede over det engagement, som elever og lærere over hele landet lægger i Venskabsløbet. Det er rørende, når børn viser så stor lyst og vilje til at hjælpe andre børn, der har det svært. Jeg håber, at alle børnene igen i år får en sjov og lærerig dag med fokus på bevægelse, venskaber og fællesskab, siger Jonas Keiding Lindholm, generalsekretær for Red Barnet.
Skolerne kan kombinere Venskabsløbet med at arbejde med Red Barnets undervisningsmaterialer om f.eks. børn i katastrofer eller trivsel. Alle skolematerialer er gratis og findes på https://redbarnet.dk/skole/events/venskabsloebet/
Har din klasse eller skole endnu ikke tilmeldt sig, så kan det nås endnu. Tilmeld jer her: https://redbarnet.dk/skole/events/venskabsloebet/
Billeder
Information om Call me
Følg pressemeddelelser fra Call me
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Call me
Nu flytter de mange Alka Mobil-kunder ind hos Call me1.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med tilføjelsen af Alka Mobils kunder runder Norlys’ ”value for money” mobilselskab, Call me, nu mere end 350.000 kunder.
Call me køber Alka Mobil30.4.2024 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Mobilselskabet Call me har købt Alka Mobil. I løbet af andet halvår af 2024 vil kunderne overgå til Call me, hvor de beholder telefonnumre, abonnementspriser og vilkår - ligesom de fortsat vil benytte Telias stærke, landsdækkende mobilnetværk.
Call me vil styrke den gode forbindelse22.6.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag lancerer Call me mobilselskabets nye univers, der sætter spot på værdien af gode forbindelser mellem mennesker. Det sker gennem en omfattende indsats, der inkluderer alt fra markeds- og kundekommunikation over produkter og services til Call mes medarbejderkultur.
Call me har fortsat Danmarks mest loyale mobilkunder18.6.2019 06:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Mobilselskabet Call me har de mest loyale mobilkunder i Danmark for andet år i træk. Det viser årets brancheindex fra Loyalty Group, der undersøger danskernes loyalitet og tilfredshed overfor blandt andet deres mobilselskab. Loyale kunder er vigtige fordi de bl.a. fungerer som ambassadører og medvirker til at tiltrække nye kunder gennem deres anbefalinger.
Tal ordentligt: Hvem tager ansvar for den hårde tone?1.2.2019 16:30:00 CET | Pressemeddelelse
En nyere undersøgelse foretaget af Wilke for Call me viser, at 82 % af alle danskere oplever, at tonen er blevet skærpet i Danmark inden for de seneste fem år. Konsekvensen er, at vi hver især trækker os fra diskussioner og bliver mindre udadvendte. Det er et problem for den enkelte, men også for samfundet og den demokratiske samtale, når omgangstonen og debatkulturen bliver rå og uforsonlig. ”Hos Call me har vi haft fokus på denne fælles udfordring i de seneste syv år, siden vi første gang valgte at bruge vores kommunikationskanaler og markedsføringsressourcer på kampagnen ’Tal ordentligt.’ Har det så hjulpet? Det er svært at afgøre – men alle undersøgelser viser i hvert fald, at emnet stadig er yderst relevant”, siger Sofie Heilskov, Brand Activation Manager i Call Me. Mange ofre, ingen skyldige Især på de sociale medier er retorikken blevet hård – når vi diskuterer i alenlange kommentarspor, der fyldes med verbale granater, sendt afsted i ly af computerskærmen. I en undersøgelse til
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum