Vækstvirksomhed rider på digitaliseringsbølgen til internationale markeder

En webshop, der hænger i bremsen, eller en app, der crasher, får ingen chancer, før nutidens forbruger køber varen et andet sted og sletter appen. De enorme krav, som digitalt indfødte stiller til brugeroplevelsen, er netop, hvad virksomheden Ymor lever af. Virksomheden er specialiseret i software og konsulentydelser til at løse akutte it-nedbrud, monitorere svartider og stabilitet for at forudsige et kommende nedbrud. Og forretningen går strygende.
– Vi beskæftiger os i et nærmest uudtømmeligt marked med stigende efterspørgsel på vores ydelser, fordi virksomheder intensiverer deres fokus på at levere den gode brugeroplevelse. Applikationsarkitekturen bliver mere og mere kompleks, og det samme gør fejlsøgningen, når problemerne opstår. Samtidig får brugeroplevelsen i stigende grad betydning for virksomhedernes produktivitet og ikke mindst muligheden for at fastholde kunder. I kampen om kunderne er der simpelthen ikke råd til ustabilitet og lange svartider, forklarer Jesper Geisler, der er administrerende direktør i Ymor Nordic.
Den danske virksomhed blev stiftet i 2007 under navnet Avenida. Den nuværende ledelse kom til gennem et køb af 50% af aktierne i 2015, og i slutningen af 2017 skiftede virksomheden navn, da den blev opkøbt af hollandske Ymor, der har solid rygstøtte i form af kapitalfonden Main Capital Partners. I to år frem til opkøbet under den nye ledelse gennemgik Avenida en voldsom vækst fra 3 til 16 medarbejdere samt en firdobling af omsætningen.
Godt resultat giver vækstambitioner
Det danske selskab, Ymor Nordics, seneste regnskab viser en omsætningsvækst på 34 procent, og en bundlinje, der er steget med en halv million kroner. Med Main Capital Partners i ryggen har Ymor nu planer om at indtage de øvrige skandinaviske markeder, og Ymor Nordic bærer en central rolle i denne udvidelse.
– Regnskabet er meget tilfredsstillende – særligt når vi indregner de ekstraordinære engangsudgifter, opkøbet skabte. Som en del af Ymor har vi fået mange nye kompetencer og servicer, som kunderne sætter pris på. Den fortsatte vækst og kundetilfredshed giver mod på mere, og nu skal Ymor spredes til Skandinavien. Vi skal finkæmme disse markeder for virksomheder, der har det rette miks af drive og kompetencer, siger Jesper Geisler.
Vækst i det proaktive
Når et forretningskritisk system bryder ned, kan det skyldes fejl i et utal af forskellige komponenter og applikationskoder, og ofte endog en kombination af disse muligheder. Hos Ymor kan væksten i særlig grad tilskrives kundernes stigende efterspørgsel på løsninger, der hurtigt registrerer afvigelser i performance og stabilitet, og samtidig identificerer problemets kerne. Disse løsninger betegner Ymor som Artificial Intelligence Operations (AIOps). Ymor leverer stadig mange konsulentbaserede ydelser til fejlfinding for kunderne i forbindelse med nedbrud eller langsomme og ustabile systemer, der skal optimeres. Men denne form for brandslukning udgør en stadig mindre del af kerneydelserne, da et nedbrud er for dyrt for virksomhederne – det kan simpelthen bedre betale sig at forebygge katastrofen.
– Flere virksomheder ønsker den tryghed, vi kan give dem ved at lave konstante målinger af trafik og transaktioner. Det er dyrt at være reaktiv og på hælene når problemer rammer forretningskritiske systemer. Vi hjælper vores kunder med at blive proaktive i deres drift. Det sikrer ikke blot kundefastholdelse, produktivitet og omsætning, men sparer også store ressourcer på fejlsøgninger. Så snart noget afviger fra normalen, registrerer vores system det, og så kan specialisterne dykke ned og finde fejlen, inden det bliver et problem, siger Jesper Geisler.
Ymor Nordic er Danmarks eneste konsulenthus, der er 100 procent specialiseret i Application Performance Management (APM), IT Operations Analytics (ITOA) and Artificial Intelligence Operations (AIOps). Virksomheden optimerer brugeroplevelsen af hjemmesider, apps, intranet, og andre digitale platforme og sikrer samtidig mod nedbrud. Virksomheden har afdelinger i København og Utrecht i Holland. www.ymor.com
Nøgleord
Billeder




Information om Epicent Kommunikation A/S
Følg pressemeddelelser fra Epicent Kommunikation A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Epicent Kommunikation A/S
Ny direktør og nye specialister til hurtigtvoksende PR-bureau18.4.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PR-bureauet Epicent blev for nylig kåret til Gazelle for femte gang og udnævnt til en af Danmarks 1000 mest succesfulde virksomheder. Det følges nu op med fire nye udnævnelser.
Skrot pillerne: Elektriske impulser lindrer dine smerter uden brug af medicin10.9.2019 06:08:00 CEST | Pressemeddelelse
Et højt forbrug af smertestillende medicin som Ibuprofen og Voltaren øger markant risikoen for hjerte-kar-sygdomme. Alternative behandlingsformer er populære som aldrig før i kampen mod smerterne.
Farveskiftende glas får comeback på grund af ny teknologi26.6.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af briller, der bliver til solbriller, når solens uv-stråler rammer dem, har været stærkt stigende i de seneste måneder. De avancerede brilleglas har gennemgået en teknisk revolution, så de i dag er langt mere anvendelige.