Folkekirkens Nødhjælp

Brand-bureau bekæmper fattigdom gennem innovativ rådgivning

Del

Via en stor antropologisk undersøgelse vil et af landets anerkendte branding-bureauer i løbet af de næste måneder finde ud af, hvordan Folkekirkens Nødhjælp kan udvikle sig og engagere danskerne endnu bedre.

Der er hårdt brug for den snart 100-årige hjælpeorganisation ude i verden, og Folkekirkens Nødhjælp ønsker at blive endnu skarpere til sit arbejde - sammen med danskerne.

"Jeg har svært ved at se en sag, der er mere brug for i disse år, end netop nødhjælp. Og vi mener, vi kan øge opbakningen til den opgave ved at gøre Folkekirkens Nødhjælps identitet og brand mere klart", siger stifter og direktør Nikolaj Stagis fra brandbureauet Stagis A/S.

En af arbejdsmetoderne bliver netnografi, hvor Stagis vil forsøge at engagere de mere end 200.000 danskere, som følger Folkekirkens Nødhjælp på Facebook til at finde svaret på, hvad nødhjælpsorganisationens styrker og potentialer er, og hvordan danskerne mener, Folkekirkens Nødhjælp bedst kan udvikle sig.

"Så vidt jeg ved, er det første gang, at et brandbureau og en NGO sammen og i så stort et omfang bruger sociale medier til at inddrage sine støtter i at krystalisere organisationens DNA og budskaber", siger Nikolaj Stagis.

"Vi er danskernes hjælpeorganisation, og har brug for at vide, hvordan vi bedst kan fokusere vores arbejde og gøre en forskel i verden ", siger generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen

Derfor sidder generalsekretæren sammen med konsulenterne fra Stagis klar til at lytte via Facebook: Hvad betyder det for danskerne her i 2016, at organisationen hedder FOLKEKIRKENS nødhjælp? Og hvor i verden skal den fokusere sit arbejde blandt de mange, mange problemer.

"Som direktøren for det hele, ved jeg, hvordan vi bedst kan arbejde set med de faglige briller - men uden en tæt tilknytning til vores folkelige bagland, bliver vi ikke stærke nok, til at forandre verden", siger Birgitte Qvist-Sørensen.

Stagis har doneret gratis arbejdstimer for 250.000 kroner til at skabe en endnu mere fokuseret og slagkraftig hjælpeorganisation.

Kontakt:

Direktør Nikolaj Stagis 33 23 13 00
Generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen 29 70 06 23

Stagis og Folkekirkens Nødhjælp

Stagis A/S er et brandbureau, som transformerer virksomheder til at blive formålsfulde brands. Stagis blev grundlagt i 1997 og består af 10 brandkonsulenter, som rådgiver inden for analyse, forretningsstrategi, visuel identitet og kommunikation.

Folkekirkens Nødhjælp arbejder i 21 lande og hjælper hvert år 10 millioner mennesker. Folkekirkens Nødhjælp får hvert år hjælp fra tusindvis af frivillige landet over og skaffer blandt andet penge fra genbrugsbutikker og fra Wefood der bekæmper madspild.

Nøgleord

Billeder

Information om Folkekirkens Nødhjælp

Folkekirkens Nødhjælp
Folkekirkens Nødhjælp
Meldahlsgade 3
1613 København V

41 86 59 75https://www.noedhjaelp.dk

Folkekirkens Nødhjælp støtter verdens fattigste i deres kamp for et værdigt liv og hjælper mennesker i nød. Vi giver akut nødhjælp i katastroferamte områder og langsigtet udviklingshjælp i fattige egne for at skabe en mere ligeværdig og bæredygtig verden.

Følg pressemeddelelser fra Folkekirkens Nødhjælp

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Folkekirkens Nødhjælp

Ny engagementsdirektør i Folkekirkens Nødhjælp7.5.2025 14:29:49 CEST | Pressemeddelelse

Folkekirkens Nødhjælp har ansat Iben Konradi Nielsen som ny engagementsdirektør. Hun kommer fra en stilling som direktør i Jordemoderforeningen, er uddannet journalist og har mange års ledelses- og kommunikationserfaring fra fagbevægelsen mv. ”Jeg glæder mig helt utroligt meget til at skabe engagement og opbakning til Folkekirkens Nødhjælps arbejde. Nedlukningen af USAID og oprustningen i Europa gør det vigtigere end nogensinde at styrke danskernes engagement i en mere retfærdig verden. Vi befinder os i en vanskelig tid, og det er nu, civilsamfundet skal vise sit værd. Jeg tror på, at vi i Folkekirkens Nødhjælp kan være med til at skabe endnu stærkere fællesskaber, hvor der er plads til næstekærligheden – også for folk i verdens brændpunkter,” siger Iben Konradi Nielsen. Folkekirkens Nødhjælps generalsekretær, Jonas Nøddekær, ser frem til samarbejdet med den nye engagementsdirektør, der også har mange års erfaring med bestyrelsesarbejde i FDF, efterskoleverdenen og menighedsrådsarbejde

Klimamøde i København skal puste liv i klimakampen5.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I denne uge afholdes det årlige Copenhagen Climate Ministerial, hvor en række af verdens klimaministre drøfter klimapolitik i København. Som opvarmning mødes de med civilsamfundet hos Folkekirkens Nødhjælp. Ifølge generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, Jonas Nøddekær, skal der pustes nyt liv i klimakampen, og han har bestemt ikke mistet håbet. ”Jeg håber, at ministrene får et godt møde i denne uge, hvor de også kan drøfte, hvordan verdens lande kan øge deres fokus på tilpasning, tab og skader, og de klimakatastrofer, som truer både vækst og udvikling. Forrige uges forårsmøder i Verdensbanken afslørede, at flere af verdens finansministre er ved at få øjnene op for, at der skal skaffes flere penge til klimatilpasning. Jo hurtigere klimatilpasningen sker, desto mindre er regningen i sidste ende. Den erkendelse er såre simpel og skal puste nyt liv i klimakampen, og det skal møderne i København bidrage til.” Et af de vigtige emner ved dette års Copenhagen Climate Ministerial er de nye nat

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye