

ORDNING&REDA har åbnet 4 nye butikker på mindre end 2 måneder
Designkæden ORDNING&REDA med hovedkontor i Danmark har inden for de sidste par måneder åbnet 4 nye concept stores i Rom, Prag, Johannesburg og i Arlanda lufthavn, Stockholm.
- ORDNING&REDAs nuværende butikker er alle placeret centralt i større metropoler. Det gælder også for vores nye butikker. Derudover er de meget forskellige og har hver især et lokalt islæt, tilpasset både markedet og den aktuelle lokation. Men alle med ens indretning, som afspejler det stringente ORDNING&REDA udtryk, fortæller direktør Lars Møller Nielsen, ORDNING&REDA.
Butikken i Rom er således placeret i et af byens gamle kvarterer, så butikken her har både skæve vægge og ujævne gulve. Butikken i Prag ligger derimod i et hel nyt og moderne indkøbscenter med stort lysindfald og højt til luftet
Lars Møller Nielsen er selv til stede, når kædens nye butikker indrettes. Det skyldes både et ønske om at få et godt kendskab til de nye butikker, ligesom kædens overordnede strategi for butiksindretning naturligvis er lettere at implementere, når en central person deltager hver gang.
Kædens første butik i en lufthavn
ORDNING&REDA har en shop-in-shop i Barcelona lufthavn, men den 28. november åbnede kæden for første gang sin egen butik i Arlanda. Butikken drives af partner fra NK i Stockholm, for alle ORDNING&REDAs butikker er franchiseejet, og det koncept vil fortsætte.
- I fremtiden ønsker ORDNING&REDA at åbne flere egne butikker på placeringer som fx lufthavne eller turistmagneter som Tivoli, hvor vi har haft butik siden april måned. Det er interessant for os som designbutik at være placeret på steder, hvor kunderne forventer at finde os. Enten fordi de skal købe en gave med hjem eller ønsker at forkæle sig selv med lækkert design, siger Lars Møller Nielsen.
ORDNING&REDA har vokseværk og ønsker at øge antallet af butikker, men kæden er kræsen med placeringerne.
- Vi koncentrerer os om at få koncept butikker i gode byer med det rette kundegrundlag og supplerer med beliggenheder som fx lufthavne. Derudover går vi efter at have ORDNING&REDA butikker som shop-in-shop – i stil med den butik, vi har i Magasin. I øjeblikket forhandler vi således med lovende stormagasin kæder i Canada, Schweiz og Frankrig, siger Lars Møller Nielsen.
Strategien skal underbygge ORDNING&REDAs mærkevareposition som et ærligt og stabilt luksusbrand i en prisklasse, der er til at betale.
Første webshop
ORDNING&REDA har hidtil kun solgt sine produkter fra fysiske butikker. Men hos Lars Møller Nielsen hersker der ingen tvivl om, at detailhandlens succes fremover kommer til at afhænge af, om butikkerne suppleres med et salg via nettet.
Fra årsskiftet kan ORDNING&REDAs produkter således også købes på kædens webshop, der bliver opbygget i moderselskabet BODUMs velafprøvede system, både for webafvikling og distribution.
Webshoppen er først og fremmest tiltænkt kunder i de lande, hvor ORDNING&REDA ikke endnu er til stede med butikker, men også for at få fat i de kunder, som ønsker at købe varer på nettet.
Yderligere oplysninger:
Direktør Lars Møller Nielsen
Tlf:
49 14 80 61
Email:
Lars.MollerNielsen@ordning-reda.com
Fotos
http://cdn.operateit.dk/ordning-reda/press_pic_dec11.zip
Fakta
ORDNING&REDA
ORDNING&REDA designer, producerer og sælger papirvarer, tasker og accessories. ORDNING&REDAs arbejde bygger på design, kvalitet, enkelthed og inspiration.
ORDNING&REDA er grundlagt af to svenske søskende. Den første butik åbnede i 1982 i Stockholm. I 2003 blev ORDNING&REDA en del af BODUM Group.
I dag har kæden mere end 40 butikker i 14 lande verden over.
Nye ORDNING&REDA butikker efterår 2011
13. september – Rom
15. september – Prag
10. november – Johannesburg
28. november – Arlanda Airport
Information om BODUM
Kantonsstrasse 100
6234 Triengen
Følg pressemeddelelser fra BODUM
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra BODUM
BODUMs design lige så stærkt ikon som CocaCola-flasken 6.10.2011 09:34:42 CEST | Pressemeddelelse
BODUM har netop vundet en retssag over Euroline, der producerer en tro kopi af BODUMs kendte stempelkaffekande Chambord. I retssagen blev kanden karakteriseret ved at have samme ikon-status som den karakteristiske Colaflaske. BODUM vil fortsat sagsøge andre kopiproducenter verden over for at beskytte sit design. Og antallet af kopiprodukter er stigende.
Kunderne snitter og griller i ny interaktiv BODUM butik i Paris1.9.2011 14:35:34 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 31. august indvier BODUM i Paris en helt ny interaktiv butik: BODUM-lab. Her kan kunderne selv afprøve køkkenudstyr og idéer. Målet er at engagere og inspirere kunderne. Det skal være en oplevelse at finde det rigtige udstyr til køkkenet. BODUM får samtidigt en kontant vurdering af deres produkter, som er værdifuld i udviklingen af nye produkter.