
Støj på perronerne på Nørreport
I næste uge begynder Ny Nørreport at renovere oversiden af stationens snart 100 år gamle tunnelrør. En del af arbejdet består i at hugge den gamle beton væk og det arbejde støjer – både over jorden og på perronerne nedenunder.
”Vi skal have hugget den gamle beton væk fra oversiden af Nørreport. Vi gør det så skånsomt som vi kan, men der kan være kraftig og pludselig støj, hvis man står lige ved arbejdet eller på perronen lige under,” siger projektleder for Ny Nørreport, Mikael Bredsdorff fra Banedanmark.
Arbejdet foregår på hverdage, men udenfor myldretiden.
”Vi har planlagt arbejdet sådan, at det ligger udenfor myldretiden og derfor kun påvirker en mindre del af passagererne. Men det er vigtigt for os, at passagererne ved, at vi arbejder inden de kommer ind med toget, så de er forberedt på, at de kan stå midt i en kraftig støj, som de ikke kan se, hvor kommer fra. Derfor gør vi også vores bedste for at informere og lave skiltning på perronen, så folk kan se, hvilken vej de skal gå for at komme væk fra støjen,” tilføjer Mikael Bredsdorff, der anbefaler at passagererne lader være at bruge den sydlige trappe ved Vendersgade og bruger de andre, hvis de vil undgå det mest støjende område.
Den første del af arbejdet foregår i den sydlige ende af Nørreport og udenfor perronområdet.
”Det betyder, at der ikke vil være så meget støj for passagererne i den første uge. I februar arbejder vi indover den sydlige del af perronerne. Der anbefaler vi, at passagererne tager det første tog videre fra Nørreport og så skifter til det rigtige tog på nabostationerne, hvis de vil undgå at stå i støj,” siger Mikael Bredsdorff.
Fakta om arbejdet på Nørreport
- Vi hugger den gamle beton væk for at komme ned til den membran der beskytter tunnelrørene mod fugt, som skal udskiftes
- Arbejdet varer fra slutningen af januar til begyndelsen af marts
- Vær opmærksom på at støjen kan komme pludseligt
- Der vil være kraftig støj, hvis man opholder sig lige under stedet, hvor der arbejdes
- Lad være med at stå og vente på toget, der hvor det støjer mest. Følg skiltningen væk fra støjen
- Tag det første tog og skift på nabostationen i stedet for at vente i længere tid på perronen
- Der kommer flere perioder med støjende arbejde frem mod 2013, som vi vil orientere både naboer og passagerer om
Yderligere information om arbejdet hos Ny Nørreport via tlf. 2680 5795
Information om Banedanmark - gammel 2012
Følg pressemeddelelser fra Banedanmark - gammel 2012
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Banedanmark - gammel 2012
Jernbanen mellem Farris og Sommersted forventes klar til togtrafik den 19. december4.12.2012 15:24:47 CET | Pressemeddelelse
Der arbejdes på højtryk for at få jernbanen mellem Farris og Sommersted klar til drift efter de massive skader som følge af torsdagens afsporing af et godstog. Banen forventes klar til første morgentog onsdag den 19. december, men årstiden er ikke uden udfordringer.
Omfattende skader på jernbanen mellem Farris og Sommersted1.12.2012 13:23:32 CET | Pressemeddelelse
Havarikommissionen undersøgelser er fortsat i gang efter at et godstog sent torsdag eftermiddag afsporede ved Farris mellem Lunderskov og Vojens. Det står allerede klart, at der er tale om omfattende skader på bl.a. banens sveller.
DSB og Banedanmark klar til vinterens udfordringer13.11.2012 14:00:18 CET | Pressemeddelelse
Vinteren nærmer sig, og DSB og Banedanmark er godt forberedt på de udfordringer, som kulden og sneen kan give for togtrafikken.
Åbning af ny bro over Lågegyde forsinket6.11.2012 12:34:18 CET | Pressemeddelelse
Arbejdet med at udskifte broen, der fører Lågegyde over banen ved Kokkedal Station, er desværre blevet forsinket. Den nye bro er klar til brug primo december 2012.
Forsinkede broelementer skyder åbning af Jernbanebroen til sidst i november1.11.2012 16:01:48 CET | Pressemeddelelse
Arbejdet med at genåbne jernbanebroen over Limfjorden er på vej ind i den afsluttende fase. Alle kræfter er sat ind, og der arbejdes i døgndrift. Det kan desværre nu konstateres, at de sidste fire broelementer er så sent klar til montering, at Banedanmark først kan melde jernbanebroen klar til togtrafik sidst i november.