Coop Danmark A/S

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer

Del

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose.

De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden.

”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer.   De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold..

Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold.

”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man genbruger sin pose så mange gange som muligt,” siger Signe Frese, CSR- direktør i Coop

Når posen er brugt op, kan den genanvendes som blød plast og blive til nye poser.

Initiativet sker som et første skridt i at realisere Irmas ambitiøse emballage strategi.

Posen koster 25 øre mere end de almindelige.

Yderligere information: CSR-direktør Signe Frese, 3091 9246 / signe.frese@coop.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye