1300 djøfere diskuterer business og bæredygtighed

Djøf sætter 25.9 fokus på, hvordan man kan gøre sine forretninger bæredygtige. Og gøre bæredygtighed til en forretning.

Redaktionen er velkommen til at deltage i årets største arrangement i Djøf, Djøf Forum, hvor 1.300 medlemmer onsdag den 25.9.2019 diskuterer klima, bæredygtighed og business.

- Grøn omstilling og bæredygtighed er i allerhøjeste grad en nødvendighed, hvis vi skal afværge en menneskeskabt klimakatastrofe, hvis omfang vi ikke kan overskue. Der er brug for, at vi går fra ord til handling, siger Henning Thiesen, formand for Djøf, og fortsætter:

- Djøfernes uddannelser, ansvar og positioner i både den private og offentlige sektor placerer os ofte i centrum af samfundsudviklingen og hands on, når udfordringer og politiske ønsker skal vendes til konkrete løsninger. Som djøfere skal vi være med til at vise, at den grønne omstilling også er hardcore business. Der er ingen modsætning mellem bæredygtighed og et erhvervsliv, der også kan tjene penge, siger Henning Thiesen, formand for Djøf.

Henning Thiesen fortæller, at Djøf tydeligt kan mærke en stigende interesse blandt medlemmerne for information og viden om, hvordan de med deres faglighed kan bidrage til at skabe grøn vækst.

Djøf Forum har inviteret to eksperter til at inspirere om grøn omstilling og hvordan man kan gøre en forretning bæredygtig - og bæredygtighed til forretning:

Steve Howard, som bl.a. har stået i spidsen for en omlægning af IKEA, så virksomheden kom i top 5 over bæredygtige virksomheder. Og Marga Hoek, forfatter til bogen ”The Trillion Dollar Shift” om erhvervsliv og bæredygtighed. Bogen viser, at man sagtens kan gøre en god forretning ud at være ansvarlig og bæredygtig.

Arrangementet introducerer også 4 start-up virksomheder, hvis forretningside netop er bæredygtighed.

Se hele programmet her: https://www.djoef.dk/kurser-og-arrangementer/s-oe-gning-alle-aktiviteter/aktiviteter/dj-oe-f-forum-2019.aspx?activityId=15528

Redaktionen er velkommen til at deltage.

Arrangementet finder sted i Øksnehallen, København V, fra kl. 16-22.00.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til pressechef Torben Gross, tlf. 21490173 / mail tgr@djoef.dk

Djøf er den faglige organisation for jurister og jurastuderende samt erhvervsøkonomiske og samfundsvidenskabelige kandidater og studerende. Vi repræsenterer 95.000 medlemmer, der arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet.