13 nye brolæggere har fået svendebrev

Den 5. september blev 13 nye brolæggere udlært. Ni svende blev udlært fra NEXT Uddannelse København, to fra Learnmark Horsens og to svende fra AARHUS TECH.

Brolæggermestre, kollegaer og familie indtog hallerne på landets tre uddannelsessteder for brolæggere den 5. september, da eleverne modtog svendebevis. På NEXT Uddannelse København blev dagen fejret med taler, musik og en stående buffet.

På NEXT gav Brolæggerlaugets oldermand Claus Johnsen de nye brolæggersvende disse ord med på vejen:

- Tillykke med uddannelsen. I er nu brolæggere, og det er ikke alene et godt håndværk, I kan være stolte af, men også et håndværk, der er med til at sikre jeres fremtid. I år bliver der udlært 26 brolæggere, men vi skal op på et højere tal for at erstatte de mange brolæggere, der er på vej på pension, sagde Brolæggerlaugets oldermand.

Oldermand i Brolæggerlauget i Dansk Byggeri Claus Johnsen, telefon 40 11 08 08
Chefkonsulent for Brolæggerlauget i Dansk Byggeri Mikael Mortensen, telefon 30 16 37 99

Billeder

Et nyt hold brolæggere har modtaget svendbrev fra NEXT Uddannelse København, hvor Brolæggerlaugets oldermand Claus Johnsen overrakte svendebreve til 9 nye brolæggersvende (fra venstre): Lau Erik Christensen (Frederiksværk Brolægning) bestod med Bronze, Rasmus Buhr Hansen (Brolægger Kompagniet), Daniel Mark Lorentzen (Landskab & Brolægning) bestod med Ros, Peter Lefevre (Brøndby Kommune), Morten Vangsgaard (Brolægger Kompagniet) bestod med Ros, Casper Baltzersen (Brolæggerteamet v/Jan Aagaard), Oliver Mortensen (Dansk Kvalitets Brolægning), Patrick Kevin Rosgaard (Landskab & Brolægning), Andreas Hansen (Brix Brolægning).
Download
To nye brolæggersvende har modtaget svendbrev fra Learnmark Horsens (fra venstre): Sune Holm (Ankersø Brolægning) og Jack Schmidt (Kjelkvist) og underviser Jesper Christiansen, Learnmark Tech.
Download

Stigende trængsel gør det svært for østjyske virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange østjyske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 15 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange af landets kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og tunnelprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. I flere vækstcentre vil virksomhederne kunne se frem til at have 20 procent mindre arbejdskraft til rådighed.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder i Sydjylland at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange kommuner i Sydjylland kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og broprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 24 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder i Nordsjælland at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange nordsjællandske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner kan få op til 13 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for fynske virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange fynske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 13 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.