Utilfredshed med mobilt bredbånd og internet på mobilen

Del
Mange danskere oplever dårlig dækning og lav hastighed på deres mobile bredbånd og internetmobil. -- Teleselskabernes netværk lever ikke op til kundernes forventninger. Mellem hver 5. og hver 3. dansker giver dumpekarakter, når det gælder dækning og hastighed på det mobile bredbånd og internet på mobiltelefonen. Det viser friske tal fra TelePrisTjek Rapporten for 4. kvartal 2010.


Dårlig dækning
TelePrisTjek Rapporten baserer sin analyse på besvarelser fra 2.586 mobilkunder, som bl.a. har svaret på deres oplevelse af hastighed og dækning på mobilt bredbånd og internet på mobilen. Særlig slemt ser det ud for Telenor og Telia, hvor henholdsvis 26 og 29 procent er utilfredse eller meget utilfredse med netværksdækningen. 3 Mobil inkl. Oister har heller ingen grund til at klappe i hænderne. Her er 18 procent af kunderne utilfredse eller meget utilfredse med dækningen. Landets største mobiloperatør TDC har den bedste netværksdækning. Her er kun 13 procent utilfredse eller meget utilfredse med den dækning, selskabet yder på mobilt bredbånd og internet på mobilen.

Dårlig hastighed
Når det gælder danskernes oplevelse af hastigheden på det mobile bredbånd og internet på mobiltelefonen er 15-24 procent utilfredse eller meget utilfredse. Her ligger 3 Mobil bedst med kun 16 procents utilfredse kunder. Utilfredsheden blandt TDC kunderne er 19 procent og værst ser det igen ud for Telenor og Telia hvor utilfredshedsgraden er 24 procent.

Kvalitetsforskelle = Markedsdynamik
Undersøgelsen viser, at Telenor og Telia har meget store problemer når det drejer sig om dækning og hastighed på mobilt bredbånd og internet på mobiltelefonen. En betydelig andel af danskere med smartphones vil ganske enkelt være tvunget til at skifte fra Telenor og Telias netværk. Undersøgelsen viser også, at 3 Mobil ikke har danmarks bedste netværk. Det er derfor misvisende når 3 Mobil skyder danskerne i skoene, at deres netværk er fuldt dækkende og markedets bedste.

- Telenor, CBB, Onfone, Telia og Callme vil opleve store kundetab. Kunder, der ikke kan komme på nettet med deres smartphones, vil fortrinsvis skifte til et TDC og 3 baseret mobilselskab. I takt med udbredelsen af smartphones stiger, vil kvaliteten af netværkene få stadig større betydning og udmønte sig i hyppige og uforudsigelige, men helt nødvendige kundeskift. Kunder der har betalt dyrt for hurtige internetmobiler, forventer ganske enkelt positive brugeroplevelser af både dækning og hastighed, siger Nicolas Fredriksen fra TelePrisTjek.dk

Vedhæftede filer

Information om TelePrisTjek.dk

TelePrisTjek.dk
c/o Dantelco ApS, Dag Hammarsskjölds Alle'
2100 København Ø

61773600http://telepristjek.dk

Følg pressemeddelelser fra TelePrisTjek.dk

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TelePrisTjek.dk

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye