
Mobilselskaber narrer kunder med billige telepriser.
Prissammenligningstjenesten TelePrisTjek.dk advarer danske mobilkunder mod særligt billige mobilabonnementer. Enkelte lavprisselskaber bruger nemlig ekstremt billige priser som lokkemiddel overfor nye kunder for derefter helt kynisk at sætte prisen kraftigt op, når de har fået tilpas mange kunder. TelePrisTjek.dk spår, at flere lavprisselskaber vil hæve priserne.
Mobilmarkedet bugner af gode tilbud med meget lave priser på mobiltelefoni. Men de lave priser holder ofte ikke i længden. I jagten på mobilkunder, så dumper nogle mobilselskaber priserne til langt under kostpris, og når der er kommet tilpas mange kunder, så sætter de prisen op, så selskaberne kan begynde at tjene penge.
Nicolas Fredriksen fra prissammenligningssiden TelePrisTjek.dk finder mobilselskabernes prispolitik yderst problematisk og spekulativ:
”Problemet er, at enkelte mobilselskaber bliver lanceret som ekstremt billige for dermed at komme godt ud i prissammenligningerne og dermed få mange kunder. Det ligner falsk markedsføring, der bringer mange mobilkunder i fedtefadet.”
Ifølge Nicolas Fredriksen, så er Happiis prisstigninger i oktober i år et godt eksempel på en spekulativ prispolitik, hvor Happii-kunder pludselig fik fem til otte gange så dyre taletidspriser og 60 procent dyrere SMS’er. Og Nicolas Fredriksen tror, at vi kommer til at se flere eksempler på kraftige prisstigninger på mobiltelefoni:
”Jeg frygter, at vi vil se endnu flere eksempler på markante prisstigninger hos de meget billige mobilselskaber. Derfor opfordrer TelePrisTjek.dk også de danske mobilkunder til at være skeptiske overfor særligt billige priser på mobiltelefoni. Og der er da heller ikke nogen tvivl om, at vi som prissammenligningsside må tage højde for dette problem. TelePrisTjek.dk vil derfor udbygge og forbedre beslutningsgrundlaget for mobilkunderne, så de fremover ikke havner i samme beklagelige situation som med Happii,” understreger Nicolas Fredriksen.
Bag om www.TelePrisTjek.dk
TelePrisTjek.dk blev lanceret i marts 2007, som den første og eneste danske webside hvor mobilkunder kunne beregne det mest fordelagtige mobilabonnement ud fra deres individuelle forbrugsmønster.
Kontakt
Nicolas Fredriksen | 61 77 36 00 | nicolas@TelePrisTjek.dk
Information om TelePrisTjek.dk
c/o Dantelco ApS, Dag Hammarsskjölds Alle'
2100 København Ø
61773600http://telepristjek.dk
Følg pressemeddelelser fra TelePrisTjek.dk
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TelePrisTjek.dk
Utilfredshed med mobilt bredbånd og internet på mobilen31.3.2011 11:37:44 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere oplever dårlig dækning og lav hastighed på deres mobile bredbånd og internetmobil. -- Teleselskabernes netværk lever ikke op til kundernes forventninger. Mellem hver 5. og hver 3. dansker giver dumpekarakter, når det gælder dækning og hastighed på det mobile bredbånd og internet på mobiltelefonen. Det viser friske tal fra TelePrisTjek Rapporten for 4. kvartal 2010.
Utilfredshed med mobilt bredbånd og internet på mobilen30.3.2011 15:47:14 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere oplever dårlig dækning og lav hastighed på deres mobile bredbånd og internetmobil. -- Teleselskabernes netværk lever ikke op til kundernes forventninger. Mellem hver 5. og hver 3. dansker giver dumpekarakter, når det gælder dækning og hastighed på det mobile bredbånd og internet på mobiltelefonen. Det viser friske tal fra TelePrisTjek Rapporten for 4. kvartal 2010.
TelePrisTjek.dk udfordrer det traditionelle & dyre annoncemarked16.9.2010 02:00:22 CEST | Pressemeddelelse
TelePrisTjek.dk udfordrer annoncemarkedet for teleydelser og vender det på hovedet. Med telepristjekBONUS har vi lanceret et system hvor teleselskaberne kan spare penge på annoncering og i stedet give pengene til mobilkunderne i form af gratis taletid. Nu kan TelePrisTjek.dk formidle bedre startpakker end hvad mobilselskaberne selv kan tilbyde.
Telestyrelsen snyder forbrugerne for milliarder og undergraver iværksættervirksomhed29.3.2010 16:04:43 CEST | Pressemeddelelse
24 marts 2010 var Telestyrelsens Prisguide til debat i åbent samråd. Ministeren anerkender her, at Telestyrelsen vildleder forbrugerne og at man nu skal se nærmere på Telestyrelsens prisguide. TelePrisTjek.dk kræver Telestyrelsens prisguide lukket og forklarer her hvorfor.