Banedanmark

Ændret køreplan på Kystbanen frem til nytår

Del
Det hårde vintervejr og fortsatte problemer med Citytunnelen gør, at Kyst- og Øresundsbanen kører efter særkøreplan frem til nytår.

Det hårde vintervejr og fortsatte problemer med Citytunnelen gør, at Kyst- og Øresundsbanen kører efter særkøreplan frem til nytår.


Togene på Kyst- og Øresundsbanen kører de sidste hverdage i 2010 efter den særkøreplan, som Banedanmark og DSBFirst iværksatte den 17. december.

Særkøreplanen betyder, at der er 20-minutters drift på Kyst- og Øresundsbanen, og at togene stopper ved samtlige stationer. Togene vil have ekstra siddepladser. Derudover indsættes myldretidstog, så der om morgenen og om eftermiddagen kører tog hvert 10. minut fra Helsingør og Københavns Hovedbanegård. Myldretidstogene stopper ekstraordinært i Nivå, Hellerup og Kokkedal.

”Vintervejret i Sverige og på Sjælland kombineret med problemerne efter åbningen af Citytunnelen giver fortsat store problemer med at få togene frem til tiden. For at sikre en køreplan, der er så robust som muligt, fortsætter vi med særkøreplanen frem til nytår,” siger rettidighedschef i Banedanmark Kim Andersen.
 

I weekenden og i helligdagene vil der blive kørt efter de almindelige køreplaner. 


Sådan kører togene
For de konkrete minuttal, kig efter minuttallene i den almindelige køreplan om aftenen og i myldretiden.

Følg trafikken på Banedanmarks hjemmeside - www.banedanmark.dk

Vedhæftede filer

Information om Banedanmark

Banedanmark
Banedanmark
Amerika Plads 15
2100 København Ø

+45 82 34 00 00http://www.bane.dk

Følg pressemeddelelser fra Banedanmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Banedanmark

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye